Gå til innhold

Min 1993 E34 540ia

Tore_S
 Share

Anbefalte innlegg

Jupp, tenkte jeg må lage en tråd om denne bilen også!

det er altså en 1993 modell original 540ia, som ble solgt ny i Norge!

jeg kjøpte den 24/8-12

det er ganske mye å gjøre med denne bilen før den blir bra, kan nevne noe av det her :

det er mye overflaterust som må taes, det er nok det første jeg kommer til å starte med!

støtdempere foran er helt rævva så det må også fixes fort

spissinga er også helt på trynet!

alle støtdemper lager må byttes (det rakler og smeller som f..n på ujevn vei)

har enda ikke fått bilen på noen bukk så vet ikke tilstanden under den, men den bærer generelt preg av manglende vedlikehold over mange år!

baksetet er sprukket og gått opp i noen sømmer, det gidder jeg ikke å få lappa så der tenkte jeg å kjøpe noe som er pent brukt...

girboksen går noen ganger i nødmodus når den girer ned fra 3. til 2. gir! utenom det så girer den veldig pent og det er ingen sluring!

motoren virker veldig bra!

el ruter bak er det noe tøys med, den ene er jævlig treig og den andre funker ikke!

bilder kommer etterhvert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Venter spent på bilder. ;)

Tenker dette ble en opptur å kjøre fra F10en?

Det er jo en bil med ganske bra drag i da :-) den går en smule bedre en F10'n selv om den er chippa....

kjøreegenskapene er det jo så som så med da det er en del som må byttes på den, men den har absolutt potensialet til å bli en meget behagelig og god bil!

ble litt overrasket over at det er så lite motorlyd i den, burde vel få tak i ett effektanlegg slik at V8 lyden kommer litt bedre frem :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått tatt noen dårlige bilder med iPhonen

5997db4b-d5db-dbbc.jpg

Litt rust på panser men ikke noe alvorlig

5997db4b-d5eb-8565.jpg

Rust over skiltet på bakluka men også dette tror jeg skal gå greit å fjerne uten noe mye mas, det er en ganske dyp rustflekk nede i Høyre hjørnet på bakluka, her må det vel sparkles litt, eventuelt sveises

5997db4b-d5f8-19e4.jpg

Utrolig nok så funker alt her

5997db4b-d607-5875.jpg

Her er også alt i orden

5997db4b-d618-6710.jpg

Setene frem er ikke så ille men baksetet er rævva!!

5997db4b-d627-9744.jpg

det er litt rust i overkanten på dørstokkene men ikke mere en at det lett kan pusses ned og lakkeres!

5997db4b-d63a-c55b.jpg

Her trengs det en shining, motoren bruker vistnok ikke olje og jeg har ikke sett noen lekkasjer noen plass, svetter litt ved påfyllinga for servo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ein god bil :) Såg da ikkje helt forferdelig ut! Overflate rust er ganske normalt på disse bilene så lenge di er brukt ;)

Når du skal lakke litt på bilen kunne det kansje vært aktuelt og lakkert fangere/kanaler heilt ned i samme farge som resten av bilen? Syntes den blir veldig anonym med mørk underdel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ein god bil :) Såg da ikkje helt forferdelig ut! Overflate rust er ganske normalt på disse bilene så lenge di er brukt ;)

Når du skal lakke litt på bilen kunne det kansje vært aktuelt og lakkert fangere/kanaler heilt ned i samme farge som resten av bilen? Syntes den blir veldig anonym med mørk underdel.

Takker for det!

jeg vurderer å lakke den helt ned, får se litt!

vurderer også å foliere eller bytte ut det som er blankt på bilen så det blir en shadowline og da blir det kanskje ikke så ille om den er sort nederst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ut som en flott bil dette, Norsk å greier også :D

Regner med at du holder denne orginal framover da, særlig siden du sier den skal være god å kjøre :wink:

original og original!??! den blir nok beholdt tilnærmet original, tror det er montert noe senke greier på den, må vel beholde det!

blir vel også handla 18"ere til sommer'n!

har tidligere hatt 2stk E34 525i med senk og de har vært gode biler :-)

Jeg har M understell på F10'n min men det er litt i mykeste laget synes jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

original og original!??! den blir nok beholdt tilnærmet original, tror det er montert noe senke greier på den, må vel beholde det!

Høres orginalt ut for min del :) Tenker mer på soting av vinduer, angle eyes, turbo og masse plastikk jeg :wink:

E34 og særlig 540er er i ferd med å bli klassikere alt og om ikke mange år så stiger disse i pris igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres orginalt ut for min del :) Tenker mer på soting av vinduer, angle eyes, turbo og masse plastikk jeg :wink:

E34 og særlig 540er er i ferd med å bli klassikere alt og om ikke mange år så stiger disse i pris igjen :)

Blir ikke noe slikt plastikk greier og turbo nei, tenkte en stund på lett toning av ruter men tror jeg driter i det også....

AE synes jeg ikke passer på en slik bil så originale lykter blir beholdt foran, vurderer sorte baklykter og side blink, men blir vel så jeg beholder de hvite, litt usikker på det enda....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes bilen ser bra ut. ;) Litt lakkfiks må man jo regne med. Bare det ikke er hullrust i kanalene.. Er det takluke på denne?

Lakk helt ned og m-tech så har du en vinner. kanskje du til og med får tak i M-parallel (Style 37) fra en E38?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med rust i bakkant av kanalene da? Taklukene i disse dreneres inni kanalen, og skal renne ut gjennom små hull bak jekkfestet. Hullene tettes ofte og kanalene ruster opp fra innsiden. Verdt å sjekke ihvertfall, før det spiser seg inn i bilen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...