Tore_S Skrevet August 28, 2012 Forfatter Share Skrevet August 28, 2012 Hvordan er det med rust i bakkant av kanalene da? Taklukene i disse dreneres inni kanalen, og skal renne ut gjennom små hull bak jekkfestet. Hullene tettes ofte og kanalene ruster opp fra innsiden. Verdt å sjekke ihvertfall, før det spiser seg inn i bilen. det skal sjekkes når jeg får bilen opp i lufta, har banka og slått litt på kanalene og de virker greie, men man vet jo aldri! hvordan er det med olje pumpa på disse motorene? har hørt noen historier om at skruene har løstna med påfølgende motorhavari??! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet August 28, 2012 Share Skrevet August 28, 2012 Du burde ta ned bunnpanna og sette fast pumpa ja. Tror ikke jeg har hørt om noen som har tatt ned bunnpanna uten å finne en bolt eller 2 nedi der. På min lå det en bolt i bunnpanna, og alle var løse på pumpa. Alt ble satt sammen med loctite ettepå. Justeringa for kjeden er en umbrakoskru "inni" en av pumpefestene. Relativt lett å se patenten når man har bunnpanna nede. Edit: Adjust chain deflection (A = 10 ± 2 mm) by turning adjustment hex screw in the oil pump. Install screw and tighten down. Note: Use screwdriver insert (bit), Allen key (long version) or similar tools with long hex head. In the procedure illustrated in this diagram, the short leg of a standard Allen key is shortened to approx. 32 mm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_S Skrevet August 29, 2012 Forfatter Share Skrevet August 29, 2012 BMW 5 serie før og nå, 17 års forskjell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet August 29, 2012 Share Skrevet August 29, 2012 Hehe, det er ikke så veldig mange fellestrekk lengre. Forøvrig et veldig staselig hus du hadde der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_S Skrevet August 29, 2012 Forfatter Share Skrevet August 29, 2012 Ja huset er ganske bra det også, lafta tømmerhus fra 2009, jeg kjøpte det like før jul 2011! Men har ikke fått bygga noe garasje enda! Har endelig fått godkjent tegninger og plassering av kommunen så til neste år blir det Garasjen får en grunnflate på 115m2 Og blir med 3 porter og plass for løftebukk Så må si jeg ser frem til det! For jævlig at disse bilene må stå ute om vintern.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet August 29, 2012 Share Skrevet August 29, 2012 115m3 ja. Det blir jo en anstendig garasje. Hva slags takhøyde har du vurdert der hvor løftebukk skal stå? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnja Skrevet August 29, 2012 Share Skrevet August 29, 2012 jeg har akkurat montert tosøyler, den trengte minimum 3,40. Bare som et tips, for deter egentlig ganske høyt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet August 29, 2012 Share Skrevet August 29, 2012 [ Bilde ]BMW 5 serie før og nå, 17 års forskjell Tøft, bilene er like pene i dag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_S Skrevet August 29, 2012 Forfatter Share Skrevet August 29, 2012 115m3 ja. Det blir jo en anstendig garasje. Hva slags takhøyde har du vurdert der hvor løftebukk skal stå? Det blir ca 4 meter på det høyeste og skrå ned til ca 3,50 Den blir litt dypere en det som er på tegninga... Jævli dårlige bilder, men det blir ca slik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet August 29, 2012 Share Skrevet August 29, 2012 Det var jo litt lurt å gjøre det slik. Har dessverre ikke mulighet til slik løsning hos meg, så det får bli en eller annen finurlig takkonstruksjon om jeg skal få rett takhøyde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjexx Skrevet August 29, 2012 Share Skrevet August 29, 2012 Kan du ikke ha drager da hafsmo? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet August 30, 2012 Share Skrevet August 30, 2012 Jeg tenkte på det å senke dørken hvor bukken skal være. Gjør jeg det blir det basseng. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_S Skrevet August 31, 2012 Forfatter Share Skrevet August 31, 2012 Må si 525d'n ser mere bøs ut en 540i'n Ulv i fåreklær? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_S Skrevet September 1, 2012 Forfatter Share Skrevet September 1, 2012 Har fått fixa el rutene bak, det viste seg at hele motoren på ene sida hadde ramla av og lå inni døra! Men med litt pussing og smøring fikk jeg liv i den igjen! Så nå funker det ene ruta er fortsatt litt treig.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_S Skrevet Oktober 4, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 4, 2012 Hmmmm, denne ble kort tid i mitt eie! Selges til fordel for en 96mod E38 740ia Noen som gidder å betale 39 000,- for 540'n ellers får bror min den for 34 000,- eu ok til mars 2013! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå