Gå til innhold

Min 1993 E34 540ia

Tore_S
 Share

Anbefalte innlegg

Hvordan er det med rust i bakkant av kanalene da? Taklukene i disse dreneres inni kanalen, og skal renne ut gjennom små hull bak jekkfestet. Hullene tettes ofte og kanalene ruster opp fra innsiden. Verdt å sjekke ihvertfall, før det spiser seg inn i bilen. ;)

det skal sjekkes når jeg får bilen opp i lufta, har banka og slått litt på kanalene og de virker greie, men man vet jo aldri!

hvordan er det med olje pumpa på disse motorene? har hørt noen historier om at skruene har løstna med påfølgende motorhavari??!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du burde ta ned bunnpanna og sette fast pumpa ja. Tror ikke jeg har hørt om noen som har tatt ned bunnpanna uten å finne en bolt eller 2 nedi der. ;)

På min lå det en bolt i bunnpanna, og alle var løse på pumpa. Alt ble satt sammen med loctite ettepå.

Justeringa for kjeden er en umbrakoskru "inni" en av pumpefestene. Relativt lett å se patenten når man har bunnpanna nede.

Edit:

27.gif

Adjust chain deflection (A = 10 ± 2 mm) by turning adjustment hex screw in the oil pump. Install screw and tighten down.

Note:

Use screwdriver insert (bit), Allen key (long version) or similar tools with long hex head. In the procedure illustrated in this diagram, the short leg of a standard Allen key is shortened to approx. 32 mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja huset er ganske bra det også, lafta tømmerhus fra 2009, jeg kjøpte det like før jul 2011!

Men har ikke fått bygga noe garasje enda! Har endelig fått godkjent tegninger og plassering av kommunen så til neste år blir det :-)

Garasjen får en grunnflate på 115m2

Og blir med 3 porter og plass for løftebukk :-)

Så må si jeg ser frem til det!

For jævlig at disse bilene må stå ute om vintern....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

115m3 ja. Det blir jo en anstendig garasje. ;)

Hva slags takhøyde har du vurdert der hvor løftebukk skal stå?

Det blir ca 4 meter på det høyeste og skrå ned til ca 3,50

Den blir litt dypere en det som er på tegninga...

5997db4b-8158-e523.jpg

5997db4b-816f-aeca.jpg

Jævli dårlige bilder, men det blir ca slik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått fixa el rutene bak, det viste seg at hele motoren på ene sida hadde ramla av og lå inni døra! Men med litt pussing og smøring fikk jeg liv i den igjen! Så nå funker det :-) ene ruta er fortsatt litt treig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...