mropedal Skrevet August 29, 2012 Share Skrevet August 29, 2012 Jeg har nylig overtatt forumbruker Jawnas sin gamle 320ia. Dette er min første bil, og oppretter derfor en tråd der jeg forhåpentligvis kan få svar på eventuelle spørsmål.Bilen er det ikke mye å si på, med unntak av at den har et stereoanlegg jeg ikke har sett maken til. Den er fra fabrikk kun utstyrt med to høyttalere! Bare de to 5.25" i kickpanelene foran, og ingen diskant. Jeg er interessert i et diskrét lydanlegg som ser originalt ut, og vurderer å kjøpe oppgraderingssett som er tilpasset denne bilen. Jeg har svært liten peiling og erfaring med å skru, spesielt steroanlegg og elektroniske greier, så tråden vil vel i første omgang handle om nettopp dette.August 2012: Mai 2014: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mropedal Skrevet August 31, 2012 Forfatter Share Skrevet August 31, 2012 Hvordan får jeg ut denne spilleren?? Gammel Pioneer-greie. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonas1/// Skrevet August 31, 2012 Share Skrevet August 31, 2012 Følger med noen flate metall"pinner" til alle spillere som du stikker inn på hver side så er det bare å dra den ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mropedal Skrevet September 1, 2012 Forfatter Share Skrevet September 1, 2012 Følger med noen flate metall"pinner" til alle spillere som du stikker inn på hver side så er det bare å dra den ut Takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet September 1, 2012 Share Skrevet September 1, 2012 Trenger ikke noen spesielle høytalere til e36, i kickpanelet foran er det standard 5,25". Det er diskanter i dørpanelene, men det er en helt håpløs plassering, så like greit å montere i a stolpen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mropedal Skrevet September 1, 2012 Forfatter Share Skrevet September 1, 2012 Trenger ikke noen spesielle høytalere til e36, i kickpanelet foran er det standard 5,25". Det er diskanter i dørpanelene, men det er en helt håpløs plassering, så like greit å montere i a stolpen. Jeg har faktisk ikke diskanthøyttalere i dørene... Hele anlegget mitt består av noen ettermonterte 5.25" fulltonehøyttalere fra Pioneer. Thats it. Nå har jeg bestilt komponentsett, og er egentlig veldig keen på å lage hull i døren omtrent der tweeterne sitter originalt, og feste diskanten der. Noen innvendinger? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jokkke Skrevet September 1, 2012 Share Skrevet September 1, 2012 Kjøp komponentsett og fell inn tweeterne i dørtrekket, det ser bra ut og spiler bra Flott bil da, hentet min E36 i Sauda også Er det altså ingen høyttalere i hattehyllen? Trodde det var originalt jeg.. Da kan jo du prøve å få tak i en hattehylle med deksler og montere 6x9? Og kjøre en liten 4-kanals forsterker på høyttalerne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mropedal Skrevet September 1, 2012 Forfatter Share Skrevet September 1, 2012 Kjøp komponentsett og fell inn tweeterne i dørtrekket, det ser bra ut og spiler bra Flott bil da, hentet min E36 i Sauda også Er det altså ingen høyttalere i hattehyllen? Trodde det var originalt jeg.. Da kan jo du prøve å få tak i en hattehylle med deksler og montere 6x9? Og kjøre en liten 4-kanals forsterker på høyttalerne. Ja, det får bli slik Takk, innmari lekker den femmern din også Er ikke høyttalere i hattehyllen nei Jeg vurderer å kjøpe denne spesialtilpassede subwooferen fra BSW: http://www.bavariansoundwerks.com/product/364/196/BMW-E36-Subwoofer-System-E36-3-Series-M3-Coupe/ og da tenker jeg at jeg dropper hattehyllehøyttalere. Men funker det å koble til det kitet til en ekstern forsterker, selv om den allerede har en slags forsterker? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mropedal Skrevet September 3, 2012 Forfatter Share Skrevet September 3, 2012 Ok, da har jeg hatt bilen i litt over en uke, og nå merker jeg at ikke alt er helt i tipp topp stand: Girkasse: Det som irriterer meg mest er at girkassen har begynt å nykke ganske fælt ved girskift. Mest når jeg bruker kick-down, men også når jeg gasser på lett slik at den må gire ned. Ellers er girvekslingene ganske myke. Kan dette være til skade på motor/drivverk? Finnes det en enkel måte å eliminere problemet? Vindusheis: Begge vinduene foran er rammet av et ørlite, men utrolig irriterende problem. Når jeg forsøker å heise vinduene, forekommer det ofte at den stopper halvveis, trolig fordi den "tror" at vinduet allerede er lukket. Deretter må jeg sitte å "tappe" på vindusheisbryteren for å heise vinduet helt opp. Noen som vet hva som er galt? Aircondition: En motstand er ødelagt slik at viften kun fungerer på nivå én og fire. (jeg har det gamle klimaanlegget, ikke det digitale). Men selve airconditionen fungerer ikke. Må jeg da fylle på AC-gass? Eller kan dette også knyttes opp mot den motstanden som er gåen? Jeg har som sagt svært lite peiling på elektronikk, så unnskyld meg om spørsmålene kan oppfattes som dumme Til slutt lurer jeg på om noen tilfeldigvis har en bryter til nødblinken? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mropedal Skrevet September 3, 2012 Forfatter Share Skrevet September 3, 2012 Må bilen subbe i bakken før en får respons her eller? Isåfall; værsågod: Ingen som har noen innspill? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmmww1 Skrevet September 4, 2012 Share Skrevet September 4, 2012 Gratulera med fin Bil! ville putta i ei manuell kasse, da de ikke er store jobben. eg har hattehylla med deksel til høytalere om du er intrisert? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonas1/// Skrevet September 4, 2012 Share Skrevet September 4, 2012 Må bilen subbe i bakken før en får respons her eller? Isåfall; værsågod: [ Bilde ] Ingen som har noen innspill? BLe bra med senk! Er desverre slik at det kan være dårlig respons om enn ikke gjør noe ekstremt eller skiller seg veldig ut. Men ser ud som en veldig pen e36 Gir også en stemme om å bygge om til manuell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mropedal Skrevet September 4, 2012 Forfatter Share Skrevet September 4, 2012 Gratulera med fin Bil! ville putta i ei manuell kasse, da de ikke er store jobben. eg har hattehylla med deksel til høytalere om du er intrisert? Mange takk Hadde vært veldig artig med manuell kasse, men en skulle jo tro det er et svært omfattende prosjekt? Er hattehyllen grå og i fin stand? Må bilen subbe i bakken før en får respons her eller? Isåfall; værsågod: [ Bilde ] Ingen som har noen innspill? BLe bra med senk! Er desverre slik at det kan være dårlig respons om enn ikke gjør noe ekstremt eller skiller seg veldig ut. Men ser ud som en veldig pen e36 Gir også en stemme om å bygge om til manuell. Ja, den kler lav bakkeklaring! Nå var riktignok dette gjort i photoshop da, men får jeg noe penger til overs kan jeg jo alltids vurdere å slippe den litt lenger ned mot bakken. Er nok som du sier at en bil må skille seg ut litt for å få den responsen man ønsker ja Så vi får se hva tiden bringer! Takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmmww1 Skrevet September 4, 2012 Share Skrevet September 4, 2012 eg bygde om E34 med M50B20 på ein fredags kveld. så er ikke så mye jobb.. har ikke fått sjekka hattehylla enda;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mropedal Skrevet September 4, 2012 Forfatter Share Skrevet September 4, 2012 eg bygde om E34 med M50B20 på ein fredags kveld. så er ikke så mye jobb.. har ikke fått sjekka hattehylla enda;) Tja, hadde det dreid seg om å bytte fra manuell til manuell kunne jeg sett det for meg, men jeg blir litt satt ut av tanken på å bytte fra automat til manuell, mtp motor-/girkassestyring og ledningsnett. Har aldri foretatt motoroljeskift engang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå