[space] Skrevet Juli 12, 2013 Share Skrevet Juli 12, 2013 Nr 2 var penest. Så ikke på specs Nydelig farge! Ikke sett de i rød før! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trondhb Skrevet Juli 29, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 29, 2013 Nr. 2 ble dessverre solgt før jeg rakk å se på den... Men var innom og så på den andre. Fargen er veldig fin. Men en mulig ulempe er at det ser ut til at steinsprut er ganske godt synlig. Mulig jeg er i overkant kresen, men synes det var litt for mange små hvite prikker i fronten på den. I tillegg til noen ganske stygge riper i skinnet på venstre side av førersetet (sidevangen). Kombinert med de altfor drøye felgene gjør det nok at den ikke er aktuell. Ikke all verdens å velge i her til lands, så godt mulig at det blir å se mot Tyskland. En 2010 Premium Selection-bil i enten rødt mørk blått/lyst skinn eller rødt/mørkt skinn med riktig utstyr og maks 40-50.000 km kjørelengde til rundt 400.000 kr hadde vært perfekt. Eller eventuelt en tilsvarende sDrive30i til rundt 450.000 kr hvis det er mulig kanskje... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trondhb Skrevet August 16, 2013 Forfatter Share Skrevet August 16, 2013 Skjønner ikke helt hva som er galt med denne altså... http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=42855998 Satt ned med 20.000 kr i dag og er nå den billigste Z4 E89 jeg har sett på Finn. Fin fargekombinasjon etter min mening og utstyrsnivået er jo også veldig bra. Så er det store spørsmålet hvorfor den har ligget ute siden starten av juni uten å ha blitt solgt... Den har vel gått 20-30.000 km lenger enn en del andre på markedet men er jo fortsatt ikke noen avskrekkende kilometerstand akkurat (langkjørt til og fra jobb ca. 10 mil daglig). Når prisen nærmer seg 350.000 kr begynner det å se ganske attraktivt ut, selv om det er privatkjøp uten garanti. Er jo ikke noe problem å få den gått over på et verksted før kjøp eventuelt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krisfje Skrevet August 24, 2013 Share Skrevet August 24, 2013 Artig tråd. Jeg er ute etter nesten lik bil som deg Tenker en 2011 premium selection, manuell, beige skinn og grå utv. km under 50' og pris på >400. Skal innom Stenshagen etter skolen på mandag for å høre litt. Blir vel til at de henter en i Tyskland, regner jeg med da utvalget i Norge er begrenset. Har 2011 sdrive 23i rekkesekser eller har den firer med turbo? Jeg tenker å vente til feb med å kjøpe. Vet ikke om jeg skal bruke den på vinteren, vurderer å kjøpe en Yaris til en billig penge så jeg sparer Z4, men usikker... s23i er den eneste aktuelle motoren for deg eller? Jeg ønsker ikke å gå ned på motor i en slik bil, har prøvd 23i og den passer fint til bilen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trondhb Skrevet August 26, 2013 Forfatter Share Skrevet August 26, 2013 Ok Mener at sDrive20i kom i løpet av 2011, slik at det finnes begge deler fra det modellåret. Jeg fikk en prisantydning fra Engineroom på ca. 450.000 kr og synes det er i meste laget. Ut ifra dette og et tilbud til jeg har fått fra et firma her i Trondheim så tyder det på at firmaene tar 40-50.000 kr i fortjeneste, og da ser det ut til at bilen ender opp med å bli dyrere enn en tilsvarende bil her i Norge. Både Autoforum Ringerike og Autostrada har jo biler annonsert til 399.000 kr for øyeblikket f.eks. Jeg har hovedsakelig sett på 2009 og 2010-modeller, men 2011 kan jo også være aktuelt. For min del er nok ikke firer med turbo aktuelt nei (selv om jeg ikke har prøvd denne motoren). Har prøvd 2 sDrive23i, en med manuell og en med automat, og er egentlig litt usikker på hva jeg foretrekker av girkasse. sDrive30i blir litt for dyr synes jeg, runder ihvertfall 500.000 kr for en 2009/2010. Meningen er at jeg skal ha den som helårsbil. Skulle jeg hatt en ren "sommerbil" igjen hadde jeg nok heller gått tilbake til den bilen jeg hadde for noen år siden, Lotus Elise. Egentlig frister det i kombinasjon med en billig bruksbil/vinterbil litt også men... Si gjerne ifra hva du får høre av Stenshagen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trondhb Skrevet August 28, 2013 Forfatter Share Skrevet August 28, 2013 Dette er vel nå Norges rimeligste sDrive35i så langt...? Satt ned med 40.000 kr for et par timer siden. http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=43646050 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dal-z Skrevet August 28, 2013 Share Skrevet August 28, 2013 den siste du linka til her er eid av et medlem her inne. Husker ikke helt hva nicket var, men lurer på om det var bmwZ elns. Ser ut til å være sinnsykt velholdt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trondhb Skrevet August 28, 2013 Forfatter Share Skrevet August 28, 2013 Det har du helt rett i ja: viewtopic.php?f=6&t=227901 Enig i at bilen ser ekstremt fin ut, litt for fin til å brukes som helårsbil... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dal-z Skrevet August 28, 2013 Share Skrevet August 28, 2013 Ekstremt fin, ja. For fin til å brukes hele året, nei. Det er jo en relativt ny bil, og så lenge forebygging mot rust, samt vedlikehold er bra, så ser ikke jeg noe problem med å bruke den hele året. Dette er jo såklart opp til alle og enhver å bedømme, men det er ihvertfall mitt syn på saken. Jeg syns det burde være noe ekstraordinært med en bil før den blir for fin/spesiell til å brukes hele året. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet August 28, 2013 Share Skrevet August 28, 2013 Min E85 z4 var fantastisk på vinteren. Fenomenalt morsomme kjøreegenskaper, og kupeen ble varm utrolig fort. Er jo ikke mye luft som skal varmes opp i en slik bil. Jeg hadde ikke nølt med å kjøre z4 hele året, uansett tilstand i showeommet. Det fikser en kjapp polering på våren igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trondhb Skrevet August 29, 2013 Forfatter Share Skrevet August 29, 2013 Joda, en full understellsbehandling med tectyl e.l. og jevnlig spyling/vasking i løpet av vinteren hjelper vel på. Jeg har også egen plass i oppvarmet parkeringskjeller og ikke noe behov for å kjøre daglig til jobb etc., så noen "hard" vinterbruk vil det uansett ikke være snakk om. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet August 29, 2013 Share Skrevet August 29, 2013 Ekstremt fin, ja. For fin til å brukes hele året, nei. Det er jo en relativt ny bil, og så lenge forebygging mot rust, samt vedlikehold er bra, så ser ikke jeg noe problem med å bruke den hele året. Dette er jo såklart opp til alle og enhver å bedømme, men det er ihvertfall mitt syn på saken. Jeg syns det burde være noe ekstraordinært med en bil før den blir for fin/spesiell til å brukes hele året. Jeg hadde ikke giddet å kjøre en Z om vinteren, da hadde jeg blitt lei, bedre med litt komfort da. Min Z3 brukes bare sommerhalvåret, det gjør at jeg gleder meg til hver eneste vår. Det gjør at jeg nå har hatt bilen i 9 år. Fremkommeligheten på vinteren er det selvsagt ikke noe i veien med da den har både diffbrems og ASC, men understellet er så stivt at om man kjører i "kjettingspor" om vinteren ville tennene mine ristet løs........ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trondhb Skrevet September 4, 2013 Forfatter Share Skrevet September 4, 2013 Ser om jeg tidligere har sagt at jeg har lyst på noe annet enn svart så kan kanskje denne være aktuell: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=43763391 Svart/svart er vel tross alt den vanligste, og synes at tendensen ser ut til å være at biler med mørkt interiør er mer lettsolgte enn de med lyst. Utstyrsmessig har den vel det viktigste som manuelt gir, adaptivt understell, sportsseter, navigasjon, parkeringssensorer. Mangler bl.a. alarm, comfort access, el. seter, regnsensor, adaptive lys, cruise control og den største stereoen, men uten at noe av det vel er noen stor sak. Vanskelig å finne en bil som har alt dette uansett. Fortsatt gjenværende 2 års nybilgaranti og meget kort kjørelengde er et stort pluss med denne. Samtidig er det "ikke mer" enn 130.000 kr prisforskjell opp til den tidligere nevnte sDrive35i-en som også står hos Autostrada... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet September 4, 2013 Share Skrevet September 4, 2013 Skjønner ikke helt hva som er galt med denne altså... http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=42855998 Satt ned med 20.000 kr i dag og er nå den billigste Z4 E89 jeg har sett på Finn. Fin fargekombinasjon etter min mening og utstyrsnivået er jo også veldig bra. Så er det store spørsmålet hvorfor den har ligget ute siden starten av juni uten å ha blitt solgt... Den har vel gått 20-30.000 km lenger enn en del andre på markedet men er jo fortsatt ikke noen avskrekkende kilometerstand akkurat (langkjørt til og fra jobb ca. 10 mil daglig). Når prisen nærmer seg 350.000 kr begynner det å se ganske attraktivt ut, selv om det er privatkjøp uten garanti. Er jo ikke noe problem å få den gått over på et verksted før kjøp eventuelt. Hadde jeg vært i dine sko hadde jeg trolig prøvd meg på et lavt bud på denne. Om den er solgt ny i Norge (kan se slik ut på skilt, uten at jeg er flink på BR-skilt, og utstyr, så er det fortsatt en del igjen av 5 års reklamasjonsrett. Kjøpstest tar jeg uansett alltid. Den svarte med svart interiør synes jeg blir altfor kjedelig.. Lykke til med valget! Hadde ikke stusset selv på å bruke en slik bil hele året, ihvertfall ikke når E89 sies å være relativt komfortabel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trondhb Skrevet September 4, 2013 Forfatter Share Skrevet September 4, 2013 Er egentlig enig med deg, har alltid hatt litt sansen for det lyse interiøret og liker blått eksteriør. Kilometerstanden trekker litt ned, men den er mye langkjørt og har fullt servicehefte, så det blir en vurdering opp mot pris. Er vel nå 30.000 under startprisen i mai/juni, men det kan vel kanskje være mulig å få den ned enda en titusen eller to kanskje. Litt upraktisk når jeg bor i Trondheim og (nesten) alt av biler selges i Østlandsområdet, men får vel kjøre meg en tur sørover ei helg etter hvert kanskje. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå