Gå til innhold

M52B28 singel Vanos problemer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei og hopp godtfolk. Trenger deres input igjen.

Jeg byttet grenrør på min 96` E36 328i her for litt siden. Kjøpte et TA Technix grenrør som jeg byttet det orginale gamle rusne med da det var sprukket og rustent.

Da vi hadde fått skiftet dette, samt olje og filter merket jeg at bilen trakk utrolig dårlig på lavt turtall. Gikk litt ujevnt på tomgang, og fra 0-4000rpm så er det som å kjøre en slapp 316. Fra 4000-> så fungerer den som vanlig.

Når jeg fikk kjørt en diagnose på den så dukket det opp feil på vanosen. Jeg fikk kjøpt meg en brukt vanos fra GS bildeler, også kjøpte jeg repsett fra Beisan Systems som jeg brukte på den nye brukte vanosen.

Etter å ha byttet vanos nå, så kan jeg ikke si det har skjedd stor forskjell på bilen.. Den er like slapp. Det står i papiret fra Beisan at man skal kjøre 200miles (32mil) for å få optimal effekt.. Jeg har nå fått kjørt i overkant av 20mil, og merker ingen forskjell fra før jeg byttet Vanos. Er det sånn at jeg ikke merker noen forskjell før jeg runder 32mil, og da er det hæla i taket og tenna i baren? Eller kan det kanskje være noe annet som tuller det til for meg?

Jeg har ikke fått tatt noen ny diagnose på den etter at vanosen er byttet, da jeg ikke har kjørt alle innkjøringsmilene enda. Klamrer håpet og trua fast i at det retter seg opp iløpet av de siste milene.. Men jeg blir mer og mer nervøs for at dette ikke var løsningen..

Hva tror dere det kan være?

Skrevet

Skiftet tettninger på min doble vanos for en tid tilbake, men syntes den ble litt slappere etterpå. Nå har den også begynt og bruke mer drivstoff så jeg har kjøpt inn ny kam og veivsensor. Må bare begynne en plass. Fikk ingen inndikering om hva som var feil på diagnosen heller.

Skrevet
kan ikke ha noe med det uorginale grenrøret tror du?

Jeg tenkte på det jeg også. Men så tenker jeg at siden det er tuv godkjent for motoren, så skal det vel fungere skikkelig?

Skrevet

hehe mye rart som er tuv godkjent. Det betyr bare at det er lovlig og ikke at det vil fungere optimalt. Kan kjøpe noen kjempebillige coilovere som er tuv godkjent. De kan fungere utrolig dårlig forde ;)

Skrevet
hehe mye rart som er tuv godkjent. Det betyr bare at det er lovlig og ikke at det vil fungere optimalt. Kan kjøpe noen kjempebillige coilovere som er tuv godkjent. De kan fungere utrolig dårlig forde ;)

Nei det er vel kanskje sant det.. Jeg trodde når det var tuv godkjent at det da var tilpasset og fungerte.. hehe

Men burde jeg da isåfall få opp feil på vanosen når jeg kjørte en diagnose på den hvis grenrører ikke er helt optimalt? Jeg veit ikke hvordan feilmeldingene blir registrert jeg, men den ga ihvertfall feil på vanos. Og når jeg leste så var symtomene til feil på vanos identisk med hva jeg opplevde.. Også er det sykt irriterende at det ikke hjalp.. hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...