sjømann89 Skrevet September 6, 2012 Skrevet September 6, 2012 Hei Eg har nå prøvd å åpne panseret et par ganger, men til min store fortvilelse så går det av en eller annen grunn ikke. Eg har tatt hendelen under rattet og dratt til eg hører et lite klikk frå panseret og har da gått frem for å prøve å åpne det. Men når eg skal prøve så finner eg ikke denne andre "hendelen" som skal ligge der under panseret. Hva gjør eg gale? Må få skiftet ene lyspæren
Mariuse34 Skrevet September 6, 2012 Skrevet September 6, 2012 Kan ingenting om z3. Men hendelen kommer ikke ut av grillen som på e39?
StigJ Skrevet September 6, 2012 Skrevet September 6, 2012 Står du foran fronten og se mot grillen så er vel hendelen lokalisert til høyre for nyrene. Akkurat der panseret svinger opp mot lykta på førersiden. Du ser det lille sorte firkanta hullet rett til venstre for panserlåsen på førersiden.
sjømann89 Skrevet September 7, 2012 Forfatter Skrevet September 7, 2012 Har finni denne andre hendelen, men når eg trykker inn (mot panseret) denne så skjer det ingen ting...
StigJ Skrevet September 7, 2012 Skrevet September 7, 2012 Korrodert fast da sikkert. Er det bevegelse på den når du trykker på den? Spray inn noe rustløser og prøv igjen litt senere.
Kjell Z3 Skrevet September 7, 2012 Skrevet September 7, 2012 Kan du løfte hele panseret opp to-tre cm før du løfter hendelen? Kan du ta panseret litt opp og ned så du hører at det stopper i kroken? Det skal ikke være mulig at det henger i den når du presser den helt opp til panserlokket, dette er en hendel med en krok laget i ett stykke så den skal ikke kunne feile med mindre du har bøyd hele hendelen.
sjømann89 Skrevet September 7, 2012 Forfatter Skrevet September 7, 2012 Eg kan løfte den motsatte delen av panseret 1-2 cm opp ja. Tror eg ikke kan ha bøyd hele hendelen. Og nei, eg hører ikke at det stopper i noe Det er så vidt eg får 2 vingre inn til hendelen på panseret..
Kjell Z3 Skrevet September 7, 2012 Skrevet September 7, 2012 Det skal være god plass til handa under der. Jeg tror panseeret ditt ikke løser ut i den ene låsen når du drar i hendelen inni bilen. Min bror hadde samme problemet for et par uker siden med sin Audi 100. Bare den ene låsen ble utløst med hendelen inni bilen slik at han bare kunne løfte panseret et par tre cm på den ene siden. Han bøyde en instrumentrør som han stakk inn gjennom grillen og fikk tak i wire til låsen og da åpnet det seg. Du kan gjøre det samme, hvis du ser på bildet lenger opp så ser du de to runde panserlåsene, wiren går mellom disse på undersiden og ligger helt oppunder der. Du må bare fiske etter den og når du har den så drar du til så åpner det seg nok. Lykke til.
Kjell Z3 Skrevet September 10, 2012 Skrevet September 10, 2012 Hvordan gikk det sjømann89, fikk du opp panseret?
sjømann89 Skrevet September 10, 2012 Forfatter Skrevet September 10, 2012 Hehe, nei tror ikke eg skal bedrive noe slikt. Kommer nok til å skade mer enn eg gjør godt! Eg ser du bor på karmøy Kjell Z3? Hadde du kunnet hjulpet meg en dag? Er selv frå stord så er jo ikke rare kjøreturen. Om ikke så får eg bare levere den på et verksted
Kjell Z3 Skrevet September 11, 2012 Skrevet September 11, 2012 Hehe, tror ikke jeg jeg vil gjøre det med din bil i tilfelle jeg ødelegger noe. De har sikkert et bra triks på BMW.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå