Gå til innhold

BMW dagene på våler 2012 hvem skal?

Clerion
 Share

Anbefalte innlegg

Hva skjer med at en anbefales å øke lufttrykket i dekkene før banekjøring?

Henger igjen fra gammelt av. Det har stått så lenge jeg kan huske iallefall. Ga vel mening en gang for lenge siden når 17" var stort alle kjørte med dekk som vrengte seg av felgen i svinger.

Med mindre noe har skjedd på våler de siste månedene så kan vel de med bil som bråker bare litt over normalen bare bli hjemme. Bare vært tåpelig på treffene der tidligere i år. Typ 8 av 10 biler vinket av for støy..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ta med 90 graders bend og eksosklemme fra Biltema i samme dimensjon som endetuten.

Trodde det var på Rudskogen de var mest nazi jeg. Har vært på flere trackdayer siste ukene på Vålerbanen, og er mye vrål som får kjøre der..

Har du katalysator inntakt + bakpotte så skal det jaggu noe til at du blir tatt for støy.

Men tiden med raka rør og 5" sidepipe er helt klart over.

Mange nye sportsbiler i dag har også tunet eksos med ventiler i eksos som gjør at det vråler noe jævlig på gitte turtall. Det er nok det som skaper problemer.

Eksosventil med styring innifra er egentlig en genial løsning. Golyd på demand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du katalysator inntakt + bakpotte så skal det jaggu noe til at du blir tatt for støy.

Neida, min ble vinket av den, og den lager jo ikke spesielt mye lyd. Trackdayene i det siste har vel foregått på 2+3 - mao man unngår støymåleren..

Du skulle aldri ha satt på etterbrennern hagenisse :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90dB? Kan vel like greit bare dytte bilene rundt banen da, men huffinga og puffinga kommer vel til å overksride 90dB det også. Latterlig igrunn. Er det meningen at bare hybrider under 50km/t og fiesta 1.0 loffende på tomgang skal kunne dra rundt banen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...