Robin L Skrevet September 10, 2012 Skrevet September 10, 2012 åååå ? føler meg litt lurt om den bruker mere enn en 750 da er ikke noe hjulspinn akkurat nei. ganskje rolig kjøring, gir på noen ganger, men aldri kickdown i hytt å gevær nei. kanskje jeg burde tatt en diagnose da, kanskje en lambda eller noe som tuller ?! skal sies at dette er målinger på komputeren da, men likevell..
S.Hafsmo Skrevet September 10, 2012 Skrevet September 10, 2012 Diagnose er alltids et greit sted å starte. Jeg får selv alarm på "fuel trim - Bank 1" innimellom. Sikkert vakumlekk eller noe. Bruker en ebay blåtanngreie som sender alarmene til mobilen.
LarsBMW Skrevet September 10, 2012 Skrevet September 10, 2012 Så 730iA bruker ikke mer enn 1,2 på blanda/småkjøring? Samme som min E39 520 det jo..
torbfer Skrevet September 11, 2012 Skrevet September 11, 2012 Den gammle e34 540 enn min fikk eg aldri under 1.6-1.7. kan vel si eg kjørte ganske hardt til tider. Men va aldri i nærheten av 1.2-1.3 uansett hvordan eg kjørte. Folk skriver dei bruker så lite, da må de i tilfelle vert noe galt med den bilen eg hadde.
D.Toft Skrevet September 11, 2012 Skrevet September 11, 2012 min 728 ligger på 0.83 dem siste 100km.. ifølge obc
D.Toft Skrevet September 11, 2012 Skrevet September 11, 2012 den ble kjørt pent av forrige student eier ja. nettopp kjøpt den, hentet den i helgen
torbfer Skrevet September 11, 2012 Skrevet September 11, 2012 Okeida, Grattis med ny bil Men tilbake til hva tråden handler om. Hadde eg vert deg hadde eg gått for en Bensinar å eg ville hatt større motor enn 728 en svært tung bil som trenger litt motor:)
D.Toft Skrevet September 11, 2012 Skrevet September 11, 2012 etter det jeg har lest meg frem til, så er 2.8 motoren den mest holdbare. v8 motorene har visst en tendens til å løsne oljepumpe boltene.. men alt dette står på den autopower siden
torbfer Skrevet September 11, 2012 Skrevet September 11, 2012 V8 er vel ganske så holdbare dei og. Ja dei har en tendens til å løsne. Når eg kjøpte min sjekket eg med en gang å der va de 3 skruer som låg i bunnpanna. Bør sjekke dette viss de kje er sjekket. Rengjør dei sjikkeligt og ta på locktite så holder de en god stund.
S.Hafsmo Skrevet September 11, 2012 Skrevet September 11, 2012 Oljepumpeboltene tar bare 14 minutter å sjekke da. Problemet er på M62 (husker ikke om det var forbeholdt TU motorene), da det er flere som har opplevd registerhavari på disse. Kan ihvertfall være lurt med litt prevantivt vedlikehold på den fronten. Bør vel nevne at jeg aldri har hørt om et slikt havari her til lands, men har sett noen på bimmerforums. 540en min bruker 1.3-1.4 på småkjøring, og 0.95-1l på langkjøring. Dette er målt med kjørekomputer og på konvensjonelt vis.
Kristiansan'årn Skrevet September 11, 2012 Skrevet September 11, 2012 forbruket på v8'rn er vel gubbekjøring drikker godt de der da Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
S.Hafsmo Skrevet September 11, 2012 Skrevet September 11, 2012 Den kan være tørst hvis du vil den skal være det.
Kjexx Skrevet September 11, 2012 Skrevet September 11, 2012 728'n er tørst den og. Men v50 1,6d'n min der i mot.. Nydelig lite forbruk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå