skiern Skrevet Oktober 24, 2012 Skrevet Oktober 24, 2012 Da blir det prøvd 245/40-18 piggfritt på orginale felger! Hvertfall til det viser seg at det ikke funker! NB! Synes ikke det var spesielt festlig å få vrengt av Runflat dekka som stod på felgene fra før! Dekksidene var harde som betong! Jeg kjører samme oppsett som deg nå, med nye Conti piggfritt. Spent på hvordan den vil oppføre seg på vinterføre. De er hvertfall så langt overraskende glatte på vått føre.
E.H.D Skrevet Oktober 24, 2012 Skrevet Oktober 24, 2012 Lykke til. Har kjørt både E61 og F11 på ordentlig innenlands vinterføre med harde, snødekte veier og da er min erfaring at f.eks. Nokian Hakka R i 245/40-18 er ubrukelig sammenlignet med samme dekk, bare redusert til 225 bredde. I Molde er det kanskje ikke så kritisk? Hvordan var dekkenes tilstand med tanke på alder og slitasje? Vil anta at nytt vs brukt gir større utslag i vinteregenskaper enn 225 vs 245.
larserso Skrevet Oktober 24, 2012 Skrevet Oktober 24, 2012 Lykke til. Har kjørt både E61 og F11 på ordentlig innenlands vinterføre med harde, snødekte veier og da er min erfaring at f.eks. Nokian Hakka R i 245/40-18 er ubrukelig sammenlignet med samme dekk, bare redusert til 225 bredde. I Molde er det kanskje ikke så kritisk? Hvordan var dekkenes tilstand med tanke på alder og slitasje? Vil anta at nytt vs brukt gir større utslag i vinteregenskaper enn 225 vs 245. På min egen bil var det selvfølgelig fra brukt til nytt og jeg trodde også det hovedsakelig var forskjellen. Men, det var helt til jeg prøvde en annen E61 med helt nye piggfri dekk (tror det var Michelin) i 245 og en F11 som hadde gått 1800km med Nokian Hakka R også i 245. Var knapt artig å leke med...
Tore Diesel Skrevet Oktober 24, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 24, 2012 Da blir det prøvd 245/40-18 piggfritt på orginale felger! Hvertfall til det viser seg at det ikke funker! NB! Synes ikke det var spesielt festlig å få vrengt av Runflat dekka som stod på felgene fra før! Dekksidene var harde som betong! Tips til å få de av? Prøvde litt istand, men fikk de ikke av Både fjoråret og vinteren som kommer har jeg 225/45-17 conti på m3. Nydelig Hehe, det var hvertfall de mest gjenstridige dekkene jeg har vært borti. Regner med du har dekkmaskin med hjelpearm, dersom ikke hadde jeg gitt opp før jeg hadde begynt! Skal du ikke ha dekkene mer så kan du jo bruke vinkelsliper på de, med litt forsiktighet.
-Erik- Skrevet Oktober 24, 2012 Skrevet Oktober 24, 2012 Da blir det prøvd 245/40-18 piggfritt på orginale felger! Hvertfall til det viser seg at det ikke funker! NB! Synes ikke det var spesielt festlig å få vrengt av Runflat dekka som stod på felgene fra før! Dekksidene var harde som betong! Tips til å få de av? Prøvde litt istand, men fikk de ikke av Både fjoråret og vinteren som kommer har jeg 225/45-17 conti på m3. Nydelig Hehe, det var hvertfall de mest gjenstridige dekkene jeg har vært borti. Regner med du har dekkmaskin med hjelpearm, dersom ikke hadde jeg gitt opp før jeg hadde begynt! Skal du ikke ha dekkene mer så kan du jo bruke vinkelsliper på de, med litt forsiktighet. Spørs om jeg må ty til vinkelsliper da gitt 6år gamle tyske vinterdekk som skal av, og is pigg skal på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå