råner Skrevet September 9, 2012 Share Skrevet September 9, 2012 Skulle prøve å bytte hjullager idag men traff på noen problemer Skrudde av kalipper, Bremseskive og løsna stikkarmen fra diffen Srudde ut Den store mutteren som sitter inni navet etter dette fikk jeg høre at man skal kunne dytte ut stikkarmen forsiktig, men den sitter dønn fast satt fjærbeinet i en presse å satt på 20 tonns trykk mens jeg varma den opp men funka ikke.. Hjullageret er forran på høyre side. noen som har en video guide som viser åssen dette gjøres lettere ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpiXi Skrevet September 9, 2012 Share Skrevet September 9, 2012 jeg pleier og ta en flat skrutrekker og banke litt så lageret får glidd litt og banke litt mer. plutselig så kommer det det tar tid men det funker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet September 9, 2012 Share Skrevet September 9, 2012 om jeg husker rett så er det en låsering som holder fast lageret framme stemmer ser jeg på tegningen, men er vell drivflensen du sliter med kanskje? stikkakselen skal poppe ut av seg selv omtrent ivaffall. drivflensen skal vell måtte presses ut (stund sia jeg bytta) viktigste når man setter inn drivflensen igjen er å ikke presse den på feil, (mothold på innerringen ikke ytterringen) og når man presser inn lageret kun presse på ytterringen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
råner Skrevet September 9, 2012 Forfatter Share Skrevet September 9, 2012 har prøvd å dunke og men funker dårlig http://www.realoem.com/bmw/diagrams/m/k/5.png det er del nr 1 her som sitter helt fast er ikke snakk om å få ut noe gammelt lager her så det dere sier er at det er bare å ?? xD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet September 9, 2012 Share Skrevet September 9, 2012 har prøvd å dunke og men funker dårlig http://www.realoem.com/bmw/diagrams/m/k/5.png det er del nr 1 her som sitter helt fast er ikke snakk om å få ut noe gammelt lager her så det dere sier er at det er bare å ?? xD drivflensen det der. må presses av mest sannsynlig fra baksiden av lageret. tror det var det jeg gjorde da jeg byttet sist, måtte ivaffall presse den inn husker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-520i Skrevet September 9, 2012 Share Skrevet September 9, 2012 først tar du av medbringerflensen med en ters så tar du tersen på navet fra baksiden og presser det ut er vanskelig og få tak men det går vis du bare prøver vis du har tilgang til presse så er jo dette kjempe lett. vis du ikke får det til gjør du feil. å husk låseringen på fremsiden før du presser ut lageret for gjort å glemme i farten. leser nå at dette er fremme kanskje litt annerledes siden det er ix. men dette skal være en grei jobb har byttet hjullager bak å fremme mange ganger å til og med på min veteran bil løsnet det lett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
råner Skrevet September 9, 2012 Forfatter Share Skrevet September 9, 2012 Skjønner ikke halvparten her noen som har bilde som kan forklare litt hva ting er ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a100abt Skrevet September 9, 2012 Share Skrevet September 9, 2012 Om du ikke forstår halvparten, er det en jobb du sjøl bør gå løs på?? Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
råner Skrevet September 9, 2012 Forfatter Share Skrevet September 9, 2012 skjønner bare ikke hva alt heter feks hva er medbringerflensen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet September 10, 2012 Share Skrevet September 10, 2012 Låseringen (nr 3 på bilde) min venn:) napp den av, så skal du kunne smekke lageret ut. Drivakslingen skal man greie å skille fra nav ved bruk av menneskelig kraft. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-520i Skrevet September 10, 2012 Share Skrevet September 10, 2012 hvordan går det med demonteringen her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
råner Skrevet September 10, 2012 Forfatter Share Skrevet September 10, 2012 får ikke av del nr 1 på bilde kommer ikke til noen låsering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
killarinc Skrevet September 10, 2012 Share Skrevet September 10, 2012 sitter det fast så kjøp isspray på sporten.. Det krymper stålet og det pleier og bare dette ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
råner Skrevet September 10, 2012 Forfatter Share Skrevet September 10, 2012 tok å varma opp med sveisebend og satt på 20 tonnstrykk funka ikke.. pressa klarte ikke mere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
killarinc Skrevet September 10, 2012 Share Skrevet September 10, 2012 tok å varma opp med sveisebend og satt på 20 tonnstrykk funka ikke.. pressa klarte ikke mere Når du varmer opp så utvider du jo stålet.. Du må kjøle ned så det krymper. Varmer du et lager setter det seg jo bare enda mer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå