HMW Skrevet September 11, 2012 Share Skrevet September 11, 2012 Okay, da er du innenfor mtp avvik på rulleomkrets. Hvor mye kan det være før det gir utslag? Dette kan ikke stemme. Du kan kjøre med forskjellige hjul foran og bak, store forskjeller! Vi gjorde det senest for en måned siden ettersom vi måtte sette på to hjul fra en annen bil midlertidig. Abs og antispinn leser regelmessigheten i omdreininga. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
killarinc Skrevet September 11, 2012 Share Skrevet September 11, 2012 Okay, da er du innenfor mtp avvik på rulleomkrets. Hvor mye kan det være før det gir utslag? Dette kan ikke stemme. Du kan kjøre med forskjellige hjul foran og bak, store forskjeller! Vi gjorde det senest for en måned siden ettersom vi måtte sette på to hjul fra en annen bil midlertidig. Abs og antispinn leser regelmessigheten i omdreininga. Det kommer ann på styreenheten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HMW Skrevet September 11, 2012 Share Skrevet September 11, 2012 Hva kommer ann på styreenheten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet September 12, 2012 Share Skrevet September 12, 2012 Om den tillater forskjellig hastighet mellom for og bakaksel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Naitsirk Skrevet September 12, 2012 Share Skrevet September 12, 2012 Kan dere komme med konkret informasjon istede? Jeg sitter med teknisk dokumentasjon fra Bmw om alle deres asc/dsc systemer og slik informasjon står ikke der, så jeg lurer på hvor dere tar det fra? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HMW Skrevet September 12, 2012 Share Skrevet September 12, 2012 Jeg har aldri hørt om at det skal ha noe å si på disse bilene og har som sagt prøvd det selv uten problemer. Lurer og på hvor du får det fra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MathiasW Skrevet September 12, 2012 Share Skrevet September 12, 2012 Har handlet meg en E39 som jeg er blitt utrolig glad i. Men det er nesten alltid umulig å gi på i 1. gir, og noen ganger i 2. Dette fordi anti-spinn lampa begynner å blinke i dashbordet og hele bilen rister. Dette skjer nesten alltid i 1. gir som sagt, og kanskje 50% av gangene jeg gir på i 2. gir. Dette er ikke på vått føre heller så jeg skjønner ingenting.Etter litt googling ser det ut som det kan være problemer med abs'en? Har lite peiling på bil, men som student vil jeg ikke ha den på verksted heller... Vi hadde problemer med det på en bil vi hadde inne etter en kræsj, men det var en Opel Insignia 2012mod. anti-spinn lampa slo inn når man gira ned og når man svingte, det var fordi det var feil i hjulstillinga fant vi ut, har du tatt 4hjulskontroll på bilen din? Hvis ikke, prøv å gjør det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HMW Skrevet September 12, 2012 Share Skrevet September 12, 2012 Da var det sikkert føleren på svingen som var ute av nullstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MathiasW Skrevet September 12, 2012 Share Skrevet September 12, 2012 Da var det sikkert føleren på svingen som var ute av nullstilling. Måtte bytte traversen bak, fordi den var skjeiv, så ble det bra igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vulturous Skrevet September 12, 2012 Forfatter Share Skrevet September 12, 2012 Har handlet meg en E39 som jeg er blitt utrolig glad i. Men det er nesten alltid umulig å gi på i 1. gir, og noen ganger i 2. Dette fordi anti-spinn lampa begynner å blinke i dashbordet og hele bilen rister. Dette skjer nesten alltid i 1. gir som sagt, og kanskje 50% av gangene jeg gir på i 2. gir. Dette er ikke på vått føre heller så jeg skjønner ingenting.Etter litt googling ser det ut som det kan være problemer med abs'en? Har lite peiling på bil, men som student vil jeg ikke ha den på verksted heller... Vi hadde problemer med det på en bil vi hadde inne etter en kræsj, men det var en Opel Insignia 2012mod. anti-spinn lampa slo inn når man gira ned og når man svingte, det var fordi det var feil i hjulstillinga fant vi ut, har du tatt 4hjulskontroll på bilen din? Hvis ikke, prøv å gjør det Den var nylig på NAF test, burde de ikke ha merket det der? Anti-spinn slår kun inn i 1. gir (så godt som alltid) og noen ganger i 2. gir. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Naitsirk Skrevet September 12, 2012 Share Skrevet September 12, 2012 Jeg har aldri hørt om at det skal ha noe å si på disse bilene og har som sagt prøvd det selv uten problemer. Lurer og på hvor du får det fra. Jeg? Jeg har jo ikke påstått noe som helst i tråden her. Spør bare etter tekniske dokumenter som underbygger påstandene i fra enkelte her jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HMW Skrevet September 12, 2012 Share Skrevet September 12, 2012 Ikke du nei.. de "enkelte". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet September 12, 2012 Share Skrevet September 12, 2012 Ser for meg 200 forskjellig programmeringer på ABS-enheten nå.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet September 12, 2012 Share Skrevet September 12, 2012 Har handlet meg en E39 som jeg er blitt utrolig glad i. Men det er nesten alltid umulig å gi på i 1. gir, og noen ganger i 2. Dette fordi anti-spinn lampa begynner å blinke i dashbordet og hele bilen rister. Dette skjer nesten alltid i 1. gir som sagt, og kanskje 50% av gangene jeg gir på i 2. gir. Dette er ikke på vått føre heller så jeg skjønner ingenting.Etter litt googling ser det ut som det kan være problemer med abs'en? Har lite peiling på bil, men som student vil jeg ikke ha den på verksted heller... Prøv å sette andre hjul på bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet September 12, 2012 Share Skrevet September 12, 2012 Ikke du nei.. de "enkelte". E92 f.eks slår ut på det..og etterhvert begynte DSC lampen og lyse. Fikk på rett dekkdim bak igjen, alt ok. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå