Gå til innhold

endre på skjulte funksjoner e46?

eeduu
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det funker å endre på de skjulte funksjonene på bilen, f.eks. så går det jo å stille mercedes av samme årsmodell til å låse dører i 20km/t og "follow me home" lys på bilen når du stopper den... går det med slikt på en e46 01 modell også? Eventuelt andre kjekke ting som kan gjøres, digital fart osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg lurer på om det funker å endre på de skjulte funksjonene på bilen, f.eks. så går det jo å stille mercedes av samme årsmodell til å låse dører i 20km/t og "follow me home" lys på bilen når du stopper den... går det med slikt på en e46 01 modell også? Eventuelt andre kjekke ting som kan gjøres, digital fart osv?

Hei,

Ja det går fint, du må dog ha diagnoseutstyr..

Søk på google etter "bmw e46 car key memory" eller noe i den duren. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja vet om at jeg kan blinke med langlysene, men er kjekkere når det går automatisk ;)

Ok ska søke litt å se ;)

Takker for svar om folk vet mer om hvilket utstyr jeg trenger :D

Med denne kommer du langt:

http://www.ebay.com/itm/BMW-Scanner-1-4 ... 15&vxp=mtr

Du kan da i tillegg ta diagnose og forandre på mye rart. :)

Om du vil finne ut mer kan jeg anbefale "den (forhåpentligvis) store diagnosetråden", der står det mye info og der er mange med forskjellige erfaringer osv. :)

Fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

naice :D tror jeg skal spandere på meg en sånn. Var inne på en side jeg fant på google, men det sto ikke om noe funksjoner jeg ikke har frafør :\

Her er dokumentet jeg siktet til:

http://www.ge39.com/files/BMW_MemoryOptions.pdf

Der står alt man kan forandre på av "car key memory", men man kan forandre på mye mer med bmw scanner 1.4. Alt fra avstanden PDC skal pipe, hvilken lyspærer bilen skal varsle om osv. Men bare vær forskiktig og ikke prøv/huk av/på for noe du ikke vet hva er, du kan risikere og ødelegge ting. :)

Gi en tilbakemelding om du finner ut noe med den lille søtsaken :-)

Er det noe spesielt du lurer på? Kan sikkert svare på det meste :)

Fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

naice :D tror jeg skal spandere på meg en sånn. Var inne på en side jeg fant på google, men det sto ikke om noe funksjoner jeg ikke har frafør :\

Her er dokumentet jeg siktet til:

http://www.ge39.com/files/BMW_MemoryOptions.pdf

Der står alt man kan forandre på av "car key memory", men man kan forandre på mye mer med bmw scanner 1.4. Alt fra avstanden PDC skal pipe, hvilken lyspærer bilen skal varsle om osv. Men bare vær forskiktig og ikke prøv/huk av/på for noe du ikke vet hva er, du kan risikere og ødelegge ting. :)

Gi en tilbakemelding om du finner ut noe med den lille søtsaken :-)

Er det noe spesielt du lurer på? Kan sikkert svare på det meste :)

Fredrik

Vet du om jeg kan endre på om bilen låses etter en viss fart og om lysene kan komme på når jeg stopper bilen? (det follow me home opplegge)

:) ... har uansett bestilt den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du om jeg kan endre på om bilen låses etter en viss fart og om lysene kan komme på når jeg stopper bilen? (det follow me home opplegge)

:) ... har uansett bestilt den

Jeg kan vertfall gjøre det på min E39, regner med det funker på din også. :)

Chrissstian:

Det meste står i lista jeg linka til, men der er flere funksjoner. Men det varierer alt fra biltype osv.

Det er mange små ting som går and og gjøre i tillegg, men det varierer så mye at det er vanskelig og liste opp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chrissstian:

Det meste står i lista jeg linka til, men der er flere funksjoner. Men det varierer alt fra biltype osv.

Det er mange små ting som går and og gjøre i tillegg, men det varierer så mye at det er vanskelig og liste opp. :)

Ja, ser den.. Nei jeg hadde bare mobil tilgjengelig da jeg skrev forrige innlegg. Skal se litt på listen nå, takker! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...