andreaskarm Skrevet September 10, 2012 Share Skrevet September 10, 2012 Hei. Må en ha tuv papirer for å få godkjent felger? Jeg har GS Chromeline felger, og disse har ikke GS papirer på. Hva gjør jeg da når jeg skal godkjenne bilen med senkesett og felger hos biltilsynet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet September 10, 2012 Share Skrevet September 10, 2012 Dersom det er samme felgbredde og dekkdim framme og bak, + at du er innenfor 5% er det kanskje håp. Dog, skal egentlig alt som ettermonterest ha tüv, hvor mange som håndhever dette er noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivind B Skrevet September 10, 2012 Share Skrevet September 10, 2012 Er ikkje dei innafor 5% regelen kan man sende inn ein ombyggings søknad på felgane. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DannyRS Skrevet September 10, 2012 Share Skrevet September 10, 2012 Hiv på vinterfelgene, om de er piggfrie. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Farrukh M Skrevet September 10, 2012 Share Skrevet September 10, 2012 min e39 ble eu godkjent med 285 bak og 245 foran + coilovers på sist fredag min gamle bil (e34) ble godkjent 2 ganger med 265 og 235. jeg tror ikke de er strenge på dekk så lenge de ikke er slitt og stikker ut av karosseri. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreaskarm Skrevet September 11, 2012 Forfatter Share Skrevet September 11, 2012 Er mest bekymret for biltilsynet jeg da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lasseln Skrevet September 11, 2012 Share Skrevet September 11, 2012 Jeg har akkurat vært å godkjent et sett med Rondell D58 (8,5x18 og 10x18) med tilhørende 225/40/18 og 255/35/18, og dette ble ikke godkjent på første runde fordi det tok i innerskjermen ved maks innfjæring. (Dette ble sjekket og kontrollert nøye). Deretter fikk jeg valset buene og dro tilbake og da var det null stress, trengte ikke engang å kontrollere innfjæring på nytt, han bare titta på det og sa det var greit. Så handler nok veldig om hvem man møter i verkstedhallen hos biltilsynet. Jeg fikk forøvrig beskjed om at de (hvertfall Jessheim trafikkstasjon) ikke vil godkjenne felger uten papirer fra et uavhengig labratorium (som f.eks TÜV). MED MINDRE, det er originalfelger hvor produsenten (i dette tilfellet BMW) har stemplet nettopp dette på baksiden av felgen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå