Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg kjører en bmw e46 3.18 (99mod)

Jeg opplever tikking fra motoren etter jeg har kjørt i et par timer, hva kan dette være?

Er dette et kritisk problem, eller kan jeg kjøre med dette?

Har ikke opplevd at motoren har blitt varmere enn den skal være.

Kan også nevne at jeg har en lekkasje på kjøleveska, som jeg må fylle på sånn 1 gang i uka!

Finner ikke ut hvor det lekker fra!

Skrevet
Kan ventilløfterne være slitt? Hva er km stand på motor?

Snakka med en kompis om dette, han sa det kunne ha noe med ventilene å gjøre også..

km stand er 176000, den tikket ikke sånn for 4-5 månder siden da km stand var på 157000.

Hva kan eventuelt gjøres? Er det noe man kan gjøre selv eller må man levere inn bilen?

Skrevet

Ventiløftere skal ikke være utslitt etter bare 176000km. Så greit å sjekke resten før du hører på første og enkleste luring.

Nårtid var sist oljeskift? Og hvilken oljetype?

Skrevet
Ventiløftere skal ikke være utslitt etter bare 176000km. Så greit å sjekke resten før du hører på første og enkleste luring.

Nårtid var sist oljeskift? Og hvilken oljetype?

Sist oljeskift var rett etter jeg tippet 160000

Fikk senere varsellampe på mangel på olje på rundt 170000 så jeg fylte på olje.

Varsellampen lyser innimellom nå, så jeg regner med at det begynner å bli mangel på olje igjen!

Fyller på med anbefalt olje fra mekonomen, aner ikke hvilken type dette er! Kan sjekkes når jeg kommer hjem.

Syns det er litt merkelig at bilen sluker så mye olje.

Mulig det har noe med kjørestilen min?

Skrevet

Visst du har kjørt 16 000km på den nå, så tror jeg du skal koste på deg ett oljeskift. Fyll på Castrol Magnatec 5w-40 olje, så skal du nok se at det bedrer seg.

Skrevet
Visst du har kjørt 16 000km på den nå, så tror jeg du skal koste på deg ett oljeskift. Fyll på Castrol Magnatec 5w-40 olje, så skal du nok se at det bedrer seg.

Det kan jeg prøve på, kommende lørdag skal jeg skifte bremser og klosser på alle 4 + 2 støtdempere foran så kan jeg jo like godt ta en oljeskift mens jeg er i gang!

Takker for hjelpen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...