Gå til innhold

Hvordan ser man forskjell på M52B28 og M52B25 innsug?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hehe sant det, man lærer ikke uten å gå på noen blemmer først :)

Men ut ifra bildene å dømme, synes jeg det ser ut som mitt innsug ikke er byttet. Bilen er på verksted frem til fredag, så får ikke sjekket.

Ville vel vært rart om det ikke var byttet, med tanke på de andre tingene er gjort?

Har ikke noe papir på det dessverre, men lot en mekaniker fra et tuning verksted sitte på, og han ble helt i ekstase. Han hevdet at her måtte det garantert vært gjort noe, grenrør, innsug osv... Da han kikket på det så det derimot ut til å være gjort annet enn å ta av katalysatoren og bytte siste delen av eksosanlegget.

Men dersom vi ser bort ifra innsuget, og legger til at katalysatoren er fjernet, hva vil dere tippe er reelt å anta i hk?

Rettelse: Det er IKKE byttet innsug. Fant et bilde på mobilen av motoren nå.

Kan hende det har blitt slipt ned portene litt på org innsuget. kjenner til noen som har gjort dette. å det har vært mærkbar forkjell! men kan ikke sammenlignes med M50 Innsug.

Edit: Må vel også ha m50fjuelrail på m50 innsuget hvis ikke må man gjøre om den ifra m52 innsuget.

//Claus Henrik Sc

Skrevet
Kan man regne minimum 15% effekttap ?

Dersom effekten var 193hk i motor i 1995 og man regner ca 15% drivverkstap så er det vel ca 165 HK på hjula?

Er det reellt med en standard motor ?

Dersom bilen har utslitte foringer osv som fort er tilfelle på en bil ifra f.eks 1995, da må man vel kunne regne ytterligere effektap ettersom HK`ene ikke forsvinner like effektivt ut til hjulene og ned i asfalten ?

Dette har ingenting med trådstarters bil og gjøre, men spørr på generellt grunnlag.

Da må du forklare meg hvorfor slitte foringer skal hindre bilen i å få effekten ned i bakken. Såfremst ikke hjulspinn er ett problem.

Skrevet

edit, ser at jeg formulerte meg dårlig. Jeg tenkte generellt en bil med gammel bakstilling, diff osv..den vil vel ikke kjennes like "300hk" ut som en bil som, la oss si er totalrenovert med 300hk?

eller er jeg fortsatt helt på jordet ?

Skrevet
edit, ser at jeg formulerte meg dårlig. Jeg tenkte generellt en bil med gammel bakstilling, diff osv..den vil vel ikke kjennes like "300hk" ut som en bil som, la oss si er totalrenovert med 300hk?

jeg er enig me deg.

ta feks en muttertrekker på luft. sett på den 3 forlengere og pipe i enden. prøv å løsne en bolt.

så tar du av alle forlengerene og prøver på det samme. du vil da merke at bolten løsner lettere uten forlengere, fordi forlengere stjeler kraft overførselen.

det samme gjelder for bil, jo flere ledd kraften må gjennom, og om leddene da er slarvete osv, da vil du ikke få all kraft ned på bakken.

Skrevet
Det skal ikke ha noe å si, sålenge alt er iorden.

Du løper vell like fort med gamle joggesko som nye? ;)

Men en som er 60 år løper ikke like fort som en på 25 år... :)

Skrevet

520n min med 525 motor. kjører fra Audi A6 2.5tdi med 180hk og 370nm og jeg har bare 245nm..

Skrevet

jeg er enig me deg.

ta feks en muttertrekker på luft. sett på den 3 forlengere og pipe i enden. prøv å løsne en bolt.

så tar du av alle forlengerene og prøver på det samme. du vil da merke at bolten løsner lettere uten forlengere, fordi forlengere stjeler kraft overførselen.

det samme gjelder for bil, jo flere ledd kraften må gjennom, og om leddene da er slarvete osv, da vil du ikke få all kraft ned på bakken.

Tull, og tøys.

Skrevet

520n min med 525 motor. kjører fra Audi A6 2.5tdi med 180hk og 370nm og jeg har bare 245nm..

du har 192hk..

dreimomentet er ikke hovedsak til hvor fort du akselrerer

Skrevet

jeg er enig me deg.

Tull, og tøys.

her er det også noe rart vel... man kan ikke sammenligne dårlige foringer med slark i tannhjul i girkasse, differensial og drivknuter?? hehe

Skrevet

du har 192hk..

dreimomentet er ikke hovedsak til hvor fort du akselrerer

Det er det han mener :)

At dreiemomentet som han luringen over gjorde poeng av med muttertrekkeren med forlenger, er noe helt annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...