Gå til innhold

Min E46 Alpina B3 replica, solgt


bmwZ
 Share

Anbefalte innlegg

Da var det på tide med noen bilder igjen :D

Fikk montert noen Eibach 30/25 senkfjærer. Ble etter min mening meget ryddig, ikke for lav siden det er en vinterbil.

Før senk:

ou5uef3zqb7m0688jvgh.jpg

www0m8smedaofepn619m.jpg

Etter senk og en vask:

q7l3dvp9svan0wai4maa.jpg

vkii9gu9uvd22by5ut6m.jpg

pijvqilpwf8kalj5yuq7.jpg

Alpina centerkopper til felgene er bestillt men ikke kommet enda :(

Så har jeg laget ett Alpina look instrument :mrgreen: Dette får være midlertidig til jeg finner ett brukt B3 Alpina instrument på Ebay.

Kjøpte blå skiver, Chrome ringer, Alpina logo og røde nåler fra M3

Sånn ble det:

dw0d45nog2z9ma1yr2g8.jpg

Tok også full rens av hele interiøret som er superstrøkent :D

Rattet er det eneste som ikke holder samme standard som resten, men det blir trukket om med Alpina sømmer om ikke lenge. Rattet kommer fra en annen bil da det originale var ett plastikk bussratt :lol:

pzwx0rg1nv8wuzfyauls.jpg

lguhmxtrvbm6mqypwyu5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig, felgene ble mye bedre en det jeg hadde trodd! Jeg gleder meg til å se mer! gleder meg spesielt til du skal fikse endestuss, fordi det har jeg prøvd meg litt på og det er ikke så lett skal du se! Det jeg har kommet frem til er at hele eksosen er i ett , fra generørene og helt ut, ingen skjøter! så da må du vel kutte og sveise litt for å få på en fin endestuss, siden diameteren er for stor til å bare tre over en!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da har det endelig skjedd en del på E46en også :D

Har stort sett brukt hele helga til å montere Alpina deler og gjort en skikkelig detailing av lakken.

Har montert Alpina frontleppe, bakspoiler og lakkert list på bakluke.

Rattet kjøpte jeg brukt på ebay og deretter sendte jeg det til Tyskland for omtrekking til Alpina style utseende. Har også blitt tjukkere og montert Alpina logo på det.

Skinnpose til gir og håndbrekk er også trukket om til Alpina style.

Alpina logoer til felger er montert for en stund siden.

Det jeg mangler er lister til bakfanger, da de hadde noen skader, så nye er bestilt.

Ny girspak er også bestilt, samt doble enderør.

Etter at jeg plukket av instrument nålene har plutselig instrumentet klikket i vinkel. Så nå står speedometer nåla konstant på 260km/t :mrgreen: Og turtelleren starter på 3500 O/min :D

Så nytt instrument er bestilt, men ønsker meg ett originalt B3 3.3 instrument, men finner ingen brukte.....

Her noen bilder:

4k3qzpo8zzb4tjo1ztuv.jpg

wntqnmcxfdc2f8wgwdnm.jpg

lwqbqe1a62s7qnfn6ub4.jpg

xvkzmkaz1olb8s6tnia1.jpg

d7jri3uqwz0rxdc7cgu7.jpg

hjvzk89mxsx0qigfdu7t.jpg

6nyqy82ztcxbw42sune7.jpg

ecb2u8qozk3z3jz6jelc.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott bil! Hvilken eksos skal du gå for? hva med svak toning av rutene ? :) alpina striper ?

Takk :D

Skal bare ha noen ovale endestusser som likner Alpina stussene. Har ingen planer om toning av rutene nei. Har tenkt litt på stripene, men ikke helt sikker på det ennå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...