Gå til innhold

Min E46 Alpina B3 replica, solgt


bmwZ
 Share

Anbefalte innlegg

Da har jeg handlet meg vinterbil :D Z4en får stå i garasjen i vinter.... Det jeg kom over var en helt utrolig strøken pensjonistkjørt E46. Desverre en 316i, men har jo mye motor i Zen, så det får vel holde i vinter ;-)

Bilen er en 2000mod kjøpt ny på Bilsalongen i Skien, den har kun hatt en eier og gått 62000km :mrgreen: Har også alle servicer på Bilsalongen :D Ingen rust noe sted.

Fargen er titansølv met med sort sportsdelskinn interiør.

Planen med bilen er å lage en Alpina B3 3.3 replica :D

Listen er som følende:
-19" Alpina replica felger (Kjøpt)
-Sportsratt type treeiket som skal trekkes om i skinn med Alpina sømmer (Kjøpt men ikke trukket om enda)
-Eibach 30/25mm senkesett (Kjøpt)
-Alpina instrument (Muligens lage ett selv med blå klokker og røde nåler)
-Alpina girspak
-Alpina frontleppe
-Alpina hekkspoiler
-Alpina look på endestussene
-Ellers en skikkelig shine av hele bilen


Noen dårlige mobilbilder av bilen
5kphk0m0vhnqfmxuw8wi.jpg

d0xklqzsl7zugzxkfai7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konge plan du har ! Har akkurat samme plan for min e46 som jeg fikk for noen mnd siden. Men jeg har ikke så mye penger så jeg regner med at min replica blir ferdig til våren Hehe. Kunne du Hæ lagt ut linker til hvor du kjøpte alpina plast og felger ? Evt senkesett og :) ? Skal følge med tråden din. Så kan du jo også titte innom min :)viewtopic.php?f=6&t=235320

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konge plan du har ! Har akkurat samme plan for min e46 som jeg fikk for noen mnd siden. Men jeg har ikke så mye penger så jeg regner med at min replica blir ferdig til våren Hehe. Kunne du Hæ lagt ut linker til hvor du kjøpte alpina plast og felger ? Evt senkesett og :) ? Skal følge med tråden din. Så kan du jo også titte innom min :)http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=6&t=235320

Ser der ja, flere som er inne på samme tanken :D Har kjøpt Alpina kopifelger av GS Bildeler, er vel egentlig ikke designet som hører med til B3 3.3 men.... Samt noen alpina logoer til navkoppene.

Ellers så er senkesettet kjøpt hos fahrwerkebilliger.de og original spoiler på ebay, om jeg ikke finner en original frontleppe på ebay, blir det Koed som får salget.

Skal følge med på hva du får til med din bil jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne typen Alpina felg i 19" med 8,5 framme og 9,5 bak er kjøpt inn til bilen IMG_8587-b.jpg

Må si det er en helt annen verden å finne stæsj til e46 kontra Z4. Det er ett hav av muligheter til e46 der Z4 er svært begrenset.

Men denne bilen skal bli ryddig, ingen angeleyes, ingen skamsenking eller liknende. Kun orignalt Alpina utseende. Bilen var jo så ryddig i utggangspunktet, trengte bare ett litt mer sporty preg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De var kule de felgene der :) jeg tenkte med de andre som du kan se i tråden min :) dog de er litt dyrt 6-7 tusen for brukte replica. rundt 15K for orginale nye uten dekk. Har lett litt på nettet har funnet alpina lepp i england ca 1000kr ink frakt. hvor mye skal GS ha for de felgene der a ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konge plan du har ! Har akkurat samme plan for min e46 som jeg fikk for noen mnd siden. Men jeg har ikke så mye penger så jeg regner med at min replica blir ferdig til våren Hehe. Kunne du Hæ lagt ut linker til hvor du kjøpte alpina plast og felger ? Evt senkesett og :) ? Skal følge med tråden din. Så kan du jo også titte innom min :)viewtopic.php?f=6&t=235320

Ser der ja, flere som er inne på samme tanken :D Har kjøpt Alpina kopifelger av GS Bildeler, er vel egentlig ikke designet som hører med til B3 3.3 men.... Samt noen alpina logoer til navkoppene.

Ellers så er senkesettet kjøpt hos fahrwerkebilliger.de og original spoiler på ebay, om jeg ikke finner en original frontleppe på ebay, blir det Koed som får salget.

Skal følge med på hva du får til med din bil jeg :D

kunne jeg ha fått direkte link til senkesettet? :) jeg er så noob når det kommer til hva som passer etc :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.ebay.com/itm/120868343017?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649

+ 65pund for shipping. men han snakket noe om " all that is needed to fix is panel adhesive. " det burde vel festes med skruer ?

har du link til spoileren bak :):)?

liten regne feil ca 1500kr :)

Den leppa er en kopi, som ikke er lik nok originalen. Spoileren er vekk fra ebay da jeg har kjøpt den :D

Link til senkesett for E46: http://fahrwerkebilliger.de/Tieferlegungsfedern/BMW/3er/E46:::9411_9474_9477_9620.html?XTCsid=8cdb397dae0dc7b2d8057ec5714ed7da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...