plattgatter Skrevet September 14, 2012 Skrevet September 14, 2012 Hva må en rekne med er ødlagt når registeret ryker på denne type motor ??
Alpejohn Skrevet September 14, 2012 Skrevet September 14, 2012 Kan ikke gi noe nøyaktig svar, men her er et par ting jeg kommer på som kan være påvirket: - Toppen - Kammer - Ventilløftere - Ventilstyringer - Ventiler - Stempel - Råder ++ Men det kan jo hende du har vært utrolig heldig og at den har gått klar, men det skal vel mer et vidunder til. Jeg vet ikke hvordan disse motorene er med klaringer mellom stempel/ventil osv. Kan jo hende andre ting også har tatt skade, rundt registerkjedet osv. Men vanskelig og gjette, må nesten bare demontere og sjekke skadeomfanget Har du noen mistanke om hvorfor dette skjedde? Veldig kipt da
quandt1960 Skrevet September 16, 2012 Skrevet September 16, 2012 Hvis bilen noenlunde er gått normalt så er dette meget rart. Skal ikke skje iløpet avbilens levetid. Hvis det fulgt servicer og alt så ville jeg sendt brev til BMW og prøvd meg på en goodwill garanti som BMW har. Dette mener jeg kvalifiserer hvis det er motorhavari på en så ny bil. Har du derimot chippa og slikt så er det ingen håp. Det som kan ryke er det alpejohn skriver. Klaringen i motoren er under en millimeter de fleste steder!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå