Gå til innhold

Byttet felger, valset, og nesten subbefri.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo i luken folkens.

Jeg har satt på noen feite felger og dekk på bilen min, som var noget for breie i utganspunketet.

Valse er blitt kjøpt, brukt iherdig, stabstag (over, foran og bak montert) og nå subber det ikke noe ved svinging....uansett.....

MEN...det er fortsatt bittelitt subbing ved dumper i litt høyere hastighet....

Det jeg lurer på er kort og godt om det vil være nok å skaffe stivere fjærer bak (kun der det subber)??

Jeg har senkesettet og dekk dimmensjoner godkjent i vognkort, og har derfor ikke lyst til å bytte til et nytt senkesett....(koster jo en del også..)

Hva tror dere folkens?

Stivere fjærer bak = ikke subbing?

(",)

Skrevet
Du kan jo prøve sånn powerflex "anti sub" damper stop, den stopper bilen på et spes punkt slik at den ikke subber :)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Hvordan fungerer det da?

Hvor får man tak i det?

Er det lovlig?

Du tror ikke stivere fjærer vil være hakket bedre, fjærer som er like utseendemessig med de jeg har?

(takk for svar foresten)

(",)

Skrevet

Reduser fjæringsveien med høyere bumpstops (feks powerflex sine) eller bytt til hjul som passer. Monterer du stivere fjærer, vil du bare ende opp med å subbe skjeldnere og da under større belastning i situasjoner hvor man helst ikke vil bli distrahert av subbing.

På min bil tok jeg ut fjæra, satt jekk under bærearmen og jekket så langt opp som det gikk. Så tok jeg det av og valset i flere omganger til hjulet kunne snurre fritt uten subbing når demperen bunna.

Hvis det er veldig lite om å gjøre, kan du pakke dem innenfor med justerbare camberstag, med da må du påregne ekstra dekkslitasje og dårligere grep når du kjører rett fram.

Skrevet
Reduser fjæringsveien med høyere bumpstops (feks powerflex sine) eller bytt til hjul som passer. Monterer du stivere fjærer, vil du bare ende opp med å subbe skjeldnere og da under større belastning i situasjoner hvor man helst ikke vil bli distrahert av subbing.

På min bil tok jeg ut fjæra, satt jekk under bærearmen og jekket så langt opp som det gikk. Så tok jeg det av og valset i flere omganger til hjulet kunne snurre fritt uten subbing når demperen bunna.

Hvis det er veldig lite om å gjøre, kan du pakke dem innenfor med justerbare camberstag, med da må du påregne ekstra dekkslitasje og dårligere grep når du kjører rett fram.

Med andre ord, bør jeg forsøke å valse litt til???

Det var litt lakkrust på innsiden, så jeg må uansett lakke opp igjen....

Jeg vet bare ikke hvordan jeg skal få vekk den lille innerkanten...det er en gummiforing eller noe drit jeg ikke får skvisa ut der hehe....bygger ca 3-4 mm inn, og hadde jeg blitt kvitt den, ville det nok gått bra.....ganske irriterende....noen forslag på hvordan jeg kan fikse det??

Å bytte til stivere fjærer er egentlig ikke noe jeg ønsker, jeg synes bilen ligger sykt godt på veien nå, men jeg kan ikke ha subbing heller....

tror jeg skal prøve det du skrev med å jekke opp hjulet for å se nøyaktig hvor det subber i morgen....smart du hehe...

(",)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...