Kristiansan'årn Skrevet September 15, 2012 Share Skrevet September 15, 2012 Har da solgt min e34 brilliantrote touring tungt å selge første bilen, kjente det mens kjøperen prøvekjørte bilen min:( MEN, den nye bilen gjør det bedre å glemme "det vonde" Dette er da bilen: en e34 1995 mod 525ia sedan som da er en facelift, med bredfront, facelift speil og sideskjørt dagen jeg kjøpte den:) lette planer: nye skilt bytte cd spiller (eller modde den som står i, med aux og usb?) bytte de heslige jalla baklyktene til orginale De hella frontlykter orginalt sota oransje blinklys forran sidene og bak nytt orginalt ratt (KANSJE mtech) syntes orginalrattet er fint! Rondell db58 18" (Handlet) eller bytte i artec ms 18" Planer: AC Snitzer/aerodynamic/M5 frontfanger M5 Bakfanger coilovers KW v2 bygge om fra sveiv til el vindusheis (bak) m5 Alcantara sports interiør Bygge om fra automat til manuell langtidsplaner: overhale motor, og trimme den (i polen) Hellakkering (i polen) utstyrsliste: Close Vehicle information Type Value VIN WBAHD61040GK61239 Type code HD61 Type 525I (EUR) E series E34 () Series 5 Type LIM Steering LL Doors 4 Engine M50 Displacement 2.50 Power 141 Drive HECK Transmission AUT Colour OXFORDGRUEN METALLIC (324) Upholstery STOFF CORD/ANTHRAZIT (A1AT) Prod.date 1994-12-21 Close Options Code Description (interface) Description (EPC) S240A LEDERLENKRAD Steering wheel, leather S243A AIRBAG FUER BEIFAHRER Airbag for front passenger S274A BMW LM GUSSRAD/FLACHSTERNSTYLI BMW LA wheel/flat star styling S314A FRONTSCHEIBENWASCHDUESEN BEHEIZT Door mirror, driver lock, heated S401A SCHIEBE-HEBEDACH, ELEKTRISCH Lift-up-and-slide-back sunroof, electric S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Floor mats velours S428A WARNDREIECK Warning triangle and first aid kit S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Interior mirror with automatic-dip S438A EDELHOLZAUSFUEHRUNG Fine wood trim S464A SKISACK Ski bag S472A MITTELARMLEHNEN VORN FAHRER/BEIF. Armrest, front, driver/passenger S498A KOPFSTUETZEN IM FOND Headrests mechanically adjustable, rear S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC) S510A LEUCHTWEITENREGELUNG ABBLENDLICHT Headlight vertical aim control S520A NEBELSCHEINWERFER Fog lights Code Description (interface) Description (EPC) S530A KLIMAANLAGE Air conditioning S556A AUSSENTEMPERATURANZEIGE Outdoor temperature indicator S658A RADIO BMW BUSINESS CD RDS Radio BMW Business CD RDS S676A HIFI LAUTSPRECHERSYSTEM HiFi speaker system S686A ANTENNENDIVERSITY Antenna-Diversity S731A ZUSAETZLICHER EDITIONSUMFANG Additional edition scope P740A EDITION ZD Edition ZD L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG National version Germany/Austria S839A PSEUDOZUSTEUERUNG ENTFALL-SA Pseudo control, omission-optional extra flere bilder av bilen! 16" rondell? AC er greit , originalradio er fint, men skulle ha modda aux og usb på den, nå er jeg ikke en slik teknikker:P en av mine to "Maskoter" er matt fra dørhåndtakene og nedover, eiger sa det var en tur i bilvaskemaskin som ripte opp begge sidene. holder meg til håndvask jeg den plastikk ramma rundt vifta er meget porøs og et fester er knekt, må byttes. den nederste kasetten, er det "abs" enheten? 18" rondellene som skal på... er "original" dempere og fjører så den er veldig "gjyngete" på vei, men styringen og opphenget er perfekt ellers veldig fast og fin i styringen, retter seg opp med en gang en del som er byttet, bla bensinpumpe og servostyringssak* skal se om jeg kan fikse noe krøll med vognkortet, står det er 521i når man søker etter bilen i statens vegvesens register... så jeg får ikke tak i utstyrs listen. oppdaterer mer i morgen 16.9.12 fant en meget sliten 525 mens jeg var på kjøretur i dag: 19.9.12 byttet olje og filter samt, bytta hjul opp! litt søl.. ^^, til mitt forsvar var den full.. så nesten på bakkenivå.. det trengs noe senk kan man si.. forran: bak: så skulle jeg leke meg litt etterpå, og da skjedde dette: viewtopic.php?t=238897 hvis noen kan hjelpe med diagnoseverktøy i Kristiansand området hadde det vert fint iallfall, coilovers next! 20.9.12 jepp da røyk girkassa på bilen, 5 dager etter salget. hadde bilen på bavaria i dag og de konkluderte at clutch-lamellen hadde røket, og vistnok noe anna i tillegg, olje på girkassen skulle vært skiftet for 100.000km siden... så 1200 spenn for å vite at girkasssen er kake. bilen kan så vidt kjøres men må opp i turtall for at det skal gå framover, ca 4-5000 for å akse og 2-3000 for å holde farten, høyt turtall altså. i tillegg slurer den hele tiden. ser dette nesten som et kall, at jeg skal bygge om fra aut. til manuell. men da jeg hadde den snille bmw mannen på telefonen, sa han at det var umulig å få ting til å gå opimalt, og jeg måtte ha nøyaktig samme årstall, karosseri og diverse for å bygge om, samt ledningsnett. noe jeg absolutt ikke har peil på, så om noen kan være til hjelp med verksted og deler, og en liten smule kunskap om m50b25 motorene, ellers er jeg "pretty much Fuc*ed". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
koll Skrevet September 15, 2012 Share Skrevet September 15, 2012 Det gikk fort. Gratuelere med flott bil! Så denne på finn, så ut som ett riktig flott eksemplar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BmwM46 Skrevet September 15, 2012 Share Skrevet September 15, 2012 Så grei ut Har sett deg mange ganger i vogna rundt om i byen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet September 15, 2012 Forfatter Share Skrevet September 15, 2012 Så grei ut Har sett deg mange ganger i vogna rundt om i byen Du tenker på den røde? Jupp jupp, bare å slå av en prat men kansje ikke i fart Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BmwM46 Skrevet September 15, 2012 Share Skrevet September 15, 2012 Så grei ut Har sett deg mange ganger i vogna rundt om i byen Du tenker på den røde? Jupp jupp, bare å slå av en prat men kansje ikke i fart Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Den røde ja du har omtrent sett meg i øynene Men sant nok vanskelig å slå av en prat i fart Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet September 15, 2012 Forfatter Share Skrevet September 15, 2012 Det gikk fort. Gratuelere med flott bil! Så denne på finn, så ut som ett riktig flott eksemplar Takker veldig seriøs denne Karen, holdt av bilen til Meg. meget god å kjøre fordi nesten alt i forstillinga er byttet, minuset er at siderne er matte fra håndtak og ned og lakken generelt, riper her og der. Dempere og fjærer skal byttes med coilovers Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet September 15, 2012 Forfatter Share Skrevet September 15, 2012 Så grei ut Har sett deg mange ganger i vogna rundt om i byen Du tenker på den røde? Jupp jupp, bare å slå av en prat men kansje ikke i fart Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Den røde ja du har omtrent sett meg i øynene Men sant nok vanskelig å slå av en prat i fart Du skal vel på treffet i parken? Da kan vi jo slå av en prat der:) åssen bil? E46 Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BmwM46 Skrevet September 15, 2012 Share Skrevet September 15, 2012 Du skal vel på treffet i parken? Da kan vi jo slå av en prat der:) åssen bil? E46 Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Var planen Ja grå touring med kant felger truffet hverandre mange ganger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiff Skrevet September 15, 2012 Share Skrevet September 15, 2012 grattis med ny bil da, får komme innom mekkis da på onsdag eller noe så får jeg sett på den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet September 15, 2012 Forfatter Share Skrevet September 15, 2012 grattis med ny bil da, får komme innom mekkis da på onsdag eller noe så får jeg sett på den Seff, mulig 18" kommer på da Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet September 15, 2012 Forfatter Share Skrevet September 15, 2012 Du skal vel på treffet i parken? Da kan vi jo slå av en prat der:) åssen bil? E46 Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Var planen Ja grå touring med kant felger truffet hverandre mange ganger Høh? Må inrømme jeg er rimelig dårlig til å legge merke til ting Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BmwM46 Skrevet September 15, 2012 Share Skrevet September 15, 2012 Du skal vel på treffet i parken? Da kan vi jo slå av en prat der:) åssen bil? E46 Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Var planen Ja grå touring med kant felger truffet hverandre mange ganger Høh? Må inrømme jeg er rimelig dårlig til å legge merke til ting Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Merker dette Så du har ikke sett meg altså ? Eller bilen min ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet September 15, 2012 Forfatter Share Skrevet September 15, 2012 Du skal vel på treffet i parken? Da kan vi jo slå av en prat der:) åssen bil? E46 Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Var planen Ja grå touring med kant felger truffet hverandre mange ganger Høh? Må inrømme jeg er rimelig dårlig til å legge merke til ting Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Merker dette Så du har ikke sett meg altså ? Eller bilen min ? Rota litt i inleggene dine og fant bilen, kjente den igjen etter de hjulkoppene, så felgene! så Deg i dag tror jeg. ruter asså, hvem skulle ha trodd jeg la Merke til sånt Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet September 16, 2012 Share Skrevet September 16, 2012 Blir bra, denne her, tenker jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BmwM46 Skrevet September 16, 2012 Share Skrevet September 16, 2012 Der fikk vi hilst på hverandre også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå