Kristiansan'årn Skrevet Oktober 25, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 25, 2012 nye ting har sjedd på denne fronten, bla skrudd ut gamle kassa og putta i "ny". (tok sin tid) selvfølgelig skulle ikke ting gå på skinner heller: i går da jeg skulle skifte oljefilteret til automatkassen klarte jeg å skru til en skrue for hardt så den knakk. tenkte ikke så nøye over det, og det går sikkert bra når det bare er en som mangler, skrudde sammen, fylte på olje. inni effen så mye søl det ble!! startet motoren for å fylle på mer; så begynte det å lekke fra tur og returen som gikk til kassa, fokk! hvorfor?? prøvde å stramme litt mer på der imellom turen og returen, den skruen ble plutselig mye lettere... oi.. $piff kom hen og spurte om jeg hadde glemt o-ringene til kassa siden det lakk sånn, jeg svarte hva er det? fant den "gamle" girkassa og så det var et par ringer det turen og returen gikk. satt de på å strammet forsiktig til. startet bilen og det lakk fortsatt... så var det kvelden :/ i dag: handlet grisepikk og diverse til dagens økt! i dag Skal jeg bli ferdig! som sakt satt den knekte bolten fast så jeg ville borre den opp og få dette tett! borte opp med ett bor, og så kjørte en grisepikk i hullet, selfølgelig måtte pikken være så kort at den ikke fikk nokk feste på drillen, så drillen tok ikke tak. greit nokk det, fikk ut olja, av med bunnpanna og kom til med drillen igjen. tok det rolig men drillen ville ikke ta tak... neivel da gjør vi no annet. fikk ut pikken og fant et slik borr som lager jenger, da prøve den da. funket veldig bra det skruen forsvant litt etter litt.. men så pluttselgig knakk det, midt inni hullet. da gadd jeg ikke mer. på med bunnpanna og fylte på oljen og fikk satt litt locktight på den skruen og slimringen der slangene treffer girkassa. dette må stå 3 timer for å herde, pakket så sammen og da det ble sent.. med andre ord, er JÆÆÆKelig lei nå, når bilen skulle vert ferdig på mandag, lagd mye motstand pga min egen kompetanse. automatkasser er søppel, med mindre man kan de, og de fungerer. hvis dette ikke er tett på mandag vurderer jeg sterkt om å bygge om til manuell. er meget surt siden jeg bare har kjørt denne bilen 5 dager, og brukt mer tid på å jobbe med denn enn å kjøre den. denne uken har vert tung, ikke vært meg selv, heller ikke gjøre 100% på jobb heller. følelsen av ikke å lykkes har jo vert der. Ork! får se om dette holder tett til mandag! over og ut! :edit skal se om jeg får lagt til noen bildet i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jimxd Skrevet Oktober 26, 2012 Share Skrevet Oktober 26, 2012 Ah det virker ikke som det har vært "din tid" i det siste. Ja den følelsen er noe dritt. Håper det ordner seg for deg , det her er ikke noe greit når man har kjøpt ny bil så skjer det slik. Men du står på å prøver å gjøre noe så til slutt ordner det seg nok skal du se. Lykke til videre! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiff Skrevet Oktober 26, 2012 Share Skrevet Oktober 26, 2012 du skulle jo heller sagt i fra da om du knakk noe skrue, spurt om litt mer hjelp etc. også var det o-ring ikke simring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet Oktober 26, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 26, 2012 Ah det virker ikke som det har vært "din tid" i det siste.Ja den følelsen er noe dritt. Håper det ordner seg for deg , det her er ikke noe greit når man har kjøpt ny bil så skjer det slik. Men du står på å prøver å gjøre noe så til slutt ordner det seg nok skal du se. Lykke til videre! Ja ser var som skjer til mandag prøver å holde motet oppe du skulle jo heller sagt i fra da om du knakk noe skrue, spurt om litt mer hjelp etc. også var det o-ring ikke simring Endra nå Ja, skulle ha gjort det, har iallfall lært på den harde måten. men ingen grunn til å gråte over spilt melk Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dud3s0n Skrevet November 4, 2012 Share Skrevet November 4, 2012 feeet radio! selge ?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet November 4, 2012 Forfatter Share Skrevet November 4, 2012 feeet radio! selge ?? Ånei du den skal beholdes, kansje kjøpe en fornyet en fordi cd spilleren er gammel skal kjøpe aux og USB tilkobling til den så trenger jeg ikke mer er utvidet lydanlegg originalt, mulig en basskasse Spiller helt greit Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dud3s0n Skrevet November 4, 2012 Share Skrevet November 4, 2012 fm sender og er jo en mulighet ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet November 5, 2012 Forfatter Share Skrevet November 5, 2012 fm sender og er jo en mulighet ) Orker ikke skurringa i tuneller... luksus problem Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dud3s0n Skrevet November 5, 2012 Share Skrevet November 5, 2012 fm sender og er jo en mulighet ) Orker ikke skurringa i tuneller... luksus problem Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 hehe, skjønner. åsså har du jo slik kasett med minjack! den er fin ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet November 5, 2012 Forfatter Share Skrevet November 5, 2012 fm sender og er jo en mulighet ) Orker ikke skurringa i tuneller... luksus problem Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 hehe, skjønner. åsså har du jo slik kasett med minjack! den er fin ! Er ikke kassett på denne :S bare cd Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiff Skrevet November 5, 2012 Share Skrevet November 5, 2012 fikk du alt tett og bilen funker som den skal nå? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet November 5, 2012 Forfatter Share Skrevet November 5, 2012 fikk du alt tett og bilen funker som den skal nå? Jepp, skal hen i dag å rydde ut tingene mine derfra Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danniboy Skrevet November 12, 2012 Share Skrevet November 12, 2012 Hm synes det var noe kjent med den bilen bor jo rett nede i gata fra der jeg bor jo synd jeg ikke visste det før kunne sikkert ha hjulpet litt alltid Morro å skru litt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet November 17, 2012 Forfatter Share Skrevet November 17, 2012 Litt bilder av girkasse bytte, litt siden nå men alltid gøy med bilder Opp med seg! Eksos bortevekk! Blitt litt mer jordnær ^^, Da ble anlegget og mellomakslingen gjenforent Her var det tomt gitt! Fant den mest geniale måten å løsne en skrue som satt i topp, fordi jeg ikke fikk løsna under. Satt fastnøkkelen fast og fant en taubit å tok den rundt fastnøkkelen. Imma genius! Der ble bilen 80 kg lettere: Gammel og "ny" kasse kjøpt av kje inne på forumet Mellomaksel på plass! Koblet til: Fikk ikke tatt bilder av når girkassen ble montert, eller når jeg heiv på olje i kassa, da det ble en del søl... gikk med 11l girkasse olje! Heldigvis fikk jeg rabatter av $p|ff !! Men her er et bilde av "jomfru" turen med ny kasse! Blir garantert manuell ombygg i vinter/vår !! Over å ut! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet November 17, 2012 Forfatter Share Skrevet November 17, 2012 liten oppdate på en lørdags morgen, er gjort for en stund sia men hadde bildene liggans:) Vintermodus på g! Etter at girkassen er montert, lekker den ikke null drypp what so ever Hmmm mystisk, under halvparten.. Dette kan heller ikke være bra, mer eller mindre blank kjølerveske :S Handla inn original bmw kjølerveske og Bosch vindusviskere. svindyre, men godt jeg sparer på de bak Dis is da shizzle yo! Povisorisk trakt, funker fett! Ble overaskende lite søl denne gangen Da var det tid for vinterhjul! Ny sentrerings ring må til! Gammel plastikk og ny i alu: Omlegging til vinterhjul, og bilde av den kuken som ikke ville mer: Litt kjedelig må jeg si! Det var det for denne gangen Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå