sexeren Skrevet September 16, 2012 Skrevet September 16, 2012 Får vell legge inn bilen min som skal få et motor løft å litt div løft på understell. Er en E34 520 93.Mod enkel vanos. Litt bilder av bilen. Så litt om motor planene mine. Kjøpte inn m50b25 nv for å turbokonvertere den å sikte etter 400hk. Men etter jeg kløyva motoren for overhaling fikk jeg andre planer. Motor planene mine er: Motor: Veiv 89,6mm - som gir 2978ccm med 84mm bor H-Råder 135mm Wiseco 84mm stempler 8.8 i komp Kjøre 2 innsugskammer BBTB Gass-spjeld plane topp å blokk cooperring pakning Stødgørdel fra ppf 840cc dyser Precision CEA HP 5866 Billett turbo Toppmontert grenrør fra ksr - med 44mm wg Catch tank til bensin med 2 hpo bensinpumper. Bygge om fuelrail, tykkere inn/utganger. Montere btr. Drivverk: Drivverk blir vell M3 girkasse, med letta m20 svinghjul 4-puck sinter å 618 trykkplate fra sachs Blir også montert m5 bakstilling med 210 diff, 3.15 utveksling å 25% sperre. Bremser/Understell: Blir kansje 850 bremser eller noe framme. Coilovers av et eller annet slag. Skifte foringer å div i understell. ----------------------------------------------------------------- Kommer til å oppdatere her hele tiden å fylle ut tekst over bedre etterhvert som jeg kommer på ting jeg skal gjøre Vill bruke denne tråden for hjelp, gode forslag å vise fram prosjektet. Så alle så har forslag til forandringer til det bedre er mer en vellkomne til det, både med motor, undertell å utseende Bilder å mer info om motor å div kommer. Håper på posetive tilbakemeldinger å hjelpsomme personer, både til hjelp å motivasjon.
Glema Skrevet September 16, 2012 Skrevet September 16, 2012 Hørtes ut som ett artig prosjekt, skal følge med videre
Kristiansan'årn Skrevet September 16, 2012 Skrevet September 16, 2012 rått å stroke den til 3l! nå ga du Meg planer Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
sexeren Skrevet September 16, 2012 Forfatter Skrevet September 16, 2012 Blir sikkert bra dette ja rått å stroke den til 3l! nå ga du Meg planer Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Ja. Kan jo stroke mer, var inne på tanken å stroke til 3150ccm.. 3,15l Men vill beholde orginal borring siden denne skal gå med turbo.. Måtte borre opp til 86mm for 3122ccm eller 86,4mm for 3150.. Å da er sylunderveggene litt tynne så tror det holder bedre med orginal borr på 84mm. Skal du stroke for å ha sugemotor så stroker du jo max 3150ccm.
sexeren Skrevet September 16, 2012 Forfatter Skrevet September 16, 2012 Jeg skal jo ikke dra for mye ut av motoren til å begynne med. Det ser dere på hvilken turbo å oppsette jeg har valgt. Vill ha en responsiv motor med greit moment. Så får jeg gå videre etterhvert viss jeg skulle ville ha mer effekt etter en stund
Kristiansan'årn Skrevet September 16, 2012 Skrevet September 16, 2012 hvor mye kan du dra ut hvis du stroker m50b25 til 3,15? uten sugehjelp selvsagt? Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
sexeren Skrevet September 16, 2012 Forfatter Skrevet September 16, 2012 hvor mye kan du dra ut hvis du stroker m50b25 til 3,15? uten sugehjelp selvsagt?Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Uten pustehjelp mener du? Vondt å si, kommer an på hvor mye annet du gjør å om du bruker chip eller datasprut. Men vill vell egentlig si at det sikkert svarer seg å kjøpe en s50 m3 motor
joggis Skrevet September 16, 2012 Skrevet September 16, 2012 så ut som et greit utgangspunkt det derre
sexeren Skrevet September 16, 2012 Forfatter Skrevet September 16, 2012 så ut som et greit utgangspunkt det derre Takk for det.
sexeren Skrevet September 16, 2012 Forfatter Skrevet September 16, 2012 Har så si alt av deler for å begynne å sette sammen motor nå.. Skal få motormekaniker til å sette sammen bunndel å avbalansere å vektjustere bunndelen. Så tar jeg resten selv etterpå.. men tror jeg skal bestille stødgørdel først.. greit å forsteke blokka når jeg først setter sammen en forholdsvis sterk motor wiseco stempler å cooperring pakning med løse ringer Grenrør fra ksr i 321 stål med utgang til wg, 44mm wg, eksosbandasje å catchtank til bensin.. Diverse deler til register å pakninger til motor Turboen å en av bensin pumpene Blokk å topp ferdig plana Splitter ny veiv 89,6mm Så når lønna kommer så blir det bestilt stødgørdel med arp bolter fra ppf.
sexeren Skrevet September 16, 2012 Forfatter Skrevet September 16, 2012 Noen som forresten vet hva som må gjøres med oljepumpe når stødgørdel monteres? Hørt at litt modefikasjon er nødvendig?
vito Skrevet September 16, 2012 Skrevet September 16, 2012 har samme motor i e36 cupe min..de var ein 525i.men ac schnitzer har bygd om til 3 l,240hk.men har lyst på litt mer.hvor mye kommer oppsette dit til å komme på.jeg kan tenke meg 100 hk til.
sexeren Skrevet September 16, 2012 Forfatter Skrevet September 16, 2012 har samme motor i e36 cupe min..de var ein 525i.men ac schnitzer har bygd om til 3 l,240hk.men har lyst på litt mer.hvor mye kommer oppsette dit til å komme på.jeg kan tenke meg 100 hk til. Ok. 240hk, hvilket oppsett? Andre kammer å div også eller? Hvis du vill ha ca 100-150hk til så hiv på presse eller turbo, å kjør lavt å sikkert trykk. Trenger ikke koste deg allverden det viss du kan gjøre alt selv.. Å du trenger forsovet ikke datasprut heller. Kansje få fekzen her på forumet til å lage en chip til ditt oppsett.
joachim sørlie Skrevet September 16, 2012 Skrevet September 16, 2012 Kontakt meg for coilovers så får vi til en bra pris
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå