Gå til innhold

Min E36 ///M3 - Bytta bil!:)

Henrik...
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg tror ikke 205/35 finnes. I tillegg så vil det tilsi at du må kjøre usaklig lavt.

Jeg hadde utvilsomt valgt 195/40. Det er lavt nok i bøtter og spann. 205/40 også, for den del.

men jeg er av typen som ikke bare skal stå i piten å polere felgkanter, har planer om å ligge sidelengs på rudskogen, og helst slippe å bytte hjul før jeg skal utpå :roll: lyst til å finne en god kombo av form og funksjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en ting jeg kan si hvertfall, jeg har 16, men tror det gjennspeiler seg littegranne på 17 også

jeg har 8,5 og 9,5 med 195.40 og 215.40. er ikke fornøyd med hvordal forholdet på disse to dimensjonene ser ut. altså, bak er det litt mye, fram er det litt lite. Om du skjønner hva jeg mener :) men er jo mange faktorer som spiller inn etter søken på det perfekte oppsett. Felgbeskyttelse eller ikke, og dekk merke / model har jo litt å si også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men jeg er av typen som ikke bare skal stå i piten å polere felgkanter, har planer om å ligge sidelengs på rudskogen, og helst slippe å bytte hjul før jeg skal utpå :roll: lyst til å finne en god kombo av form og funksjon

Ja, 205/40 og 225/35 da? :) Felgkantene får jo smake litt steinsprut uansett, så det bør jo ikke være problemet her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en ting jeg kan si hvertfall, jeg har 16, men tror det gjennspeiler seg littegranne på 17 også

jeg har 8,5 og 9,5 med 195.40 og 215.40. er ikke fornøyd med hvordal forholdet på disse to dimensjonene ser ut. altså, bak er det litt mye, fram er det litt lite. Om du skjønner hva jeg mener :) men er jo mange faktorer som spiller inn etter søken på det perfekte oppsett. Felgbeskyttelse eller ikke, og dekk merke / model har jo litt å si også

Hmm, skjønner. takk for tipset! skal gjøre litt ordentlig research før jeg handler dekk, så jeg treffer ganske riktig med en gang. så bare for folk å komme med innspill som dette, om hva som er god kombo :)

Ja, 205/40 og 225/35 da? :) Felgkantene får jo smake litt steinsprut uansett, så det bør jo ikke være problemet her :)

Ja, høres ikke det ut som en grei kombinasjon? trur vi er inne på noe der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

205/40 = 82.00mm

225/35 = 78.75mm

Jeg tror ikke dere er inne på noe her #-o Personlig syns jeg det ser dumt ut med lavere dekk bak en forran.

Jeg kjører på 215/35-18 på 8,5" forran og 225/35-18 på 9,5" bak. Om du kjører 40 profil og øker like lite på bredde som meg vil du få 4mm høyere dekk bak en forran. Mener nå det er bedre enn det motsatte i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Jeg skal love deg at du ikke ser forskjell med det blotte øyet. 2 mm høydeforskjell på dekksiden er "ingenting".

Dessuten er det bare fint, for E36 er så høy i ræva.

Kjør på med 205/40 og 225/35 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...