Gå til innhold

Hvordan får jeg ABS lampa til å slutte og lyse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er ikke pære, men diode...

den rette måten: diagnose for å finne ut hvor feilen er, bytt del/ deler.

jukse metoden: demonter instrument panel, splitt det i 2 og tape over diodene som lyser...

Skrevet

jukse metoden: demonter instrument panel, splitt det i 2 og tape over diodene som lyser...

Åh, så mange gode ideer som stadig dukker opp på bimmers :lol::applause:

PS: Ingen ironi [-X

Skrevet
Hvordan får jeg ABS lampa til å slutte og lyse? har vært på eu kontroll og fikk mangel på at den lyste, hva kanj jeg gjøre, BMW e39 1998mod 520i

Reparer feilen ;)

Da må du nok få tatt en diagnose, som før nevnt.

Skrevet

jepp.. vet at sistnevnte metode funker :oops:

Skrevet

Før Eu tar man ut pæra til ABS så går det som regel greit,helt til du kommer til noen som følger med å sier at pære til ABS er ødelakt/feil.

Ellers er det mange andre måter å jukse på,men det beste er å ordne det med en gang så slipper man å kødde med det.Kan bli dyrt desverre,er vel derfor folk kvier seg til å ordne det.

Skrevet

jepp.. vet at sistnevnte metode funker :oops:

Det skal gå an å gjøre det rett før PKK, og deretter rette opp feilen:)

Skrevet

Sist jeg hadde feilen tok jeg et multimeter og målte motstanden gjennom hver enkelt føler og sammenlignet de 4 verdiene.Da var det en som skilte seg ut.Disse er plugget sammen ved hjulhusene et sted.Liten vits i å bytte alle 4 hvis det ikke r nødvendig,koster litt de greiene.

Kan også prøve å demontere hver føler og gjøre rein tuppen,disse er magnetiske som samler mye dritt.

Skrevet
Sist jeg hadde feilen tok jeg et multimeter og målte motstanden gjennom hver enkelt føler og sammenlignet de 4 verdiene.Da var det en som skilte seg ut.Disse er plugget sammen ved hjulhusene et sted.Liten vits i å bytte alle 4 hvis det ikke r nødvendig,koster litt de greiene.

Kan også prøve å demontere hver føler og gjøre rein tuppen,disse er magnetiske som samler mye dritt.

Jeg kjøpte min høyre bak på ebay for 35 bucks, tror ikke den er verre enn de som selger koed og schmiedmann

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...