Gå til innhold

Knirker når jeg vrir på rattet.

jojr
 Share

Anbefalte innlegg

Har en E39 Touring, har nå byttet alt i hjuloppheng foran (bærearm,casterstag,stabstagforing,støttestag,fjærer,støtdempere og tårnlager) tatt 4 hjulskontroll. Men det knirker i forstilling når jeg vrir på rattet. spesielt når bilen har stått over natten. Knirker veldig med en gang ut fra parkeringsplassen, men så blir det helt borte etter en stund. lyden høres ut som hard gummi som vris mot noe.

-Kan det være stabstagforing.

-eller at noen av stagene er skrudd fast med for mye moment.

-tårnlager som er av dårlig kvalitet, feil med kulelager

Kom gjerne med forslag eller erfaringer, så er det kanskje lettere å finne feilen.

Stabstag foringene er powerflex foringer,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Hvor hører du lyden, mulig og si sånn ca hvor den kommer fra? :)

Jeg har en svak "knirkelyd" eller hvinelyd som kommer fra rattet. Dette kan enten være sleperingen inn i rattet, eller lageret som sitter på rattstamma. Fins en guide på bimmerforums.com hvordan man smører opp disse.

Men det er kanskje en annen lyd du tenker på? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..det knirker i forstilling når jeg vrir på rattet. spesielt når bilen har stått over natten. Knirker veldig med en gang ut fra parkeringsplassen, men så blir det helt borte etter en stund. lyden høres ut som hard gummi som vris mot noe.

Jeg har akkurat samme problemet med min e46. Det høres ut som det kommer fra et eller annet sted foran ved hjulopphenget. Lydene dukket opp kort tid etter jeg byttet begge bærearmene som jeg kjøpte på Koed. Men syns det er rart hvis disse gir lyd fra seg ved svinging, noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være at du har fått montert hjulopphenget så det er kommet i spenn - før den står på hjula? Vet ikke helt om det er mulig, men jeg tenker bare sammenligningsvis på bakdemperen på bilen min (E46-og mange andre), så skal jo bilen ned på hjula før man strammer til den nedre bolten. Akkurat for at man ikke skal montere det så det står i spenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...