Gå til innhold

BMW E9, BMW's feteste klassiker?

Tare Jansen
 Share

Anbefalte innlegg

BMW E9 er i likhet med E24 (6-serien anno 1976) finest hvis den er helt original. Store moderne felger gir litt "bad ass" look, men designet er uansett såpass 70-tallet at slike felger etter min mening virker totalt malplasserte. Skal man gjøre noe med standardfelgene er det disse tidlige originale BBS ene som gjelder... 8)

BMW E9 3,0 CS

0zkhi8k5dpr6cuicvwlj.jpg

E9 er som kjent en evolusjon på BMW 2000 CS anno 1966. Den modellen var ingen suksess og allerede i 1968 var E9 (2800 CS) klar. Det er et par markante forskjeller på disse modellene og designmessig er disse temmelig interessante. Spesielt formen på hjulbuene gjør mye for designet samt hvorfor E9 er såpass mye mer elegant... :)

BMW 2000 CS

vlwfj8c8kxw26vk2h5xy.jpg

page106.jpg

page107.jpg

By the way... sjekk min avatar... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW E9 er i likhet med E24 (6-serien anno 1976) finest hvis den er helt original. Store moderne felger gir litt "bad ass" look, men designet er uansett såpass 70-tallet at slike felger etter min mening virker totalt malplasserte. Skal man gjøre noe med standardfelgene er det disse tidlige originale BBS ene som gjelder... 8)

BMW E9 3,0 CS

[ Bilde ]

BBS??? Er vel ikke BBS dette [-X

ALPINA fra Ronal. Og det er ikke noe i veien med de felgene på den bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke bilen tar skade av litt større og bredere felger. Bare de ikke blir for store og dominante til den.

Også synes jeg den fornten med den fangeren som vist på bildene på side 1 bør være der, litt usikker på om der er originaldel men tror det? Finnes også noen "tusenmetere" som er monter på fangeren som jeg også tror er originale, disse kler også bilen synes jeg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...