EirikMoi Skrevet September 20, 2012 Share Skrevet September 20, 2012 Hei. Kjøpte meg en e34 touring som et rep.objekt. Siden jeg lenge har hatt lyst på en skikkelig god diesel bil var denne midt i blinken. Det som må fikses på bilen er: - Bytte støtdemper høgre bak - Bytte opplagring til mellomaksel - Fikse sentrallås - Få vekk jaging/spontan stopp på tomgang Slik så den ut da den kom hjem Opp på bukker med bakhjulene av Noen som har erfaring med demontering av bakdemper(uten å bruke vinkelsliper? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RF91 Skrevet September 20, 2012 Share Skrevet September 20, 2012 Angående bakdemper: På min 520i sedan var det bar å løse den i topp, så i bunn og dra ut. Om det er samme på din så står demperen skrudd inn i bærebrua/navet/whatever med bare ei skrue. Skru ut den, så er det bare å dytte bunnen av demperen inn mot diffen. Mulig den sitter fast, men da er det bare å pøse på med rustløser og tålmodighet Jeg trodde ei hylse som skrua gikk gjennom på demperen skulle stå igjen, men den er en del av foringen på demperen og skal bli med ut Håper det er noelunde likt på din og at det jeg skreiv hjelper Såg forresten ut som en OK+ bil Mvh Rune Følid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikMoi Skrevet September 20, 2012 Forfatter Share Skrevet September 20, 2012 Angående bakdemper: På min 520i sedan var det bar å løse den i topp, så i bunn og dra ut. Om det er samme på din så står demperen skrudd inn i bærebrua/navet/whatever med bare ei skrue. Skru ut den, så er det bare å dytte bunnen av demperen inn mot diffen. Mulig den sitter fast, men da er det bare å pøse på med rustløser og tålmodighet Jeg trodde ei hylse som skrua gikk gjennom på demperen skulle stå igjen, men den er en del av foringen på demperen og skal bli med ut Håper det er noelunde likt på din og at det jeg skreiv hjelper Såg forresten ut som en OK+ bil Mvh Rune Følid Nå har jeg brukt opp en stor flaske med wd40, sittet med varmepistol i 15 min, og avdrager uten hell! Sitter jo noe helt sykt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RF91 Skrevet September 20, 2012 Share Skrevet September 20, 2012 Mine satt også temmelig bra Men somsagt: Den hylsa inni foringen skal være med ut. Og om du ikke skal ha den ødelagte demperen (Noe jeg tviler sterkt på ) så er det egentlig bare å gyve løs med slegge og kubein Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikMoi Skrevet September 20, 2012 Forfatter Share Skrevet September 20, 2012 Mine satt også temmelig bra Men somsagt: Den hylsa inni foringen skal være med ut. Og om du ikke skal ha den ødelagte demperen (Noe jeg tviler sterkt på ) så er det egentlig bare å gyve løs med slegge og kubein Demperen skal aldri mer på veien igjen nei! Får bare fatte mot å hamre løs! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet September 20, 2012 Share Skrevet September 20, 2012 bare å kappe på begge sier der demperfestet kommer i kontakt med navet, så kapper du vekk alt metall, til du har gummien og innsiden av hylsa. kapp vekk gummien med en stanley kniv, så hamrer du løs alle veier rundt den hylsa på sidene vel å merke, så tar du en vannpumpe eller rørtang og lirker på den hylsa, noen bilder av når jeg gjorde det så hylsa: å så: Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet September 20, 2012 Share Skrevet September 20, 2012 Fint prosjekt, følger med! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikMoi Skrevet September 23, 2012 Forfatter Share Skrevet September 23, 2012 En liten oppdatering fra dagens økt! Endelig er det bevegelse å se! Og ENDELIG er den av!! Noen som vet hvor mange steder denne er festet? Den andre siden var helt løs og manglet ca alle skruene da jeg begynnte.. Fant en feil til som må utbedres før EU-godkjenning.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingard Skrevet September 23, 2012 Share Skrevet September 23, 2012 bare å kappe på begge sier der demperfestet kommer i kontakt med navet, så kapper du vekk alt metall, til du har gummien og innsiden av hylsa.kapp vekk gummien med en stanley kniv, så hamrer du løs alle veier rundt den hylsa på sidene vel å merke, så tar du en vannpumpe eller rørtang og lirker på den hylsa, noen bilder av når jeg gjorde det Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Og når det skal inn en ny demper bruker du en god dæsj med kobberpasta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet September 23, 2012 Share Skrevet September 23, 2012 En liten oppdatering fra dagens økt!Endelig er det bevegelse å se! [ Bilde ] Og ENDELIG er den av!! [ Bilde ] Noen som vet hvor mange steder denne er festet? Den andre siden var helt løs og manglet ca alle skruene da jeg begynnte.. [ Bilde ] Fant en feil til som må utbedres før EU-godkjenning.. [ Bilde ] på den saken som er over dempetårnet, er det to skruer som er festet inni der du kan feste en krok, du må bare vippe opp den bøyla, så sitter det også en plastikk låsebolt, der du må ha en spiss tang for å dra opp toppen av plastikken, denne "skruen" sitter under det panelet som er over reserve hjulet.. ble du klokere nå? Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet September 23, 2012 Share Skrevet September 23, 2012 ca der Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikMoi Skrevet September 23, 2012 Forfatter Share Skrevet September 23, 2012 [ Bilde ]ca der Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Ble mye klokere nå! Takk for hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet September 23, 2012 Share Skrevet September 23, 2012 værsågod gjort dette selv, måtte ha nye tårnlagre og diverse gummi på min fant ut det etter jeg hadde kappa av drmperen så stod i ro i et par uker Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marionette Skrevet September 23, 2012 Share Skrevet September 23, 2012 Samme type, farve og felger som meg jo hehe Gratulerer! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikMoi Skrevet September 24, 2012 Forfatter Share Skrevet September 24, 2012 Samme type, farve og felger som meg jo hehe Gratulerer! Mange takk! Er en sykt pen bil i den fargen! Og felgene sitter vanvittig bra på! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå