Gå til innhold

Eirik's 525 tds e34 shadow line


EirikMoi
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Kjøpte meg en e34 touring som et rep.objekt. Siden jeg lenge har hatt lyst på en skikkelig god diesel bil var denne midt i blinken.

Det som må fikses på bilen er:

- Bytte støtdemper høgre bak

- Bytte opplagring til mellomaksel

- Fikse sentrallås

- Få vekk jaging/spontan stopp på tomgang

Slik så den ut da den kom hjem

fr88f5p7vkumb2vtr9fc.jpg

l2jfcv115sbrjxr23wd6.jpg

Opp på bukker med bakhjulene av

vjw877mth60rvz8dybx8.jpg

Noen som har erfaring med demontering av bakdemper(uten å bruke vinkelsliper?

tn74qyr51ujbnm28o9pa.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Angående bakdemper: På min 520i sedan var det bar å løse den i topp, så i bunn og dra ut. Om det er samme på din så står demperen skrudd inn i bærebrua/navet/whatever med bare ei skrue. Skru ut den, så er det bare å dytte bunnen av demperen inn mot diffen. Mulig den sitter fast, men da er det bare å pøse på med rustløser og tålmodighet :P

Jeg trodde ei hylse som skrua gikk gjennom på demperen skulle stå igjen, men den er en del av foringen på demperen og skal bli med ut :)

Håper det er noelunde likt på din og at det jeg skreiv hjelper :) Såg forresten ut som en OK+ bil :)

Mvh Rune Følid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående bakdemper: På min 520i sedan var det bar å løse den i topp, så i bunn og dra ut. Om det er samme på din så står demperen skrudd inn i bærebrua/navet/whatever med bare ei skrue. Skru ut den, så er det bare å dytte bunnen av demperen inn mot diffen. Mulig den sitter fast, men da er det bare å pøse på med rustløser og tålmodighet :P

Jeg trodde ei hylse som skrua gikk gjennom på demperen skulle stå igjen, men den er en del av foringen på demperen og skal bli med ut :)

Håper det er noelunde likt på din og at det jeg skreiv hjelper :) Såg forresten ut som en OK+ bil :)

Mvh Rune Følid :)

Nå har jeg brukt opp en stor flaske med wd40, sittet med varmepistol i 15 min, og avdrager uten hell! :P Sitter jo noe helt sykt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine satt også temmelig bra :P Men somsagt: Den hylsa inni foringen skal være med ut. Og om du ikke skal ha den ødelagte demperen (Noe jeg tviler sterkt på :P ) så er det egentlig bare å gyve løs med slegge og kubein :P

Demperen skal aldri mer på veien igjen nei! :P Får bare fatte mot å hamre løs! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare å kappe på begge sier der demperfestet kommer i kontakt med navet, så kapper du vekk alt metall, til du har gummien og innsiden av hylsa.

kapp vekk gummien med en stanley kniv, så hamrer du løs alle veier rundt den hylsa på sidene vel å merke, så tar du en vannpumpe eller rørtang og lirker på den hylsa, noen bilder av når jeg gjorde det ;)sava6uge.jpg

så hylsa:

ydyge9u4.jpg

å så:

bage6e8u.jpg

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering fra dagens økt!

Endelig er det bevegelse å se!

u3s9qyq6q3k5urr0ptqg.jpg

Og ENDELIG er den av!!

yxf5elqoelfmh8hf5wxu.jpg

Noen som vet hvor mange steder denne er festet? Den andre siden var helt løs og manglet ca alle skruene da jeg begynnte..

zoiqpurtx1swo6oupzmj.jpg

Fant en feil til som må utbedres før EU-godkjenning..

uy62r75zxivyep73nrhi.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare å kappe på begge sier der demperfestet kommer i kontakt med navet, så kapper du vekk alt metall, til du har gummien og innsiden av hylsa.

kapp vekk gummien med en stanley kniv, så hamrer du løs alle veier rundt den hylsa på sidene vel å merke, så tar du en vannpumpe eller rørtang og lirker på den hylsa, noen bilder av når jeg gjorde det ;)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Og når det skal inn en ny demper bruker du en god dæsj med kobberpasta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering fra dagens økt!

Endelig er det bevegelse å se!

[ Bilde ]

Og ENDELIG er den av!!

[ Bilde ]

Noen som vet hvor mange steder denne er festet? Den andre siden var helt løs og manglet ca alle skruene da jeg begynnte..

[ Bilde ]

Fant en feil til som må utbedres før EU-godkjenning..

[ Bilde ]

på den saken som er over dempetårnet, er det to skruer som er festet inni der du kan feste en krok, du må bare vippe opp den bøyla, så sitter det også en plastikk låsebolt, der du må ha en spiss tang for å dra opp toppen av plastikken, denne "skruen" sitter under det panelet som er over reserve hjulet.. ble du klokere nå?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...