Gå til innhold

BMW E36 318TDS Touring --> 1665ccm Diesel BiTurbo prosjekt

EDH_Performance
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 228
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kongeknallkanonprosjekt :) Artig lesning skrevet av dieseldyktig mann 8)

Tråden din fikk meg til å sjekke 318tds priser på finn med en gang, og da er det en vellykket og inspirerende tråd i mine øyne :D

+1 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kongeknallkanonprosjekt :) Artig lesning skrevet av dieseldyktig mann 8)

Tråden din fikk meg til å sjekke 318tds priser på finn med en gang, og da er det en vellykket og inspirerende tråd i mine øyne :D

Artig å høre:) 318TDS er i mangens øyer en drittbil helt til de ser turtelleren og lyden:D Haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål: Hva har du gjort med motorstyring?

Hmm, motorhjernen sitter fremdeles i bilen, og den skjønner absolutt ingen ting:D Motoren går, men den har ikke kontakt med dieselpumpen så har måttet fjerne motorlampa;) Så dieselpumpekontakten står bare tom i bakant på motoren...Eneste jeg bruker er start/stopp ledningen som passer over på den mekaniske pumpen!

Eneste grunnen til jeg har hjernen i er at den og styrer glødingen;)

Forbruksmåleren skjønner heller ikke så mye:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha. Regna med den klarte seg nokså fint uten motorstyringa ja :)

Valget av ny familiebil nr2 falt faktisk på 318tds etter å ha lest denne tråden. Så om alt går i boks nå så blir det dieseltuning på meg når jeg kommer meg hjem fra sjøen :)

Blir nok ikke så hardcore som din, men stjeler nok et par tips og triks herfra :wink:

Tenkte jeg skulle stjele med meg denne fra jobb, da burde stasjonsvogna få nok luft hvertfall :lol:

iw9bs6aplsbh5btwv1s7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha. Regna med den klarte seg nokså fint uten motorstyringa ja :)

Valget av ny familiebil nr2 falt faktisk på 318tds etter å ha lest denne tråden. Så om alt går i boks nå så blir det dieseltuning på meg når jeg kommer meg hjem fra sjøen :)

Blir nok ikke så hardcore som din, men stjeler nok et par tips og triks herfra :wink:

Tenkte jeg skulle stjele med meg denne fra jobb, da burde stasjonsvogna få nok luft hvertfall :lol:

[ Bilde ]

Hehe, artig å høre! Hva effektmål satser du på?

Har en orginal manifold portet til 525tds turbo som er bolt on;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, setter ingen mål foreløpig tror jeg ettersom det i utgangspunktet blir en bruksbil.

skal heller ikke legge de store summene i denne bilen så tar det litt etterhvert som jeg finner noen brukende deler.

men det blir vel noe ala ditt stage 1 oppsett tenker jeg.

har en td-04 turbo m/downpipe på handa, og prøver å finne et m51 innsug til salgs.

ang dieselpumpe må jeg prøve og sette meg litt inn i hvilke pumper og deler som kan benyttes om hverandre osv, da dette er nytt for meg :wink:

så når jeg kommer så langt blir det bare å prøve seg litt frem med hvilke mods jeg tør å påta meg med pumpa.

hvor mye skulle du hatt for den manifolden a?

koster meg jo i utgangspunktet fint lite å porte denne selv, men for ei billig penge så takker jeg gjerne ja til å slippe portejobben :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, setter ingen mål foreløpig tror jeg ettersom det i utgangspunktet blir en bruksbil.

skal heller ikke legge de store summene i denne bilen så tar det litt etterhvert som jeg finner noen brukende deler.

men det blir vel noe ala ditt stage 1 oppsett tenker jeg.

har en td-04 turbo m/downpipe på handa, og prøver å finne et m51 innsug til salgs.

ang dieselpumpe må jeg prøve og sette meg litt inn i hvilke pumper og deler som kan benyttes om hverandre osv, da dette er nytt for meg :wink:

så når jeg kommer så langt blir det bare å prøve seg litt frem med hvilke mods jeg tør å påta meg med pumpa.

hvor mye skulle du hatt for den manifolden a?

koster meg jo i utgangspunktet fint lite å porte denne selv, men for ei billig penge så takker jeg gjerne ja til å slippe portejobben :wink:

Det letteste for deg er å få tak i en m21 mekanisk pumpe da denne er bolt on! Så flytter du over innmaten fra din edc pumpe + ett bedre pumpehode;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...