larsern6 Skrevet Februar 27, 2013 Share Skrevet Februar 27, 2013 Ja, skjedd noe mer gøy her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mOMOe Skrevet Februar 27, 2013 Share Skrevet Februar 27, 2013 Kongeknallkanonprosjekt Artig lesning skrevet av dieseldyktig mann Tråden din fikk meg til å sjekke 318tds priser på finn med en gang, og da er det en vellykket og inspirerende tråd i mine øyne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hzh Skrevet Mars 5, 2013 Share Skrevet Mars 5, 2013 Kongeknallkanonprosjekt Artig lesning skrevet av dieseldyktig mann Tråden din fikk meg til å sjekke 318tds priser på finn med en gang, og da er det en vellykket og inspirerende tråd i mine øyne +1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mOMOe Skrevet Mars 5, 2013 Share Skrevet Mars 5, 2013 Spørsmål: Hva har du gjort med motorstyring? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EDH_Performance Skrevet Mars 5, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 5, 2013 Kongeknallkanonprosjekt Artig lesning skrevet av dieseldyktig mann Tråden din fikk meg til å sjekke 318tds priser på finn med en gang, og da er det en vellykket og inspirerende tråd i mine øyne Artig å høre:) 318TDS er i mangens øyer en drittbil helt til de ser turtelleren og lyden:D Haha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EDH_Performance Skrevet Mars 5, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 5, 2013 Spørsmål: Hva har du gjort med motorstyring? Hmm, motorhjernen sitter fremdeles i bilen, og den skjønner absolutt ingen ting:D Motoren går, men den har ikke kontakt med dieselpumpen så har måttet fjerne motorlampa;) Så dieselpumpekontakten står bare tom i bakant på motoren...Eneste jeg bruker er start/stopp ledningen som passer over på den mekaniske pumpen! Eneste grunnen til jeg har hjernen i er at den og styrer glødingen;) Forbruksmåleren skjønner heller ikke så mye:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mOMOe Skrevet Mars 5, 2013 Share Skrevet Mars 5, 2013 Aha. Regna med den klarte seg nokså fint uten motorstyringa ja Valget av ny familiebil nr2 falt faktisk på 318tds etter å ha lest denne tråden. Så om alt går i boks nå så blir det dieseltuning på meg når jeg kommer meg hjem fra sjøen Blir nok ikke så hardcore som din, men stjeler nok et par tips og triks herfra Tenkte jeg skulle stjele med meg denne fra jobb, da burde stasjonsvogna få nok luft hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EDH_Performance Skrevet Mars 5, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 5, 2013 Aha. Regna med den klarte seg nokså fint uten motorstyringa ja Valget av ny familiebil nr2 falt faktisk på 318tds etter å ha lest denne tråden. Så om alt går i boks nå så blir det dieseltuning på meg når jeg kommer meg hjem fra sjøen Blir nok ikke så hardcore som din, men stjeler nok et par tips og triks herfra Tenkte jeg skulle stjele med meg denne fra jobb, da burde stasjonsvogna få nok luft hvertfall [ Bilde ] Hehe, artig å høre! Hva effektmål satser du på? Har en orginal manifold portet til 525tds turbo som er bolt on;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mOMOe Skrevet Mars 6, 2013 Share Skrevet Mars 6, 2013 hehe, setter ingen mål foreløpig tror jeg ettersom det i utgangspunktet blir en bruksbil. skal heller ikke legge de store summene i denne bilen så tar det litt etterhvert som jeg finner noen brukende deler. men det blir vel noe ala ditt stage 1 oppsett tenker jeg. har en td-04 turbo m/downpipe på handa, og prøver å finne et m51 innsug til salgs. ang dieselpumpe må jeg prøve og sette meg litt inn i hvilke pumper og deler som kan benyttes om hverandre osv, da dette er nytt for meg så når jeg kommer så langt blir det bare å prøve seg litt frem med hvilke mods jeg tør å påta meg med pumpa. hvor mye skulle du hatt for den manifolden a? koster meg jo i utgangspunktet fint lite å porte denne selv, men for ei billig penge så takker jeg gjerne ja til å slippe portejobben Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EDH_Performance Skrevet Mars 6, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 6, 2013 hehe, setter ingen mål foreløpig tror jeg ettersom det i utgangspunktet blir en bruksbil.skal heller ikke legge de store summene i denne bilen så tar det litt etterhvert som jeg finner noen brukende deler. men det blir vel noe ala ditt stage 1 oppsett tenker jeg. har en td-04 turbo m/downpipe på handa, og prøver å finne et m51 innsug til salgs. ang dieselpumpe må jeg prøve og sette meg litt inn i hvilke pumper og deler som kan benyttes om hverandre osv, da dette er nytt for meg så når jeg kommer så langt blir det bare å prøve seg litt frem med hvilke mods jeg tør å påta meg med pumpa. hvor mye skulle du hatt for den manifolden a? koster meg jo i utgangspunktet fint lite å porte denne selv, men for ei billig penge så takker jeg gjerne ja til å slippe portejobben Det letteste for deg er å få tak i en m21 mekanisk pumpe da denne er bolt on! Så flytter du over innmaten fra din edc pumpe + ett bedre pumpehode;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BmwDieselPower Skrevet Mars 6, 2013 Share Skrevet Mars 6, 2013 Sorry for offtopic! Har innsug tilsalgs til m51d25:) Denne bilen er genial!! Skal til med dieseltrimming snart selv:) Passer den pumpa på m51d25tu også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EDH_Performance Skrevet Mars 6, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 6, 2013 Sorry for offtopic!Har innsug tilsalgs til m51d25:) Denne bilen er genial!! Skal til med dieseltrimming snart selv:) Passer den pumpa på m51d25tu også? Ja, den skal passe den;) Litt spesielt pumpehus på disse m51/m41 motorene... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mOMOe Skrevet Mars 6, 2013 Share Skrevet Mars 6, 2013 Aha, takk for tipset Følger med videre her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Mars 6, 2013 Share Skrevet Mars 6, 2013 Hva er så spesiellt med denne iX'en? I grunn ingenting, bortsett fra at den har virka i alle årene jeg har hatt den. Tipper køen av folk som ikke skrur og reparerer er ganske kort.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daigzen Skrevet Mars 6, 2013 Share Skrevet Mars 6, 2013 Tar du deg jobber med og modde pumper eller? Sitter med 2stk m21 pumper til min 524td e28 skjønner du:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå