NBCustom Skrevet September 21, 2012 Share Skrevet September 21, 2012 Dæven, gleder meg til å følge med her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjornar-a Skrevet September 22, 2012 Share Skrevet September 22, 2012 ja men da er det bare vellstand da du har ikke tenkt og øke max turtallet eller? Avregulerings turtallet nå ligger jo på ussle 4500 eller deromkring...Sperra legges opp mot ihvertfall 6000, avhenger litt av pumpen min! Har lettet guvenørvektene allerede, så bør klare opp imot 5800 ca...Men det er ikke noe problem å få den til å dra opp mot 7000, men da skal ventilfjærer, råder og pumpe følge med;) Noen kompiser drar 7400 rpm på en forkammer diesel;) Det blir soppas ja. Gleder meg noe jævelig til og se dette ;.D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EDH_Performance Skrevet September 24, 2012 Forfatter Share Skrevet September 24, 2012 Her er bilen pdd: Pumpen består av ett VW 1.9td hus, med pajero 2.5td ALDA-topp. Byttet fra 9mm til 11mm pumpe hode, samt 3mm løft på kamplata (org vw 9mm kamplate), nedreid timing stempel for mere advanced timing ved høyere turtall, modifisert ALDA pinne, lettet guvenør+++ Pumpe bygget: 9mm vs 11mm stempel STD guvenør vekt VS lettet Guvenør montert Fintuned guvenør aksel for maks lukking av mengdemuffe "Hjemmelagd" testbenk for kjøring av pumpe Måling av mengden pumpen gir ut regnes ut hvor mange ml/1000 pumpeslag. Så første utkast gav pumpen 128ml/1000slag DVS 128cc. Jeg trenger mer fuel, så mer justering kommer! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EDH_Performance Skrevet September 24, 2012 Forfatter Share Skrevet September 24, 2012 Her kan en se hvorfor den orginale turboen er ment som hårføner:D Garrett GT1544 Holset HE211W Sammenlignings mapp Bilder av turboen: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Are. Skrevet September 24, 2012 Share Skrevet September 24, 2012 Her må det følges med Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjornar-a Skrevet September 24, 2012 Share Skrevet September 24, 2012 Jeg skjønner nå hva du mener med at den gir lite luft. ikke att jeg kjønner alt i den grafen der men skjønner litt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet September 24, 2012 Share Skrevet September 24, 2012 *liker* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjornar-a Skrevet September 24, 2012 Share Skrevet September 24, 2012 men du skriver at ved første forsøk gir den 128cc. men ha leverer den orginale pumpa? må ha noen tall og sammenligne skal jeg skjønne noe mere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EDH_Performance Skrevet September 24, 2012 Forfatter Share Skrevet September 24, 2012 men du skriver at ved første forsøk gir den 128cc. men ha leverer den orginale pumpa? må ha noen tall og sammenligne skal jeg skjønne noe mere Javisst:) vet ikke eksakt men org 90 hk gir vell ut 40-50 cc tenker jeg;) er bremset 270whp på en vw 1,6 ved 165cc, men klarer nok maks 140cc utav den pumpen jeg har nå nå har du litt å sammenligne med;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomascr Skrevet September 24, 2012 Share Skrevet September 24, 2012 rått!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjornar-a Skrevet September 24, 2012 Share Skrevet September 24, 2012 men du skriver at ved første forsøk gir den 128cc. men ha leverer den orginale pumpa? må ha noen tall og sammenligne skal jeg skjønne noe mere Javisst:) vet ikke eksakt men org 90 hk gir vell ut 40-50 cc tenker jeg;) er bremset 270whp på en vw 1,6 ved 165cc, men klarer nok maks 140cc utav den pumpen jeg har nå nå har du litt å sammenligne med;) Da er jeg litt mere med her for 128 cc hørtes ikke mye ut. men er litt allikevel da interessant dette her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet September 24, 2012 Share Skrevet September 24, 2012 128cc er en god del.. til sammenligning mer enn en 535d får. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjornar-a Skrevet September 24, 2012 Share Skrevet September 24, 2012 soppas ja men har jeg feil hvis dette er for 1 dyse og det blir 4 ganger dette på denne og 6 ganger på en 6'er? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet September 24, 2012 Share Skrevet September 24, 2012 128cc er en god del.. til sammenligning mer enn en 535d får. 128ccm er jo mye det da. Men i forhold til ekstreme MBr er det lite. Da snakker vi typ 160-170cc og mer også Kjøpte du ferdigbygd pumpe? Eller bygde du den selv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EDH_Performance Skrevet September 24, 2012 Forfatter Share Skrevet September 24, 2012 128cc er en god del.. til sammenligning mer enn en 535d får. 128ccm er jo mye det da. Men i forhold til ekstreme MBr er det lite. Da snakker vi typ 160-170cc og mer også Kjøpte du ferdigbygd pumpe? Eller bygde du den selv? Merca mi klarte 356 whp på 140cc, men har alt for liten fødepumpe...den skal kunne levere til over 500på hjula! Ja, jeg bygger pumpen selv;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå