Gå til innhold

E46 touring - tips til å få viskermekanisme ut av bakrute

semmern
 Share

Anbefalte innlegg

Viskerarmen har låst seg helt på bilen min, en 03-modell 316i. Prøver å få den ut for å smøre den opp, evt. bytte den, men sliter litt. Har fulgt guiden på Autopower, skrudd av mutterne og vippet av den lille låseskiven, men så sitter det bom fast. Har prøvd å lirke litt med en skrutrekker på innsiden, men tør ikke å gå så hardt til verks, av frykt for å sprekke glasset. Har også en hammer liggende klar, men tør ikke bruke den, av samme grunn..hehe. Noen som har noen tips? Har sprøytet på litt WD40 der det ser lurt ut, men det sitter skikkelig fast!

Må man forresten skru av "tannhjulet" som roterer viskerarmen for å få ut alt? Den ruglete muttersaken som sitter på akslingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sleit litt med dette på E39 også, den satt ikke bom fast da, klarte å vri den litt men det var tungt. Demonterte alt, brukte trykkluft til og blåse ut all dritten jeg kom til, for og prøve og få bort det som gjør at den kiler seg, så spraya jeg masse wd40 inni og venta en stund, vridde og lirka på den, blåste litt spraya og blåste om en annen for og prøve og skylle ut.. Holdt på en god stund men fikk den ut til slutt..

Så fylte jeg hele hylsa med greas og trykte tappen inni igjen. Nå går den så lett at når jeg opner glasset er det like før viskeren glir av seg selv.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...