semmern Skrevet September 21, 2012 Share Skrevet September 21, 2012 Viskerarmen har låst seg helt på bilen min, en 03-modell 316i. Prøver å få den ut for å smøre den opp, evt. bytte den, men sliter litt. Har fulgt guiden på Autopower, skrudd av mutterne og vippet av den lille låseskiven, men så sitter det bom fast. Har prøvd å lirke litt med en skrutrekker på innsiden, men tør ikke å gå så hardt til verks, av frykt for å sprekke glasset. Har også en hammer liggende klar, men tør ikke bruke den, av samme grunn..hehe. Noen som har noen tips? Har sprøytet på litt WD40 der det ser lurt ut, men det sitter skikkelig fast! Må man forresten skru av "tannhjulet" som roterer viskerarmen for å få ut alt? Den ruglete muttersaken som sitter på akslingen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet September 21, 2012 Share Skrevet September 21, 2012 Dekk til rund viskeren med vår klut og varm ytterste del litt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet September 21, 2012 Share Skrevet September 21, 2012 Jeg sleit litt med dette på E39 også, den satt ikke bom fast da, klarte å vri den litt men det var tungt. Demonterte alt, brukte trykkluft til og blåse ut all dritten jeg kom til, for og prøve og få bort det som gjør at den kiler seg, så spraya jeg masse wd40 inni og venta en stund, vridde og lirka på den, blåste litt spraya og blåste om en annen for og prøve og skylle ut.. Holdt på en god stund men fikk den ut til slutt.. Så fylte jeg hele hylsa med greas og trykte tappen inni igjen. Nå går den så lett at når jeg opner glasset er det like før viskeren glir av seg selv.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
semmern Skrevet September 21, 2012 Forfatter Share Skrevet September 21, 2012 Min visker lar seg ikke vri på i det hele tatt! Spørs om ikke hele mekanismen må byttes, men først må den løs! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå