Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 193
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Skrevet

har tenkt på og løfte karosseriet over :-) men mye styr med flytting av bil og sånt da. men vi får se :-) høres ut som det skal gå greit u ann sett :-) er min første banebil, så karosseriet får sine skrammer u ann sett. men takk for mange gode innspill :-)

Skrevet

Under montering av dekselet forran reg. kjeden var jeg veldig uheldig. klarte og få støpe aluminiumen til og sprekke når jeg dyttet den på plass. så må sende avgårde en bestilling på et deksel.

3mlm1qd2xv3nxf9x59ge.jpg

4eze5hx2asb688mjtrsa.jpg

Skrevet

Har vert lite som skjer her i det siste. rådelager er ferdig montert og målt. nytt deksel kom i posten i dag. så det må rengkjøres og lakkeres.

Jeg har brukt tiden min på og fikse opp min e30 cab. den skal hellakkeres. den er nå fri for rust under og fikk i dag nye framskjermer. så skal bli gøy med strøken cab og :-)

• 2 weeks later...
Skrevet

har skjedd litt ogjen nå.

har montert e30 temp måler, ordnet register dekselet, og timnet opp registeret ferdig. men nå stopper det litt. for jeg husker ikke momentet på lagerskålene til cam akselen.

fikk kogså skiftet de siste shimsene. har ikke spessial verktøyet. men brukte en 6mm umbrako til jobben, og tok ut shimset på baksiden. funket veldig bra :-)

Har også testet vanos enheten. og så ut til og fungere fint.

77a0ylv1h9y7kq31lc2z.jpg

tjgxn8dsex6qivsr7jb6.jpg

ljn6dar0gwlr1upn9tp1.jpg

9nd1l6kxlq9t7m9uw2jm.jpg

jttifz843dc1c9vq7k3o.jpg

lks9j1g25e10r0jf6nay.jpg

6j8p66ssiurph25m4mac.jpg

mr79pz28ugh6iuu3as2k.jpg

853exh0ltjyv99fjusfv.jpg

lgp1e2c9g0tjjkdkvei3.jpg

qr8i63g3yq8sx6tbyie1.jpg

i3maybh691w8g2hhw7og.jpg

9ck0zv2zp7rqs6ylu7ty.jpg

sf24b3tf3t5xl7vf14v8.jpg

Skrevet
etter mye søking fant jeg et dokument med alle moment :-) den er nå lagret og kammene er ferdig :-)

Jeg har ikke noe dokumenter på dette, men Pedi-harddisken sa meg at de skal ha 22Nm... Eller 24Nm?

Skrevet
etter mye søking fant jeg et dokument med alle moment :-) den er nå lagret og kammene er ferdig :-)

Jeg har ikke noe dokumenter på dette, men Pedi-harddisken sa meg at de skal ha 22Nm... Eller 24Nm?

du er ikke langt unna :-) m8 8.8 dras opp til 24 :-) men det sto at lagerbukkene skulle dras til med 20.

det PDF dokumentet jeg fant virket til og være det samme som TIS. (spagettikoder) refererer til :-)

Skrevet

i dag har jeg hatt opp og kontrollert svinghjul og clutsh. var litt slitt med det får holde så lenge :-) reagerte litt på at jeg klarte og dreie litt på svinghulet for hond. var sikker på at det var ødelakt.

men etter litt søking på nettet fant jeg ut at den skal ha slakk og opp til 3 tenner bevegelse er OK. jeg hadde 1,5 tann bevegelse. så bude vere i grei stand.

er litt kjedelig og sette på ogr clush og dobbelmasse svinghul på en banebil. men det får holde til jeg får bedre råd :-)

Motoren er også ferdig nå. (mangler og tilpasse bunnpanne) så over nyttår begynner arbeidet på bilen :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...