Gå til innhold

328i vs mx5/mx7 - drifting

Sumner
 Share

Anbefalte innlegg

Okey.. trur egentlig jeg har bestemt meg for at det blir en 328i.. etter hva jeg har lest rundt omkring og her er tåler den litt juling og går greit til og begynne med :-) Takk for alle svar! Eneste jeg lurer på nå er hva lamek mente med og bytte til 325 insug? er det bedre og gå ned fra 328 innsug til 325? isåfall hvorfor? og chip på vilken måte? remapping? og hvor mye koster det og få benka bilen sin egentlig?

:-)

Eirik viste her inne driver med 325 innsug og chip. Send han en pm å hør :)

Henger meg litt på spm ang m3. Ligger vel et par ok utgangspunkt til driftebiler på finn mener jeg å huske:)

Budsjett har du ikke skrevet noe om, men regner med du har et:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går du for 200sx så hold deg unna s13 med ca18det. Denne motoren ble levert med rådebank fra fabrikk!

Sr20det som sitter i s14/a(noen s13) derimot er veldig solid og tåler en støyt. :) Billigere og hente hester utav en slik motor også kontra 328.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200SX S14 (SR20DET), rocker stoppers og 300ZX girkasse, så har du 350 hk som bare går og går. Selvsagt knekker du vippearmer om du står og banker i sperra med tenningskutt, men det finnes da måter å begrense turtall litt mer skånsomt.

MX-5 er litt kort som sagt, men på den andre siden sitter du så å si oppå bakakselen slik at du veit akkurat hva bilen gjør ganske lenge før den faktisk gjør det. Veldig god kontakt med chassis der ifht ALT av BMW. RX-7 er en slem bil å sladde med wankel, og det er ikke mange i Norge som har stålpeil på wankel pr i dag. Bytt til en V8 derimot så får du brått bedre tyngdepunkt for drifting, samt mer moment i bunn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponert over så mange svar på sr20 motorene, de raser veldig ofte fordi folk har montert billige chipper, lange olje skift osv. Jeg vet om mange som er bygget rett og som har holdt meget lenge.

Ang bil, hva er budskjett?

Hvor seriøst skal du legge linja?

Mitt beste tips er og kjøpe en ferdig bygget bil.

Min gamle bil er til salgs igjen ser jeg.

R32 GTS med RB26dett motor, 428 hk på hjul, grom kasse, clutch osv.

Denne mener jeg kevin skal ha 60 eller 70k for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...