Pesslaad Skrevet September 24, 2012 Skrevet September 24, 2012 Hvordan er holdbarheten på disse motorene? Tenker da på vanos modellen. Tåler de å bli kjørt hardt på høge turtall uten at motor skal gå til h....? Da tar jeg hensyn med at den blir kjørt driftsvarm før den tynes og har sånn ellers hatt jevnlig service.
lierbimmer Skrevet September 24, 2012 Skrevet September 24, 2012 min hadde gått ca 37000mil før salg of fungerte fremdeles fint da. vil påstå at de tåler en del ja:)
Pesslaad Skrevet September 24, 2012 Forfatter Skrevet September 24, 2012 Ja virke som de tåle en del ifølge det jeg har hørt, men har også hørt mange som har sakt at de tåle lite og skal ikke mye til får sprenge toppakninga å toppen om man tyne disse motorene.
Kristiansan'årn Skrevet September 24, 2012 Skrevet September 24, 2012 på m50b25 motorene kan du jo presse ut over 600gamp med turbo og original innmat, så det sier jo sitt, men om de holder lenge på så mange hester er en annen sak, men ihvertfall 350hk skal være holdbart. tror ikke det er så altfor mye som skiller motorene, så de (m50b20) skal nå tåle litt juling Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Pesslaad Skrevet September 24, 2012 Forfatter Skrevet September 24, 2012 Ingen andre som har erfaring med denne motoren?
Odd-M Skrevet September 25, 2012 Skrevet September 25, 2012 Hva er det du vil vite egentlig? Hvor mange mil i konstant 70 km/t den tåler? Hvor mange timer på turtallskutt den tåler før den kneler?? Jevnt over går det vel for å være en ganske slitesterk motor, men de er jo ikke heilt feilfrie og udødelige. Noen ganger går det til H... Har bilen fått normal bruk og normalt vedlikehold kan den gå lengre enn langt, eller så kan man være mer uheldig. M50 har to velkjente problemer, defekt vannpumpe og viskosevifte. Fungerer ikke kjølesystemet som det skal kan motoren gå varm, muligens etterfulgt av havari.
Pesslaad Skrevet September 25, 2012 Forfatter Skrevet September 25, 2012 Jeg vil vite om disse motorene holder seg bra om man grisekjøre motoren til rødstreken og muligens over rødstreken i en liten periode uten at det skal gå til helvete når man er ute å kjøre og gjør dette flere ganger på samme dag når man er ute å kjøre eller om man bare gjør det av og til. Vil det ta knekken på motorene ganske kjapt? Hvor lenge man kan holde den på turtallskutt før den kneler er vell ingen fasitsvar på, det kan vell varierere fra motor til motor? Kjøre ikke sånn selv, men har hatt den på rødstreken 1 eller 2 gang på en måned og har fått beksjed om at jeg må være veldig forsiktig for at disse motorene tåler ingenting før dem gjor H..... Ta tar jeg også hensyn til at alt med motoren er som den skal være og er i orden.
Spankus Skrevet September 25, 2012 Skrevet September 25, 2012 m50b20 er den kraftigste motoren jeg noen gang har hatt! Tåler undelig mange timer med turtallskutt, følg vedlikehold slavisk og ha det morsomt!
S. Gunstad Skrevet September 25, 2012 Skrevet September 25, 2012 Leste om en her på bimmers som hadde seriøse problemer med å 'drepe' en 520 delebil han hadde, så de tåler nok en del. Vil tro de fleste problemer kommer når man når turrallssperra på kaldstart i minus 20:-) Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Espen02E30 Skrevet September 25, 2012 Skrevet September 25, 2012 Jeg vil vite om disse motorene holder seg bra om man grisekjøre motoren til rødstreken og muligens over rødstreken i en liten periode uten at det skal gå til helvete når man er ute å kjøre og gjør dette flere ganger på samme dag når man er ute å kjøre eller om man bare gjør det av og til. Vil det ta knekken på motorene ganske kjapt? Hvor lenge man kan holde den på turtallskutt før den kneler er vell ingen fasitsvar på, det kan vell varierere fra motor til motor? Kjøre ikke sånn selv, men har hatt den på rødstreken 1 eller 2 gang på en måned og har fått beksjed om at jeg må være veldig forsiktig for at disse motorene tåler ingenting før dem gjor H..... Ta tar jeg også hensyn til at alt med motoren er som den skal være og er i orden. Akkurat når det gjelder han som sa dette tror jeg du heller skal spørre han om råd i Ludo osv Det er ikke helt innenfor å mene at toppakninger "sprenger" og motorer går til helvete.. sånn uten videre. Bruken du beskriver tåler de godt. Det er jo ikke allverden av effekt i disse så med normale olje skift osv tåler disse denne bruken i massevis. Toppaking kan ryke her som alle andre motorer, jeg har inntrykk av at dette skjer oftes pga belastning før den er varm. Elektriske komponentfeil er vel nesten mer vanlig enn mekaniske feil på disse, som så mange andre "nyere" motorer desverre...
Pesslaad Skrevet September 25, 2012 Forfatter Skrevet September 25, 2012 Hehe.. Ikke alle som har god peiling på disse motorene, så han gjorde meg usikker. Godt å få bekreftet at de tåler en del Takker for gode svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå