Gå til innhold

Dirty's E30M3 V8- nå bygges den om igjen!!

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hvordan blir det da med tanke på ECU?

den skal jo ha signaler fra vantemp føleren

Hehe takk Sund.M3

Er det felles sensor til ecu og instrument? Tenkte det var som på m50 osv, at det er en til ecu og en til instrument bare:)

Kanskje finne en plass til en e30 føler et sted da og trekke ledning til den fra stikket i kontakten?

• Svar 211
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Hvordan blir det da med tanke på ECU?

den skal jo ha signaler fra vantemp føleren

Hehe takk Sund.M3

Er det felles sensor til ecu og instrument? Tenkte det var som på m50 osv, at det er en til ecu og en til instrument bare:)

Kanskje finne en plass til en e30 føler et sted da og trekke ledning til den fra stikket i kontakten?

er kun 1 ja, Jepp blir løsningen det

Skrevet
ka bensinpumpe kjøre du på¨denne?

bosch, men har ikke noe å si, dette er jo ut fra elnett på motoren

kan jo tvangskjøre den med en bryter eller koble den opp på tenningstrøm, men vil ha den slik at det er ECU som styrer den. slik det er orginalt

Tenker at siden jeg ikke får noe liv ut av styrestrømmen til pumpa, så er det jo ikke sikkert noe annet heller funker

Skrevet
Har du styrestrøm inn til ECU da?

Ja

Som du ser

1 er konstant pluss

2 stk er tenningsstrøm / får bare spenning på pin 6 pin 7 er helt død så har satt på pluss på den fra pin 6 men ikke noe forskjell

X6011 Pin 2 som er bensinpumpa skal gi jord i noen sekunder når man setter på tenninga, men er helt DØD

det klikker i relene til ECU når jeg setter på tenninga

vm9e02sf7my68sqp9z88.png

Skrevet

Just for the record: Pin 1 og pin 6 må vel nødvendigvis være tenning trinn to (D+), kun pin 7 er B+, slik jeg ser det.

Men hva er det som gir jordingssignal til pin 2 da? På gamle gode Motronic'en var det Speedsensor på svinghjulet, hvordan det er på S62 har jeg ingen peil på. Men er du sikker på at den skal ha et jordsignal noen sekunder, som er tenningstyrt? Må nesten nøste opp i hva som gir utslag.

Bensinpumperelé, hvordan er det bygget/koplet opp? Er det slik det pleier å være?

Skrevet

Det kan stemme. Har kun vippebryter til tenning i banebilen og en push til starter, så ved å gi pin 6 pluss blir det jo som trin 2? Ja er jord som styrer rele til bensinpumpa. Skal gi jord i er par sek.( bygge opp trykk)

Ja vanlig rele. Styrestrøm, signal og enhet

Ps har ikke trigger på kassa,venter på fra gs

Skrevet

kan jo tvangskjøre den med en bryter eller koble den opp på tenningstrøm, men vil ha den slik at det er ECU som styrer den. slik det er orginalt

Tenker at siden jeg ikke får noe liv ut av styrestrømmen til pumpa, så er det jo ikke sikkert noe annet heller funker

eg bare lurte på om du kjøre org pumpe eller ettermarked større, hadde ingenting med det du lurte på ang el.koblingene.

Skrevet

Helleluja fant ut av det, tidens dummeste feil :mrgreen::mrgreen:

forresten ser jeg jo at denne skulle vært i den andre V8 Tråden, men Pytt pytt

Grunnen var rett å slett at jeg mangler litt av koblingsskjemaet :applause:

google transelate GOGO, Når den ble oversatt fra tysk til norsk. Tok den vekk 2 rader av skjemaet

så Pin 26 som skulle ha tenningspenningså jo aldri jeg :applause:

Men nå funker det, måtte filme det :mrgreen:

http://www.facebook.com/photo.php?v=101 ... tif_t=like

Skrevet

eg bare lurte på om du kjøre org pumpe eller ettermarked større, hadde ingenting med det du lurte på ang el.koblingene.

Ah :D bruker bosch 044

bosch-044-pump-fuel-pumpekm450x300ekm1.jpg

Skrevet

hele helga gikk med det å koble opp det elektriske, så fikk ikke satt på eksos +++

Så blir ikke oppstart med det første.

Startet opp den andre idag da, måtte høre svevet, få litt motivasjon :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...