jojr Skrevet September 25, 2012 Share Skrevet September 25, 2012 Jeg har har litt pixel feil som dere ser, men lurer i utganspunktet på hva de 2 pilene i hver ende betyr, når de av å til kommer opp. jeg har følgene utstyr. S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL Navigation system Professional S555A BORDCOMPUTER On-board computer V with remote control På min bil virker det som den BC knappen på retningsviseren ikke har noen funksjon (død) Den firkanten som er til venstre ved siden av portåpneren, noen som vet hva det er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet September 25, 2012 Share Skrevet September 25, 2012 Den firkanten som er til venstre ved siden av portåpneren, noen som vet hva det er [ Bilde ] Det er handfree microphone. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jojr Skrevet September 25, 2012 Forfatter Share Skrevet September 25, 2012 Den firkanten som er til venstre ved siden av portåpneren, noen som vet hva det er [ Bilde ] Det er handfree microphone. Ja selvfølgelig, Takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet September 25, 2012 Share Skrevet September 25, 2012 Pilene som kommer på hver side indikerer at der er en feil, for lite spylerveske, gåen pære, open dør, lite olje, osv osv osv. Om det ikke kommer noe i displayet så virder det nok ikke, du skal ha mange forskjellige ting der, og om det ikke kommer når du trykker så er sikkert displayet helt gåent slik du kun ser pilen i ene enden.. Du kan prøve og holde inne knappen til høyre i speedometer i 6-7 sek, for så og trykke en gang til på den, og så trykker du en gang på venstre knapp. Det skal aktivere en test av speedometer, slik at alle pærer og målere sjekkes, da kommer det også opp masse tekst og slikt i displayet. Speedometer og turteller vil stige på maks, så du ser når den starter testen. OBS OBS! Ikke utfør testen mens bilen går! Du skal ha tenning hakk 2 og motor stoppet! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stigern87 Skrevet September 25, 2012 Share Skrevet September 25, 2012 Sniker meg inn litt her jeg, På min E39 med likt instrument panel, så har jeg en del pixler som mangler. Er det noen enkel fiks på dette? eller må jeg bytte instrument panel ? Mvh Stig Robert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet September 25, 2012 Share Skrevet September 25, 2012 Sniker meg inn litt her jeg, På min E39 med likt instrument panel, så har jeg en del pixler som mangler. Er det noen enkel fiks på dette? eller må jeg bytte instrument panel ? Mvh Stig Robert Her er repair kit for døde pixler. Det finns DIY for dette. Google er din venn http://www.ebay.com/itm/BMW-Pixel-Repai ... 76&vxp=mtr Her er med instruksjon: http://www.ebay.com/itm/BMW-Dead-Pixel- ... 3f1c6e2d8f Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet September 25, 2012 Share Skrevet September 25, 2012 Obs ikke kjør testen når bilen går! Se edit i forrige posten min Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stigern87 Skrevet September 25, 2012 Share Skrevet September 25, 2012 Sniker meg inn litt her jeg, På min E39 med likt instrument panel, så har jeg en del pixler som mangler. Er det noen enkel fiks på dette? eller må jeg bytte instrument panel ? Mvh Stig Robert Her er repair kit for døde pixler. Det finns DIY for dette. Google er din venn http://www.ebay.com/itm/BMW-Pixel-Repai ... 76&vxp=mtr Her er med instruksjon: http://www.ebay.com/itm/BMW-Dead-Pixel- ... 3f1c6e2d8f Takker så mye! Kom ikke på ebay i farta Er det mye styr og gjøre dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jojr Skrevet September 25, 2012 Forfatter Share Skrevet September 25, 2012 Obs ikke kjør testen når bilen går! Se edit i forrige posten min Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Nei satte kun på tenningen. Men det ser ut som alt fungerer som det skal bortsett fra dårlig lys på høyre side og pixelfeil. Men hvis det bare er feilmeldinger som skal komme opp på denne linjen virker jo det som det er ok. Men trodde også annen info skulle komme opp der og at du kunne bruke BC knappen for nullstilling samt å bla mellom funksjonene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet September 25, 2012 Share Skrevet September 25, 2012 Det er jo det som er meningen, det er jo en kjørekomputer, + den varsler om diverse der. Du kan få opp forbruk, km til 0, fart, dato, klokke, osv osv.. Fikk du opp prikker i hele displayet når testen pågikk? Når du trykker en gang på høyre knapp, så skal det stå "Check control Ok" om der ikke er noen feil, er der feil vil den aktuelle feilen vise. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jojr Skrevet September 25, 2012 Forfatter Share Skrevet September 25, 2012 Det er jo det som er meningen, det er jo en kjørekomputer, + den varsler om diverse der.Du kan få opp forbruk, km til 0, fart, dato, klokke, osv osv.. Fikk du opp prikker i hele displayet når testen pågikk? Når du trykker en gang på høyre knapp, så skal det stå "Check control Ok" om der ikke er noen feil, er der feil vil den aktuelle feilen vise. Den ga Check control OK. Men forbruk, snittfart, og div det står på navi skjermen når jeg setter den på computer mode. Men da er det kanskje et valg et eller annet sted hvor jeg kan velge om jeg vil ha det i instrumentpanelet. Ellers vil jo denne etter hvert, "berømte" BC knappen være overflødig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet September 25, 2012 Share Skrevet September 25, 2012 Det er jo det som er meningen, det er jo en kjørekomputer, + den varsler om diverse der.Du kan få opp forbruk, km til 0, fart, dato, klokke, osv osv.. Fikk du opp prikker i hele displayet når testen pågikk? Når du trykker en gang på høyre knapp, så skal det stå "Check control Ok" om der ikke er noen feil, er der feil vil den aktuelle feilen vise. Den ga Check control OK. Men forbruk, snittfart, og div det står på navi skjermen når jeg setter den på computer mode. Men da er det kanskje et valg et eller annet sted hvor jeg kan velge om jeg vil ha det i instrumentpanelet. Ellers vil jo denne etter hvert, "berømte" BC knappen være overflødig. Vis du holder inne bc knappen lenge så får du opp en meny på skjermen der du kan velge hva du vil ha i speedometeret. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jojr Skrevet September 25, 2012 Forfatter Share Skrevet September 25, 2012 Det er jo det som er meningen, det er jo en kjørekomputer, + den varsler om diverse der.Du kan få opp forbruk, km til 0, fart, dato, klokke, osv osv.. Fikk du opp prikker i hele displayet når testen pågikk? Når du trykker en gang på høyre knapp, så skal det stå "Check control Ok" om der ikke er noen feil, er der feil vil den aktuelle feilen vise. Den ga Check control OK. Men forbruk, snittfart, og div det står på navi skjermen når jeg setter den på computer mode. Men da er det kanskje et valg et eller annet sted hvor jeg kan velge om jeg vil ha det i instrumentpanelet. Ellers vil jo denne etter hvert, "berømte" BC knappen være overflødig. Vis du holder inne bc knappen lenge så får du opp en meny på skjermen der du kan velge hva du vil ha i speedometeret. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Ok. tusen hjertelig takk for at du gidder å svare på alt maset mitt, setter stor pris på det. Det står nok mye av dette i instruksjonsboken, men jeg er veldig dårlig på tysk har jeg skjønt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet September 25, 2012 Share Skrevet September 25, 2012 Det er ingen problem, kjekt og kunne hjelpe Har selv alt på tysk, men jeg kjøpte en engelsk instruksjonsbok da, tenkte det kunne være kjekt og ha. Men den var dyr! Tror det var nesten 500,- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jojr Skrevet September 26, 2012 Forfatter Share Skrevet September 26, 2012 Det er ingen problem, kjekt og kunne hjelpe Har selv alt på tysk, men jeg kjøpte en engelsk instruksjonsbok da, tenkte det kunne være kjekt og ha. Men den var dyr! Tror det var nesten 500,- Gikk igjennom alle bilene hos bilopphuggeren i går å fant en på svensk i alle fall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå