Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 357
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

hallo alle sammen :)

nå har jeg endelig litt tid forran dataen, første gang siden skolen slutta faktisk..

e30`n min har egentlig stått veldig i fokus, det har skjedd utrolig mye de siste ukene :)

alt begynte med at jeg tok ut den gamle 2,7`n ( som er til salgs!! ) ny motor skulle inn :)

iphone009_zps3898dbf5.jpg

en liten 2l med pianotråd i blokka, den ble satt sammen.. og hva er vell en liten 2L med pioanotråd uten turbo? kjedelig!

såklart blei det turbo.

iphone019_zps21af93e8.jpg

AN8 slanger hele veien, alu rør under bil, ny bensintrykksreg, så hele systemet er an8.

sachs trykkplate med sinter, 260 kassa jeg hadde, datasprut osv..

jeg har utrolig lite bilder fra ting ble bygget. da jeg kun har skrudd og ikke hatt noe tid til noe annet.. men slik blei det, ca ferdig..

iphone084_zps9e8ff8c5.jpg

plutselig ble det bestemt at gatebil, det er noe man måtte på.. jeg bodde omtrent i verkstdet, skurdde hele tiden. og det og se at alle som kommer innom og hjelper til, står på for at jeg skal kunne gjøre det jeg liker mest, det er den beste føelsen!

en kompis sveiste hele eksosen for meg, den ble så bra!

IPHONE139_zps982e38e1.jpg

instrumenter ble felt inn.

iphone063_zps44619c55.jpg

natt til onsdag stod egentlig alle på, til og med pappa ble der til langt på natt..

IPHONE148_zpsea8b9797.jpg

bilen fyrte og alt fungerte som det skulle. første prøvetur rundt verkstdet var så deilig, selvom det ikke var noe turbotrykk! det viste seg og være at jeg glemte og montere fjører i den nye WG`n, haha.

onsdag var det prøveskilt for og huke ut litt barnesykdommer..

IPHONE154_zpsc0ab8bac.jpg

det meste fungerte utrolig bra, litt småting som måtte gjøres var det jo. men utrolig nok så var det meste klart for gatebil rudskogen!

vi sæla opp bilen og satte snuta mot rakkestad!

IPHONE162_zpsbf701d8c.jpg

skulle starte bilen på fredagskvelden, da var den helt ugrei! gikk bare på 5, prøvde alt. skjønte virkelig ikke hva som var feil, det skulle ikke være mulig at den gikk på 5.. skrudde nesten hele lørdag, gjorde alt klart for teknisk. og jeg blei dritt lei og prøvde og kjøre en tur, da plutselig kom den på alle 6. rett opp på teknisk!

IPHONE172_zps103d4c89.jpg

jeg var helt sikker på at bilen var under DB målinga, men det var på kusehåret, vippet mellom 101 og 99 DB! godkjent, ohyeah!

IPHONE173_zps4848f7a4.jpg

skulle prøve og kjøre siste heat av dagen, stod 40 min i kø og ble sendt ned igjen.. nada kjøring. da var jeg så utslitt at jeg nesten ikke klarte og stå på beina! alle hadde stått på den dagen, for og få bilen klar.

søndag, skulle starte. samme driten, gikk på 5.. smalt igjen døra og gikk opp til flaggvakt. tenkte og prøve siste heatet, kom til bilen og den tente helt feil. så hva som skjedde over natta, det fatter jeg ikke! kjedelig og dra hjem med like nye bakdekk som man kom med, det er helt sikkert.. men utenom det så funker alt som det skal, sliter litt med varme på tomgang bare, ellers er alt bra :)

jeg tror kanskje e30`n kommer for salg utover sommeren engang, uten motor evt. da jeg har lyst til og bygge opp e28`n min skikkelig. da jeg har litt lyst på mer futt, har en motor i hodet. ;)

Skrevet

Hvordan er blandingsforholdet?

Om den går for feit på tomgang eller kaldstart uten at du får kjørt noe særlig vil den ha lett for å gå seg sur på en eller flere sylindre. Hvordan ser pluggene ut? Sotede, bløte osv? Ser bra ut dette men hvorfor monterte du ikke bare turbo greiene på 2,7 literen når du alt var i gang? :)

Skrevet

Den blir nok rett og slett sur ja. Vet ikke hvordan den går på blandingen, men noe er nok feil et sted ja :) sprutet er nok ikke helt optimalt på 2l.. Men det funker da :) kanskje man går bort fra m20 etterhvert og..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...