Gå til innhold

Vannpumpe til BMW e39 520IA M52

Super520
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Vannpumpen hos meg har begynt å lekke, kjøpte en SKF vannpumpe hos en lokal leverandør for 750kr men viser seg at denne har plast skovlhjul etter hva jeg har lest, ble plast skovlhjul på pumpene også levert originalt med BMW, og at denne pumpen var en svakhet.

Når jeg kikket i papirene jeg fikk av forrige eier, så var den originale BMW vannpumpen byttet i 2008, med en SKF pumpe da hadde bilen gått 151 000 og nå har bilen gått 180 000 og pumpa lekker fra lageret, og skovlhjulet har fått en stor rift.

Har tatt ut den ødelagte pumpa og den er så og si klin lik den nye jeg kjøpt, bortsett fra at den nye har frostsikring.

Ser GS selger vannpumpe med skovlhjul i Alu, men den ser ikke så veldig solid ut i forhold til vannpumpen som er vist i denne filmen på ca 3:28

Så lurer på om jeg bar skal bruke den nye SKF jeg har kjøpt, eller kjøpe den til GS? eller om noen vet om et sted hvor de selger noen solide vannpumper til Bmw e39 M52?

takker for alle svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro det er liten tilfeldighet at SKF pumpa begynte å lekke.

Dog så var det jo snakk om at plast pumper går i stykker over tid, også knekker impellerene.

Alu pumpa fra GS er fin fin den ihvertfall, det virker ikke som den går i stykker noe ofte ihvertfall.

Har du tid til å vente på ny pumpe fra GS så tror jeg at jeg ville ha ventet, men det er no kanskje bare meg det da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro det er liten tilfeldighet at SKF pumpa begynte å lekke.

Dog så var det jo snakk om at plast pumper går i stykker over tid, også knekker impellerene.

Alu pumpa fra GS er fin fin den ihvertfall, det virker ikke som den går i stykker noe ofte ihvertfall.

Har du tid til å vente på ny pumpe fra GS så tror jeg at jeg ville ha ventet, men det er no kanskje bare meg det da :)

Takker for svar, men fant http://www.schmiedmann.no/5_serie/E39/reservedeler_til_motor_og_drivlinje/kjoelesystem_motor/side2.htm#1107772 2 forsterka pumper hos schmiedmann som også var billigere, men det står 520I alle modeller 09/98 da min BMW er 97 mod vil det ha noe å si? og noen som vet hva som er forskjellen på de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...