Gå til innhold

Forslag til oppgradering av forstilling E39...

SST
 Share

Anbefalte innlegg

Da har jeg gått til innkjøp av en ny gammel bruksbil, -98 528iA (M-tech understell). Bilen er i flott stand, men har en følelse av at div. i forstilling snart bør byttes ut. Den "henger ikke helt med", om dere skjønner hva jeg mener.

Kjenner ikke så godt til disse forstillingene, så lurte på om noen hadde tips til forbedrede deler som kan kjøpes til disse. Er det store forskjeller på M5- forstillingen kontra andre E39?

Og passer ting om hverandre?

Det som står på innkjøpslisten så langt er Bilstein Sport dempere og Eibach fjører. Alernativt Powerflex i casterstag for styringen sin del.

Takker for innspill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

M5 forstilling er bare og glemme, da den er bygget for V8 og motorfester blir feil, M5 har styresnekke og ikke tannstang som en 6 syl har (mener jeg vertfall), men uansett ikke noe hensikt.

Jeg har byttet det meste på min over noen år nå, bytta støtdempere fremme og bak + fjærer forran (har luft bak) bytta også topplager på alle 4 dempere + bump stop og gummi beskyttelse.

Har m- understell jeg også.

Jeg kjøpte orginale bmw støtdempere og fjærer, dette kostet vel 15000,- men faen det var verdt det!

Jeg handlet hos schmiedmann.no. I sommer har jeg bytta alle stag/kuler i for og bakstilling, + 3 hjullager. Disse delene handla jeg fra tyskland. Handla også mye servicedeler, filter osv. Ble vel totalt 14000,- inkl frakt og toll. Dette var Lemforder, som de sier på nettet at er firmaet som leverer deler til bmw. Så det skal være orginal kvalitet bare uten bmw merke på. Og de er mye billigere!

Siden jeg handla på har også "orginale" støtdempere, både M og standard. Leverandøren her er Sachs og Boge (?), de er mye billigere en og kjøpe de med bmw merke på. :)

Ta en titt på: http://www.car-parts24.com/?language=en

Det koster 40 euro i frakt, uansett hva du bestiller. Jeg fikk tilsendt 2 gangske store kasser med deler, og kostet bare 40 euro. De trekker også ifra tysk moms når du registrerer en konto og logger inn. :)

Du kan sjekke http://www.bmwfans.info for og finne rett delenummer til din bil, så sammenligner du med det som er oppgitt på delene på carparts. :)

Kan anbefale denne butikken, rask levering også :) Da jeg bestilte bare 3 hjullager (det 4. vra bytta for litt over et år siden) så fikk jeg mail fra de der du spurte om jeg skulle ha bare 3 og at om jeg EGENTLIG skulle ha 4.. Så de følger med også. Virker som noen skikkelig service instilte folk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode innspill! Den siden du refererer til var ny for meg....kommer til å bruke litt tid der :-)

Kombinasjonen fjører/dempere har jeg nok bestemt meg for (grunnet meget gode erfaringer tidligere) Men ellers likte jeg bl.a "pakkene" med forstillingsdeler til en god pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...