Gå til innhold

Plasti Dip/foliatec til felger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk nettopp i hus noen nye felger som jeg hadde planlagt å få hvite, og i den anledning kan jeg jo prøve slik plasti dip-sak som er blitt ganske så populær. Har derfor noen spørsmål angående disse produkta:

Er det forskjellige typer plasti dip? For eksempel selger elefun.no plasti dip 311ml bokser til 168,-, er det samme sprayen som brukes på felger/bil?

Las i en annen tråd at plasti dip ikke er så glad i avfetting, og Foliatec derfor passer bedre. Noen som har erfaringer med begge produkta? Hvilke norske forhandlere har Foliatec?

Hvor mye trenger jeg til 4 felger? Og sist men ikke minst, trengs det noe grunnarbeid på flett nye rene felger? Skal de pusses ned litt for at det skal hefte bedre f.eks? Det beste hadde jo vert og sprayet på felgene uten noe forarbeid, slik at når man river av belegget er de som nye under.

Skrevet

Har god erfaring med begge :) Plastidip tåler ikke petroleumsbasert avfetting, slik som f.eks Prickbort. Dette tok knekken på min plastidip...

Har hatt foliatec på felgene siden juli, og det viser INGEN tegn til å flasse av. Prøvde både prickbort og høyttrykkspyler på kloss hold, og gav ingen antydning til å løsne :)

viewtopic.php?f=6&t=194673&start=330

Vasket felgene lett, og tørket over. Ingen pussing eller annet forarbeid trengs :) To bokser holdt akkurat, men lurer på om jeg kommer til å slite med å fjerne det når den tid kommer. Jo tykkere lag, jo lettere blir det å skrelle av.

Foliatec bestiller du direkte på hjemmesiden :)

http://www.foliatec.com/foliatec/Spr%C3 ... 2=5&p3=48#

• 2 weeks later...
Skrevet
Har god erfaring med begge :) Plastidip tåler ikke petroleumsbasert avfetting, slik som f.eks Prickbort. Dette tok knekken på min plastidip...

Har hatt foliatec på felgene siden juli, og det viser INGEN tegn til å flasse av. Prøvde både prickbort og høyttrykkspyler på kloss hold, og gav ingen antydning til å løsne :)

Vasket felgene lett, og tørket over. Ingen pussing eller annet forarbeid trengs :) To bokser holdt akkurat, men lurer på om jeg kommer til å slite med å fjerne det når den tid kommer. Jo tykkere lag, jo lettere blir det å skrelle av.

Hei! :) Du som har bestilit fra disse før, hvordan i helvete gjør du det? Skjønner ingenting på siden dems. :oops:

Skrevet

Hei! :) Du som har bestilit fra disse før, hvordan i helvete gjør du det? Skjønner ingenting på siden dems. :oops:

Endre til engelsk språk øverst på siden, så forstår du :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...