Hawkon88 Skrevet Oktober 1, 2012 Skrevet Oktober 1, 2012 Tilbyr du deg å jobbe gratis, viser du hvertfall at du har ståpåvilje og selvsikker. Det skal godt gjøres for firmaet å tape penger på en som jobber gratis. Ellers ville jeg startet i en annen del av bransjen/en annen bransje. Er du flink å selge, kan du selge ALT. Du blir også motivert av å selge, så det spiller ingen rolle om det er biler eller støvsugere. Du må uansett lære å krype før du kan gå. Spesielt hvis du ikke har kontakter/folk som kan gå god for deg. Grunnen til at du ikke får jobben når du søker, er at det sannsynligvis er andre som er mer kvalifisert enn deg. Da ville jeg heller søkt på jobber hvor du er den beste kandidaten, også heller ta det derfra for å bygge på cv'en din. Du må ha noe som dokumenterer at du er kvalifisert for jobben. Det kan være bransjeerfaring hvis du vil ha en annen jobb i samme bransje, eller erfaring med samme arbeidsoppgaver i din nåverende jobb som er overførbart til bransjen du vil inn i.
jojr Skrevet Oktober 1, 2012 Skrevet Oktober 1, 2012 Det eneste som er gratis er bussen til ikea. Og alt som gis bort på Finn torget.. Men jeg har lurt litt på det der med bilselgere. Er det slik at det er mer ettertraktet å jobbe hos noen som selger premiumbiler? Et eksempel: Hvis en hos Hyundai selger 250 biler i året mens en annen selger 100 biler for Autostrada. Tjener som regel han som jobber hos Autostrada mest? Inntrykket er jo gjerne slik, (hos meg hvertfall) men det trenger jo ikke være slik Det sier jo seg selv, man har provisjon av salget, å da vil man jo sitte igjen med mer lønn om man selger en bil til 1 mill. istedet foren hyundai til 250 000. Men på den annen side er det kanskje lettere å raskere å selge 4 stk. Hyundai i stedet foren spesiell bil til 1 mill.
jojr Skrevet Oktober 1, 2012 Skrevet Oktober 1, 2012 Jeg ansetter 3-7 personer både ekstrahjelper og fast ansatte i løpet av et år. Ofte kan jeg velge en uten erfaring i faget, men med god folkeskikk og gode evner til å te seg og selge seg selv. framfor en med erfaring. Mitt råd til deg er å stå på videre, får du ikke den første eller andre jobben så kommer det en til slutt om du står på å ikke gir opp. Jobb gjerne gratis for å vise deg frem, er arbeidsgiver seriøs vil de gi deg lønn om de liker det de ser. De veldig mange i dag mangler er god arbeidsmoral, har du det vil du komme lamgt på vei.
Hawkon88 Skrevet Oktober 1, 2012 Skrevet Oktober 1, 2012 Jeg ansetter 3-7 personer både ekstrahjelper og fast ansatte i løpet av et år. Ofte kan jeg velge en uten erfaring i faget, men med god folkeskikk og gode evner til å te seg og selge seg selv. framfor en med erfaring. Mitt råd til deg er å stå på videre, får du ikke den første eller andre jobben så kommer det en til slutt om du står på å ikke gir opp. Jobb gjerne gratis for å vise deg frem, er arbeidsgiver seriøs vil de gi deg lønn om de liker det de ser. De veldig mange i dag mangler er god arbeidsmoral, har du det vil du komme lamgt på vei. Jeg er i utgangspunktet enig med deg angående moral og arbeidsinnsats etc., men i yrker hvor kompetanse og erfaring for å få til mersalg er aktuelt, kan man ikke ta inn personer kun på "trynefaktor", selvom det funker i mange sammenhenger. Hvor mange ganger har ikke du vært forbannet på selgeren hos Mekk, Elkjøp, Bilxtra etc. pga inkompetanse? Arbeidsmoralen deres kan være høy, men det hjelper ikke om de ikke har erfaring med produktene etc. Når jeg handler av en god selger, har jeg gjerne brukt dobbelt så mye penger som jeg i utgangspunktet hadde tenkt. Tilsvarende kan det hende at jeg ikke kjøper en drit hvis selgeren ikke treffer kjemien med meg. (Et gyldent eksempel er at jeg heller venter 4mnd ekstra på Ford Ranger, enn å kjøpe VW Amarok)
Mexos Skrevet Oktober 1, 2012 Skrevet Oktober 1, 2012 Det eneste som er gratis er bussen til ikea. Og alt som gis bort på Finn torget.. Men jeg har lurt litt på det der med bilselgere. Er det slik at det er mer ettertraktet å jobbe hos noen som selger premiumbiler? Et eksempel: Hvis en hos Hyundai selger 250 biler i året mens en annen selger 100 biler for Autostrada. Tjener som regel han som jobber hos Autostrada mest? Inntrykket er jo gjerne slik, (hos meg hvertfall) men det trenger jo ikke være slik Det sier jo seg selv, man har provisjon av salget, å da vil man jo sitte igjen med mer lønn om man selger en bil til 1 mill. istedet foren hyundai til 250 000. Men på den annen side er det kanskje lettere å raskere å selge 4 stk. Hyundai i stedet foren spesiell bil til 1 mill. Det har nok noe med salgstall å gjøre og. Jeg hadde samme provisjon om jeg solgte en bil til 600 000, eller en til 150 000. Varierer muligens noe hvordan butikkene setter opp lønnssystemet sitt, Men justerer man provisjonen etter pris på bilen så kan man risikere at selgerne prakker på kunden dyrere biler enn de vil ha, og dermed priser seg ut.
jojr Skrevet Oktober 1, 2012 Skrevet Oktober 1, 2012 Jeg ansetter 3-7 personer både ekstrahjelper og fast ansatte i løpet av et år. Ofte kan jeg velge en uten erfaring i faget, men med god folkeskikk og gode evner til å te seg og selge seg selv. framfor en med erfaring. Mitt råd til deg er å stå på videre, får du ikke den første eller andre jobben så kommer det en til slutt om du står på å ikke gir opp. Jobb gjerne gratis for å vise deg frem, er arbeidsgiver seriøs vil de gi deg lønn om de liker det de ser. De veldig mange i dag mangler er god arbeidsmoral, har du det vil du komme lamgt på vei. Jeg er i utgangspunktet enig med deg angående moral og arbeidsinnsats etc., men i yrker hvor kompetanse og erfaring for å få til mersalg er aktuelt, kan man ikke ta inn personer kun på "trynefaktor", selvom det funker i mange sammenhenger. Hvor mange ganger har ikke du vært forbannet på selgeren hos Mekk, Elkjøp, Bilxtra etc. pga inkompetanse? Arbeidsmoralen deres kan være høy, men det hjelper ikke om de ikke har erfaring med produktene etc. Når jeg handler av en god selger, har jeg gjerne brukt dobbelt så mye penger som jeg i utgangspunktet hadde tenkt. Tilsvarende kan det hende at jeg ikke kjøper en drit hvis selgeren ikke treffer kjemien med meg. (Et gyldent eksempel er at jeg heller venter 4mnd ekstra på Ford Ranger, enn å kjøpe VW Amarok) Det er jeg helt enig i, men interessen for faget må være til stede og man har en lang læreprosses for den valgte kandidat, vi lever av salg og mersalg, samtidigsom vi er avhengige av at kunden velger oss ved neste anledning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå