haybimmsen Skrevet Juni 13, 2014 Share Skrevet Juni 13, 2014 Hvor ordner du chip? Følgte med eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet Juni 13, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 13, 2014 Clutchen er visst fortsatt i USA... Folien får jeg Refund på, fordi den "ikke kunne sendes pga vekt/størrelse" og stolene er usikkert om kommer tidsnok... Skal visst ikke være lett det her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet Juni 13, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 13, 2014 Hvor ordner du chip? Følgte med eller? Fulgte med kabel til å hente ut software, så sendes det til ESS og jeg får ny i retur, ferdig mappet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haybimmsen Skrevet Juni 13, 2014 Share Skrevet Juni 13, 2014 Hm, Smooth, er en ess presse e også har, men usikker korsen e skal gjør det med mapen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet Juni 13, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 13, 2014 Jøss, fått deg presse? til 328? haybimmsen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Juni 13, 2014 Share Skrevet Juni 13, 2014 Har presse på CLK jeg oxo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Juni 13, 2014 Share Skrevet Juni 13, 2014 Hm, Smooth, er en ess presse e også har, men usikker korsen e skal gjør det med mapen. Hvis du har kjøpt brukt presse, må du kjøpe map utenom. Bare kontakt han her: hans@esstuning.com Skriv hvilken bil og presse du har og at du vil ha faktura. Da får du faktura på e-post, betaler og sender ny mail om at du har betalt, så sender de OBD II kabel og en minnepenn. Plugg minnepenn i pc, så ligger det en fil med instrukser. I hovedsak at du skal kopiere ditt originale map, maile det til ESS, så får du nytt map på mail, innen 24t. På minnepenn ligger også et program for å lese/skrive map, samt diagnose opplegg. Du kan også spare noen kroner på å sende dem motorstyringen, men da får du ikke kabel og programmet som gjør at du enkelt kan veksle mellom originalt og tunet map. Ikke noe hokus pokus å bruke programmet heller Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haybimmsen Skrevet Juni 13, 2014 Share Skrevet Juni 13, 2014 Er snart et år siden, men ja, har en vortech presse som ess leverte ny. Til 328en ja. men er ikke sikkert e kan laste ned mapen siden styringa e ifra 96? Mulig e bare må sende hjerna da. Så kjøpe me ei ekstra hjerne slik at e kan kjøre på standard program om det skulle bli nødvendig. Takker, skal høre med ess Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet Juni 13, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 13, 2014 Har presse på CLK jeg oxo Ingen spurte deg wicky.... :P Hvis du har kjøpt brukt presse, må du kjøpe map utenom. Bare kontakt han her: hans@esstuning.com Skriv hvilken bil og presse du har og at du vil ha faktura. Da får du faktura på e-post, betaler og sender ny mail om at du har betalt, så sender de OBD II kabel og en minnepenn. Plugg minnepenn i pc, så ligger det en fil med instrukser. I hovedsak at du skal kopiere ditt originale map, maile det til ESS, så får du nytt map på mail, innen 24t. På minnepenn ligger også et program for å lese/skrive map, samt diagnose opplegg. Du kan også spare noen kroner på å sende dem motorstyringen, men da får du ikke kabel og programmet som gjør at du enkelt kan veksle mellom originalt og tunet map. Ikke noe hokus pokus å bruke programmet heller Sånn jeg har skjønt det så er det ikke minnestick lenger, at alt ligger i kabelen som man kjøper men ja, er som du sier Er snart et år siden, men ja, har en vortech presse som ess leverte ny. Til 328en ja. men er ikke sikkert e kan laste ned mapen siden styringa e ifra 96? Mulig e bare må sende hjerna da. Så kjøpe me ei ekstra hjerne slik at e kan kjøre på standard program om det skulle bli nødvendig. Takker, skal høre med ess Hør med ESS, går sikkert ann å hente ut styringen fra din også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Juni 14, 2014 Share Skrevet Juni 14, 2014 Så egentlig er M5 din en replika av min original-kompressor? haha ja du skjønner hva jeg mener...prøver bare å smiske så jeg får sitte på en tur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teigland Skrevet Juni 14, 2014 Share Skrevet Juni 14, 2014 Så egentlig er M5 din en replika av min original-kompressor? haha ja du skjønner hva jeg mener...prøver bare å smiske så jeg får sitte på en tur Er det ikke mye lettere å bare si "er det mulig å få sitte på en tur?" ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Juni 14, 2014 Share Skrevet Juni 14, 2014 Du kjenner ikke meg tydeligvis... Men nok om det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet Juni 16, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 16, 2014 Så egentlig er M5 din en replika av min original-kompressor? haha ja du skjønner hva jeg mener...prøver bare å smiske så jeg får sitte på en tur Haha du er ikke god Wicky! Er det ikke mye lettere å bare si "er det mulig å få sitte på en tur?" ? Du kjenner ikke meg tydeligvis... Men nok om det Teigland, wicky spør ikke, han tror han er baws og forventer haha Får se om jeg tar turen på verkstedet i dag, snakket med ESS om de siste delene jeg manglet, tommel opp til dem, god service! fikk god forklaring over telefon og deler i posten allerede wicky124 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Juni 16, 2014 Share Skrevet Juni 16, 2014 Har du egentlig no mekke-bil-erfaring fra før? Eller lærer du alt der og da nå som du bygger om bilen såpass? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet Juni 16, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 16, 2014 Alt er selvlært, så tar ting som det kommer bare clutch har jeg byttet på en saab 900 tidligere bare, kompressor har jeg aldri montert før Nå har jeg skrudd en god del e39 tidligere, så det hjelper jo på litt i dette tilfelle I tillegg er jeg jo en kløpper på å bare kaste meg ut i ting, og så finne ut mer underveis, så har blitt litt trykking på mobilen mens jeg skrur for å finne DIY's og bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå