Gå til innhold

E36 M3 S54 Clubsport "under 8 min prosjekt". Garasje ferdig s. 44


R Andersen
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

 

Er en slik oljekjøler noe å tenke på for oss som ikke har like hardcore bil som deg? Stor forbedring mot den originale?

 

Jeg vil si ja. E36 M3 pleier å slite med høy oljetemp, så det er nok ingen dum investering, selv for de som ikke bygger ren banebil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte teste en ting jeg leste om for litt siden. Det var et tips på å fjerne rust fra smådeler. Det hørtes nesten for godt ut til å være sant.. Tipset var å bruke sitronsyre som man får kjøpt i helt vanlige matbutikker og blande det med vann, for så å legge delene i dette i noen dager. Testet ut dette på holderene til stabstagene bak. De har sittet på bilen i over 20 år, og var som alle deler under en gammel bil, temmelig stygge og brune.. Nå var jeg litt usikker på hvordan blandingsforhold jeg skulle bruke, men prøvde med 4 poser med sitronsyre i en liten glassbolle. Puttet delene i bollen, og lot det stå i 5-6 dager. Resultatet ble utrolig bra!

Her ligger de å koser seg i sitronsyre;

null_zpsf4e879b6.jpg

Her er de ferdige etter 5-6 dager;

null_zpsd60f3a03.jpg

Glemte selvsagt å ta bilder før jeg startet, men her har dere en sammenligning med festene for stagbstagene foran. De så helt like ut som disse..

null_zps7184fd9e.jpg

Billig og bra rustfjerning! Og så er det ikke noe farlige gasser mm. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg vil si ja. E36 M3 pleier å slite med høy oljetemp, så det er nok ingen dum investering, selv for de som ikke bygger ren banebil.

 

Slet litt med høy oljetemp på banekjøringen, ja. Høres ut som en fornuftig oppgradering. Noe som må modifiseres for å få plass til en slik? Den er jo betydelig større enn den originale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner bakstillingen å bli klar. Kun bremser, håndbrekk, droplinks og noe småtteri igjen.

null_zps177bab19.jpg

null_zpseef4149e.jpg

Begynt å forberede å sette i motoren. Satt på rattstamme og motorfester.

null_zps12a088c5.jpg

Byttet ut gummiforing med stål.

null_zpsc5a668ee.jpg

null_zpsb7fe9bde.jpg

null_zps1dfc49ae.jpg

Byttet viskose.

null_zps0d727d52.jpg

Montert VAC Motorpsort sitt kit for å erstatte el.gass med wire.

null_zpsadafdd51.jpg

null_zps23f1a5dd.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • R Andersen changed the title to E36 M3 S54 Clubsport "under 8 min prosjekt". Garasje ferdig s. 44

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...