Mariuse34 Skrevet Oktober 1, 2012 Skrevet Oktober 1, 2012 Skal bytte styrestagene på min e39 og hele forstilling på kompis E38. Vi diskuterer derfor å få tak i BMW-verktøyet for kulelagerfjerning. Det var noe hor da jeg gjorde det på casterstag på min i vinter, så litt sugen på orginalverktøyet om noen kan anbefale det? Synes ikke biltema-sakene gjorde at bærearmene slapp navet særlig enkelt. Navn og produktkode og erfaring sies hjertelig takk tiL!
Otis Skrevet Oktober 1, 2012 Skrevet Oktober 1, 2012 Denne her for eksempel. http://www.ebay.com/itm/22mm-BMW-E36-E4 ... 62&vxp=mtr
bjalle Skrevet Oktober 1, 2012 Skrevet Oktober 1, 2012 Hvis delene du skal bytte er komplette med foringer så anbefaler jeg biltemas største brytejern og en liten slegge,pressverktøyet bruker som regel å presse ut en foring som skal sitte der og er ett helvete å presse inn igjen,du slipper det med ett brytejern,men staget som skal skiftes blir ødelagt og kan kastes.
Otis Skrevet Oktober 1, 2012 Skrevet Oktober 1, 2012 Det er jo ikke helt korrekt. Pressverktøyet skal monteres mot kanten på foringen og dermed holde den på plass. Mens en brytegaffel vil i verste fall sørge for bøyd flens på foringen. Dette skjedde med en kompis sin bil sist vi gjorde dette. Ingen noe stort problem, men det blir ikke 100%, men OK nok. Foringen er egentlig ikke noe problem å få inn igjen heller, det går fint med et lite gjengestag noen muttre og noen skiver, evt en 24 mm kopp og ei lita slegge. Også på samme bilen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå