RobertiouZ Skrevet Oktober 1, 2012 Share Skrevet Oktober 1, 2012 Hallais. Jeg heter Robert, er 18 år, kommer fra Bergen og kjører en 2000 mod e39 520iA Executive. Har så lenge jeg kan huske hatt skikkelig sansen for e39 så dette ble da min første bil. Har mange planer for bilen, og nå som jeg endelig har begynt i jobb kommer det forhåpentligvis til å skje ting! Bilder av bilen i utgangspunktet: Info om bilen: Bilen hadde ved kjøp gått ca 216 000 km og har nå gått 222 000 km. Motor og drivverk er strøkent og bærer IKKE preg av kilometerstad! Utstyr som er til å "skryte" av må vel være multifunskjonsratt med cruise control, rattvarme og så videre, skinnseter med varme, frontlykter med xenon og automatisk høydejustering, og den velkjente steptronic girkassen. Bilen er ikke fin i lakken, den står på stylter og den har skeive felger med ubrukelige dekk! Så ting må gjøres. Ting som er gjort etter den kom i mitt eie: ★Ordnet feil i airbag-system (gjort hos JÆGER) ★Byttet i motorrom: Vannpumpe, servopumpe, radiator, multireim, vifte og olje ★Annet som er byttet: Begge hjullager fremme ★Bygget stor stereo! Kenwood KIV-700 high-end mediareceiver og 2 stk 12" Fusion Powerplant elementer matet av en Fusion PP-AM300010 monoblokk. Dette leverer en sinnsyk lydkvalitet sammen med orginalhøyttalerene samtidig som man ved skikkelig volum lager rene jordskjelvet inne i bilen! Spiller dyyyyyyyyyypt. ★BBS LM replica! Kjøpte 3 stk GS Gold Track og 1 stk GS Hyper Track for en BILLIG penge, så holder på å lakkere alle felgene i gull (tilsvarende lik gold track). Planer for bilen: ★Mediareceiver/musikkavspiller (✔) ★Basselementer og kasse (✔) ★Monoblokk til basselementene og kabler, sikring osv (✔) ★19" BBS LM replica i gull (BESTILT OG MOTTATT, MEN UNDER LAKKERING) ★Goodyear sommerdekk til LM replicasene, 235 og 265 bredde! (✔) ★M5-front (BESTILT) ★M5-hekk m/carbon diffusor (✘) ★Sveise på en endestuss (✘) ★Lakkere hele bilen svart metallic (✘) ★Hella facelift lykter bak (✘) ★Facelift lykter forran m/xenon (✘) ★M5 grøftelys (✘) ★Senkesett, coilovers eller H&R cup kit? (✘) ★Facelift grill (✘) ★Carbon leppe eller splitters (✘) ★Carbon look tak, HVORDAN?! Hjelp. (✘) ★Sote alle ruter bortsett fra frontruten (✘) ★M5 baklukespoiler (✘) ★Sportsstoler (✘) ★Shadowline lister på dørene (✘) ★Bytte hjullager på venstre bakhjul så ABS bremsene funker igjen (✘) Langtidsplaner/ønsker (ikke bestemt): ★Godkjenne bilen med M54B30 (✘) ★Supersport eksos, enkel eller duplex? (✘) ★Kompressorkit fra ESS (✘) ★MS43 Steptronic Transmission Software fra ESStuning (✘) Legger ut bilder etterhvert! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RobertiouZ Skrevet Oktober 2, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 2, 2012 Inspirasjon! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Oktober 2, 2012 Share Skrevet Oktober 2, 2012 Dæven døtte, dette kommer til å bli noe jeg vil like! Følger spent med! Nå fikk jeg ikke noe mindre lyst på e39.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Oktober 2, 2012 Share Skrevet Oktober 2, 2012 Ser ut som ett greit utgangspunkt ja fine planer:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jokkke Skrevet Oktober 2, 2012 Share Skrevet Oktober 2, 2012 Wow, nydelig førstebil! Godt utstyrt også, liker planene Hva med å prøve å polere den først, om den er slitt i lakken, kan gjøre underverker med kun polering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RobertiouZ Skrevet Oktober 2, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 2, 2012 Wow, nydelig førstebil! Godt utstyrt også, liker planene Hva med å prøve å polere den først, om den er slitt i lakken, kan gjøre underverker med kun polering Kunne muligens funket på bakre halvdel av bilen, men fronten er så full av steinsprut at det må bare pusses grundig ned og lakkeres for å bli bra! Så har jeg et dørhåndtak som tilfeldigvis falt av i fart, så det ser jo ikke klokt ut.. Haha! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simentp Skrevet Oktober 2, 2012 Share Skrevet Oktober 2, 2012 Nydelig førstegangs bil, liker planene. Følger med! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jokkke Skrevet Oktober 2, 2012 Share Skrevet Oktober 2, 2012 Wow, nydelig førstebil! Godt utstyrt også, liker planene Hva med å prøve å polere den først, om den er slitt i lakken, kan gjøre underverker med kun polering Kunne muligens funket på bakre halvdel av bilen, men fronten er så full av steinsprut at det må bare pusses grundig ned og lakkeres for å bli bra! Så har jeg et dørhåndtak som tilfeldigvis falt av i fart, så det ser jo ikke klokt ut.. Haha! Haha ikke bra Har latterlig mye steinsprut på min og.. Så en skikkelig lakkering hadde gjort seg, men det har jeg ikke råd til som student Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RobertiouZ Skrevet Oktober 3, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 3, 2012 (Før matting) Gold track er heftig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RobertiouZ Skrevet Oktober 3, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 3, 2012 Legger ut enda et inspirasjonsbilde! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet Oktober 3, 2012 Share Skrevet Oktober 3, 2012 Dette ser ut til å bli tøft! e39 nr. 2 (e-shift) har 2jz om du ikke visste det og e39 nr. 3 (rotiform) likte jeg meget godt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RobertiouZ Skrevet Oktober 3, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 3, 2012 Dette ser ut til å bli tøft! e39 nr. 2 (e-shift) har 2jz om du ikke visste det og e39 nr. 3 (rotiform) likte jeg meget godt! 2jz som i Toyota motor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet Oktober 3, 2012 Share Skrevet Oktober 3, 2012 mhm søk på e39 2jz så finner du det nok Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RobertiouZ Skrevet Oktober 4, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 4, 2012 Sitter å ser på senkesett/coilovers nå, men er usikker på hvor lavt jeg kan senke bilen uten at den subber med folk baki.. Har også en sub som veier like mye som en liten person i bagasjerommet. Bakdekkene har følgende dimmensjoner: 265/30-19 Noen som har peiling? Jo lavere, jo bedre.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RobertiouZ Skrevet Oktober 4, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 4, 2012 Matting av felgene. (Måtte bytte den ene gold track felgen ut med en silver track, da gold tracken hadde litt kast) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå