Larsinnj Skrevet Oktober 7, 2012 Skrevet Oktober 7, 2012 Følger med her! Fett med en illsint sugemotor istedet for alle turbosakene som er rundt om! Ikke for det, kult med turbo, men fetere med sugis
sondreh Skrevet Oktober 7, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 7, 2012 Motorfeste eksosside til tidlig m30 (84.mod og tidligere) eller m106 ønskes kjøpt!
Kristian H. Foss Skrevet Oktober 7, 2012 Skrevet Oktober 7, 2012 S38 er iallefall noe som funker.. Latterlig skuddsikkert! Det kan jeg skrive under på. Mvh
sondreh Skrevet Oktober 8, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 8, 2012 Fikk sveiset om GSP coiloversene idag, ganske enkel jobb når man skjønner hvordan det skal gjøres jeg så lenge etter en tråd der det ble beskrevet hvordan man gjør det men fant ingen (selv om det følger med bruksanvisning). Så tenkte jeg skulle prøve meg på en liten "Howto", blir sikkert ikke en stor suksess, men greit å vise det hvordan jeg gjorde det, så kan folk komme med tilbakemeldinger både positivt og negativt. Startet med å måle meg 40mm opp ifra der fjørbeinet startet. La enkelt rundt et smergelpapir for å risse en jam linje rundt hele stanga. Etter å ha kappet av fjørbeinet, fjernet dritt med Unirens pusset jeg av kantene og overfladig rust (siden coiloversn skal utenpå det gamle fjørbeinet. lettere å får "presspassningen" til å gå lett) Etter å ha presset på coiloversn sjekket jeg at akslingen til hjullageret sto parallelt med det ene festet på coilovers, som er til stabstaglinken (?) Punket så fire plasser rundt om fjørbeinet med tanke på at det ikke skulle dra seg sidevis om jeg startet en hel sveis fra en side. Når den er presset helt i bunn (stopper i et sporskifte inne i coiloversn) så skal det være 10mm fra der fjørbeinet starter og til enden av graden på coiloversen. Ferdig sveiset: brukte kemppi 180 compact-tråd (er ingen mester på tig-sveising så da ble det mig) En ferdig, en igjen Og vips, GSP coilovers ferdig sveiset og lakkert Håper denne informasjonen var hjelpefull, håper på tilbakemeldinger av begge slag
destroyy Skrevet Oktober 9, 2012 Skrevet Oktober 9, 2012 Anbefaler en forsterkning mellom hylsa til coilovern og spindelen... Begge mine hylser har nemlig sprekt
Haakjin Skrevet Oktober 9, 2012 Skrevet Oktober 9, 2012 Det har jeg også nevnt til han (etter samme anbefalinga av deg destroyy) Men jeg ser desverre en liten feil du har gjort Sondre, men den går det ant å rette på. Den braketten som pendelstaget skal stå på skulle vært 90 grader til før du sveisa den fast om du skjønner meg, hele coilovers delen skulle vært 90 grader til. Altså braketten skal stå på motsatt side av calipter brakettene om du skjønner hva jeg mener
sondreh Skrevet Oktober 9, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 9, 2012 Det har jeg også nevnt til han (etter samme anbefalinga av deg destroyy)Men jeg ser desverre en liten feil du har gjort Sondre, men den går det ant å rette på. Den braketten som pendelstaget skal stå på skulle vært 90 grader til før du sveisa den fast om du skjønner meg, hele coilovers delen skulle vært 90 grader til. Altså braketten skal stå på motsatt side av calipter brakettene om du skjønner hva jeg mener åjaa, fulgte tegninga på akkurat den biten. Får ta en tur på jobb iløpet av uka å skjære den opp for så å flytte den Skaffet meg også gammelt m30 (fra 84. eller tidgligere) motorfeste til eksossiden, så da skal det snart være klart for å prøvemontere motoren, må sikkert endre noe der grenrøret kommer
volvobrage Skrevet Oktober 10, 2012 Skrevet Oktober 10, 2012 Kor har du kjøpt dei coiloversa? er det gode greier eller "kina" varer? geinalt når ein kan justere høgda uten og forandre fjørspennet!
Haakjin Skrevet Oktober 10, 2012 Skrevet Oktober 10, 2012 Dette er GS performance coilovers, å det er vell noe av det beste til E28. Ikke noe jalla i det heletatt. GS bildeler som selger dette.
joggis Skrevet Desember 7, 2012 Skrevet Desember 7, 2012 kult med s38 stroker, spendt på tall når den blir bremset
sondreh Skrevet Desember 9, 2012 Forfatter Skrevet Desember 9, 2012 Hei ! Har vert ekstremt lite fremgang og updates her i det "siste". Har ikke brukt et eneste sekund på bilen.. (JA, jeg vet) Men driver å bygger verksted ilag med en kollega, blir et to etasjers bygg med verksted ned og garasje opp, vert plan vil bli på cirka 180kvm. Så bilen skal stå der i fremtiden mot at jeg hjelper han med bygging. MEN folkens, har handlet endel deler til bilen! så nå begynner bakstillinga å bli klar for montering. Har handlet følgende: e28 2.10 diff polyforinger til travers eksentriske (?) foringer til bruene, justering for spissing og camber M-Contour felger, 8 & 10 x 17 ++ Blir og bygge halvbur i bilen før jeg flytter den opp til verkstedet Samt at dt skal bestilles: GSP ratt med snap-off Bremseskold bak Hjullager m5 stabstag Auto Meter målere for vann temp, olje temp, olje trykk og turtall Og så skal ledningsnetter sendes inn for bygging Kommer en update senere med bilder og div av verkstedet, har aldri tatt med kamera opp dit så må få beklage meg der, men skal bli bedre Peace out !
Spjotvoll Skrevet Desember 11, 2012 Skrevet Desember 11, 2012 Følge med hær, bli konge sondre glede mæ te å sjå resultate gogo!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå