Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Har en hvit F30 M-sport i bestilling og bruker da ( den lange.. ) ventetiden på å lete etter sommerhjul. Noe som viser seg å være vanskeligere enn først antatt..

Uansett,

Har allerede fått tilbud på Hartge Classic 2 felger fra Strandveien Auto. Disse er en het kandidat. Men, når man først er oppe i denne prisklassen, så burde det vel være en del annet gromt å velge i også?

Har også sett på Style 373M som er tilvalgsfelger til F12 6-serie. Har sett disse på div. F30'er på bla F30post.com - og der ser det ( etter min mening ) latterlig bra ut.. Er det noen som vet hva dette settet ligger på i pris??

Jeg ønsker stilfulle, blanke kvalitetsfelger som ikke "alle" har. 20" tror jeg bli det "riktige" på F30. En bestilling av Hartge - understell er også like om hjørnet.

Håper på gode innspill til mine forslag - og håper på flere :):)

Skrevet

Synes også 373M felgene ser meget bra ut på F30, og ville tippe at de koster ca. 20000.

Du har jo også andre 20" orginalfelger som har samme innpress som 373M felgene, bl.a. 281, 311, 312, 356, 374, 410.

Men hva koster egentlig Hartge felgene?

Skrevet
Synes også 373M felgene ser meget bra ut på F30, og ville tippe at de koster ca. 20000.

Du har jo også andre 20" orginalfelger som har samme innpress som 373M felgene, bl.a. 281, 311, 312, 356, 374, 410.

Men hva koster egentlig Hartge felgene?

Tror du de er så billige? Trodde originalfelger var mye dyrere, og så for meg 40-50 lapper.. Skal forhøre meg med forhandler.

Jeg fikk pris på Hartge 9*20 foran og bak. Det settet kostet 61.916,- kroner. Jeg ble tilbudt 20 prosent avslag oppå der igjen.

Skrevet

373M ser unektelig bra ut på F30. Jeg tror nok også man må opp mot 40-50.000kr for et sett med originale hjul. Hos GS Bildeler koster 373M med Falken FK452 53.000kr inkl. mva. Tar man høyde for at du kan deale deg frem til samme prosentsats (20%), så koster pakken 42483kr inkl. mva.

Skrevet

373M er definitivt de felgene som frister mest, men er litt i tvil om hvordan det blir å fungere på en F30, da felgene i hovedsak er laget til en mye større bil som 6-serie..

Synes også det var litt rart at Hartge felgene var 9*20 både foran og bak. Skulle vært 10.5* bak, i det minste.

Skrevet
373M er definitivt de felgene som frister mest, men er litt i tvil om hvordan det blir å fungere på en F30, da felgene i hovedsak er laget til en mye større bil som 6-serie..

Synes også det var litt rart at Hartge felgene var 9*20 både foran og bak. Skulle vært 10.5* bak, i det minste.

Det som er no skit er at man sliter med plass ti 10,5" felger. Jeg har prøvd ei stund nå å få tak i til min, det er ikke lett, felgene som er gromme får man ikke med rett innpress :evil:

Skrevet

Takk for tips :)

Men må si meg enig med johnja. Synes de er litt " rotete ", og liker i utganspunktet ikke slike felger.

Forhørte meg hos forhandler om 373M- felgene, og skulle få tilbakemelding på telefon, men hørte aldri noe.. Den godt voksne mannen bak disken mente også at dette ville bli en meget dårlig match på 3 - serie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...