Gå til innhold

På tur med gromme Audibiler!!!!

johnja
 Share

Anbefalte innlegg

Bilvalg er på linje med alt annet her i livet, og godt er det. Det er så mange faktorer som spiller inn, at det er bortimot umulig for forskjellige personer å sette pris på akkurat de samme egenskapene ved en spesifikk modell. Det er så mange ting som avgjør annet enn bare følelser ved en bil også; pris, livssituasjon, behov, utgifter ved vedlikehold/forsikring osv. er alle med på å legge føringer på hva slags bil vi ender opp med. Det er først når man føler man "kontrollerer" disse faktorene at man virkelig kan åpne for følelsene våre, ihvertfall hvis man skal se fornuftig på det. Mange "brenner" seg vel på dette, og kjøper seg noe virkelig stilig, men som kanskje viser seg å være totalt bommert når det kommer til de faktorene jeg nevnte tidligere. Det er vel ikke uten grunn at det ligger så mange lekre biler, ofte svært nye til salgs etter kun kort tid på Finn.no? De fleste av disse er vel privatpersoner som av en eller annen grunn har funnet ut av at det kanskje ikke helt ble som de hadde trodd.. Har selv merket dette da min far og jeg var ute for å se på en 911 Turbo (997), akkurat der å da holdt følelsene hans på å ta overhånd, men når vi kom hjem og tenkte litt over det, så ville det vært helt bortkastet. Selvfølgelig ville det vært gøy med en slik bil, men i det landet vi alle bor i her, så bør man tenke litt over hva man gjør med pengene sine når det kommer til bil - som er en så stor utgiftspost, både i innkjøp, og i det daglige. Har man penger i overflod, så er det klart - kjøp det du vil! Det er nok mange familiefedre som sitter der ute å sikler etter en F31, B8 o.l., men som sitter i en gammel traust Avensis og drømmer.. Så følelser og behov er ganske så ofte i konflikt med hverandre.. Dermed er slik merke-avhengighet kanskje noe overdrevet. Jeg personlig er ihvertfall ute etter den bilen som tiltaler mine følelser SAMT behov, uavhengig om det måtte være en BMW, Mercedes, Audi eller en Tesla for den saks skyld.. Det var dagens lille moralpreken, selvfølgelig helt stikk i strid med hva mine følelser sier.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...