Gå til innhold

Synes bilen (520i -02) tar en del olje

e_39
 Share

Anbefalte innlegg

Tipper jeg fyller ca 1L olje på 5000km på min M54. M52 bruker vesentlig mindre som tidligere nevnt, men dette har nok med at den går på tykkere olje å gjøre, ikke ventiltetninger ol.

Ikke ventiltetninger?

Det er nok ventiltetning på M52 og..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør vel bare se over motoren for svetting og slikt?

Søker du på nett finner du bilder av de vanlige stedene en m54 motor svetter og får problemer.

Toppdekselpakningen, oljefilterhuspakningen, slangene til oljefilteret er noen eksempler.

Jeg hadde ofte behov for å fylle på min m54b22 motor, men jeg stramma litt boltene på toppdekselpakningen, bunnpanna og skifta oljefilterhuspakningen og det trengs nå betydelig mindre enn før. Det lukter litt brent olje en gang i blant, men jeg har ikke mulighet for å sjekke godt under bilen så håper det bare er gamle rester :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper jeg fyller ca 1L olje på 5000km på min M54. M52 bruker vesentlig mindre som tidligere nevnt, men dette har nok med at den går på tykkere olje å gjøre, ikke ventiltetninger ol.

Ikke ventiltetninger?

Det er nok ventiltetning på M52 og..

Selvfølgelig er det ventiltetninger på motorene, snakk om å ønske og misforstå :roll: Det jeg mener er at jeg tviler på at ventiltetningene på m54 er så ulike de på m52, og at disse derfor ikke er skyld i at m54 bruker mer olje :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er for drøyt for min smak ihvertfall.

Utifra kmstand hadde jeg prøvd å bytte veivhusventilasjonsfilter med tilhørende slanger.

Ofte en synder, og på høy tid å bytte hvis det ikke har vært gjort.

Er dette noe som er dyrt å gjøre? Tenker da hovedsakelig utenfor verksted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min Z3 M52B28 skal ha og har fått 0-30 og 5-30 olje på service på BMW og det er ikke merkbart på peilepinnen etter 8000 km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som i å gjøre selv ?

Er ca 1600,- i deler. (isolert utgave)

Er litt knotete jobb da det ligger under innsuget. Men går helt fint om man har skrudd litt.

Ja, var det jeg tenkte på. Hva vil det si med "isolert utgave"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...