Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hvorfor planer du ikke blokka også, når du først er i gang da ?

Godt spørsmål... Ba de på motorverkstedet gjøre det de mente var nødvendig, så da antar jeg at de ikke så noen grunn til det :-/

Skrevet
Se her ja, nesten så du snart har effekten til en S54... :lol::wink:

He he:-) 2 ting er sikkert jeg kommer til å ha høyere turtall enn deg og min motor koster MYE mer.... Ouch... ;-)

Skrevet
He he:-) 2 ting er sikkert jeg kommer til å ha høyere turtall enn deg og min motor koster MYE mer.... Ouch... ;-)

.. og du må skru mye mer. :mrgreen:

Er lov å håpe på det motsatte;-)

Prøver i alle fall å ta alle forhåndsregler vi kan. Har også bestemt meg for å kjøre med Evans (vannfri)-kjølevæske.

Skrevet
Har lest gjennom hele tråden, og må bare si at dette var morro å lese gjennom og dette er et tøft prosjekt! :D

Følger med videre!

Når tror du at du har en ferdig bil? =)

Takk for det :-)

Ferdig bil? Godt spørsmål... Alt har tatt mye lenger tid med blokk og stempler en antatt. Samt at det skjer en del på hjemmefronten med 3 små og nesten ferdig hus... Så har dessverre blitt lite "biltid".

Gidder heller ikke å stresse, men har et lite håp om kunne få kjørt litt på høsten før sesongen er over ;-)

Skrevet

Noen bilder av termostaten fra BMW Motorsport som skal inn. Åpner på 55 grader. Noe som gir motoren et noe "snillere" liv/bedre arbeidstemperatur på bane :-)

e5a6avys.jpg

4yge5uqe.jpg

3uvypazu.jpg

• 3 weeks later...
Skrevet

Lite nytt å melde desverre...Ting Tar Tid :? Den "nye" brukte toppen er plukket rein og er nå avgårde for tilpassing av ventilseter iht VAC-ventilene, slik at vi får en 100% match.

Så da får vi vente litt igjen..

Skrevet
Fine deler gitt:) hvor mye borring og slag blir det i denne da?

Takker :-)

Er Jan "Turbo" Tore som har best kontroll på dette ettersom han skrur motoren. Så usikker på slaglengden, men borringa ser ut til å være 87,22 utfra notat som var påskrevet stempelesken...

saqezave.jpg

• 2 years later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...