Gå til innhold

Plastidip, erfaringer?


///Johnsen
 Share

Anbefalte innlegg

fin liten guide "Mantis" ! skal ta mine m-contour II og lakke de gunmetal grey i senter med polert kant! spent på hvordan det blir!

Takker for det.

Nå har lakken tørket (selvsagt :lol: ) og finishen ble utrolig bra! Alt som så ut som skjolder og lag når siste strøket var ferdig, det har nå blitt helt smood.

Det eneste som bekymrer meg er at dette skal bli et hælvette å holde vedlike #-o Matt hvit er vel ikke beste kombinasjonen og det slår meg mer og mer at jeg brude bytte til green stuff bremseklosser før jeg i det hele tatt vurderer å skru dette her på. Dipen tåler jo knapt kjemikalier, så da må jeg vel vaske med lunket vann omtrent hver dag for å holde de krittkvite.

I tillegg har jeg fått en del ekstra matte felt helt og der. Man ser det ikke, men når man kjenner over kjenner man en klar ru overflate. Bremsestøv her = vanskelig.

534778_10152746663200054_905409296_n.jpg

72676_10152746666735054_214359140_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil nok få "forhøyninger" osv om du bare lakker rett oppå dette her.

Ta på deg en plasthanske og dypp fingeren i tynner. Prøv så å utjevne kanten hvor det har flasset og smooth det helt ut til det ser helt jevnt ut. Deretter kan du forsøke å lakke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tips til fjerning av dette? Fått byttet til meg noen felger som har alt fra 0 til 3 lag med dip. Det å pelle av dett er helt umulig mao. Hørt at plastidip ikke tåler petroleum basert avfetting. Bare å dusje på da eller reagerer dette og blir enda vanskeligere å få bort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tips til fjerning av dette? Fått byttet til meg noen felger som har alt fra 0 til 3 lag med dip. Det å pelle av dett er helt umulig mao. Hørt at plastidip ikke tåler petroleum basert avfetting. Bare å dusje på da eller reagerer dette og blir enda vanskeligere å få bort?

Spray hele felgen med tynner å la det stå i 10min, så spyler du av med høytrykk

Sent from a galaxy far far away

Lenke til kommentar
Del på andre sider

img2103d.jpg

Sånn ser mine ut under en uke etter montering :roll:

Bremsestøv og kvit plastidip er egentlig bare å glemme. Jeg får det ikke bort med kjemikalier som plastidip tåler. Til slutt ble jeg så frustrert at jeg forsøkte med sitrusrens.. da ble det gelè gitt.

1000,- kr rett i dass :)

Kanskje green stuff klosser ville hjulper, men veistøv og dritt ville likevell syntes veldig godt. Er vel bare å begynne å prelle av dipen når det blir enda litt mer skittent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...